|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; yönetim, organizasyon konularında temel terimlerin kavratılması, spor yönetimi içinde antrenörün görev ve sorumluluklarının gösterilmesi, Türkiye?de ki spor yapılanması ve spor teşkilatı yapısının kavratılması, spor sektörünün alanlarının incelenmesi, sponsorluk, antrenör etiği, istihdam, spor faaliyetlerinin yapılabilmesini sağlayan kanuni dayanakların, yasal düzenlemelerin incelenmesi (yönetmelik vb). Spor kulüpleri kulüp yöneticileri ve diğer eleman ve ekipmanları hakkında tam bilgi sahibi olup, istihdam kaynaklarını öğretilmesi, antrenör sporcu ve antrenör sporcu veli ilişkilerini sağlıklı yürütmek hakkında bilgi sahibi olur. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dersin sonunda öğrenci, Antrenörlük mesleği kapsamında çalışacağı resmi kurumları tanıyacak ve spor yapılanmasının en üst kademesinden en alt kademesine kadar olan yapısı hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
PÇ-2 Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye sahiptir. PÇ-5 Antrenörlük eğitimi programı için belirlenecek kriter ve süreçler doğrultusunda antrenörün görev, yetki ve sorumluluklarının yasal ilkelerini tanımlar. PÇ-20 Etkileşimde bulunduğu diğer meslek mensupları ve disiplinlerle etkin, verimli ve etik prensiplerle çalışabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Bu ders, öğrencilere spor teşkilatlanması ve ilgili branşlardaki gelişmeleri takip etme yeteneği kazandırmanın yanı sıra, iletişim becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Ayrıca, spor olaylarına yönetimsel bir perspektiften bakabilme ve bu konularda görüş geliştirebilme yeteneklerini pekiştirir. |
PÇ-2 Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye sahiptir. PÇ-5 Antrenörlük eğitimi programı için belirlenecek kriter ve süreçler doğrultusunda antrenörün görev, yetki ve sorumluluklarının yasal ilkelerini tanımlar. PÇ-20 Etkileşimde bulunduğu diğer meslek mensupları ve disiplinlerle etkin, verimli ve etik prensiplerle çalışabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Bu ders, mesleki alanda karşılaşılabilecek diğer kişiler ve kurumlarla olan etkileşimlerde öğrencinin hazır bulunuşluk düzeyini artırır. |
PÇ-2 Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye sahiptir. PÇ-5 Antrenörlük eğitimi programı için belirlenecek kriter ve süreçler doğrultusunda antrenörün görev, yetki ve sorumluluklarının yasal ilkelerini tanımlar. PÇ-20 Etkileşimde bulunduğu diğer meslek mensupları ve disiplinlerle etkin, verimli ve etik prensiplerle çalışabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Bu ders, mesleki alanın diğer sektörlerle olan ilişkilerini anlamaya yönelik bilgi ve beceriler kazandırır. |
PÇ-2 Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye sahiptir. PÇ-5 Antrenörlük eğitimi programı için belirlenecek kriter ve süreçler doğrultusunda antrenörün görev, yetki ve sorumluluklarının yasal ilkelerini tanımlar. PÇ-20 Etkileşimde bulunduğu diğer meslek mensupları ve disiplinlerle etkin, verimli ve etik prensiplerle çalışabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Spor Yönetimi ve Organizasyonu" dersi, öğrencilere spor yönetiminin temel kavramlarını öğretmekle birlikte, antrenörlerin rollerini ve sorumluluklarını derinlemesine incelemeyi hedeflemektedir. Türkiye'deki spor yapılanması ve teşkilat yapısının yanı sıra, spor sektörünün farklı alanları, sponsorluk ve antrenör etiği gibi konular ele alınacaktır. Ayrıca, spor kulüpleri ve yöneticileri hakkında kapsamlı bilgi edinerek, antrenör, sporcu ve veliler arasındaki ilişkilerin sağlıklı bir şekilde yürütülmesi için gerekli bilgiler sağlanacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yönetim Bilgisi, Yönetim Anlayışının Tarihsel Gelişimi, Yönetim Yaklaşımları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası ve Soru Cevap |
2 | Organizasyon Bilgisi, Tanımlama ve sınıflama ilişkileri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası ve Soru Cevap |
3 | Sporda Organizasyon | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası ve Soru Cevap |
4 | Antrenör Etiği | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası ve Soru Cevap |
5 | Antrenör Eğitimi, Spor Genel Müdürlüğü Antrenör Eğitim Yönetmeliğinin İncelenmesi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası ve Soru Cevap |
6 | Liderlik, Motivasyon, Yönetici olarak Antrenörün liderlik vasıflarını kullanması | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası ve Soru Cevap |
7 | Sporda Doping Kullanımının Yasal Süreçte İncelenmesi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası ve Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Gençlik ve Spor Bakanlığı Teşkilat ve Yapısının İncelenmesi ve anlatılması | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası ve Soru Cevap |
10 | Spor Federasyonlarının ve kulüplerinin ve illlerdeki spor teşkilatı yapısının incelenmesi ve anlatılması | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası ve Soru Cevap |
11 | Spor Organizasyonları, tanımlamalar, etkinlikler ulusal ve uluslararası organizasyonlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası ve Soru Cevap |
12 | Spor Alanında ulusal ve uluslararası Hizmet veren kuruluşlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası ve Soru Cevap |
13 | Spor Tesislerinin Yönetilmesi ve İşletilmesi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası ve Soru Cevap |
14 | Genel Sınav Hazırlığı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası ve Soru Cevap |
15 | Genel Sınav Hazırlığı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası ve Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1. H, N, Basım.,Argan,M.(2015), Yönetim Organizasyon Spor. Detay yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 2 | 2 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 12 | 2 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 100 |