|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ERHAN IŞIKDEMİR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Spor biyomekaniği ile ilgili kavramların kazandırılması, geçmişten günümüze spor biyomekaniğinde güncel gelişmelerin öğrenilmesi, sporda biyomekanik ölçüm ve görüntüleme hakkında bilgi edinilmesi, sportif tekniklerin biyomekanik analizinde örnek sorular ve çözüm üretebilme davranışının kazandırılması, antrenörlerin sporda biyomekanik kullanımına ilişkin uygulamaların kullanılması ve öğretimi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Spor biyomekaniği ile ilgili temel bilgi, becerileri kazanır. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye sahiptir. PÇ-3 Farklı yaş grupları için ulaşılması gereken en yüksek seviyelere yakın ve uzak dönem hedefleri sıralar. Hedefler doğrultusunda yakın ve uzun dönemler için antrenman planları yapabilir ve bunları değişen koşullara göre uyarlayabilir. PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir. PÇ-9 Spor branşında, branşa özgü veya genel çevre koşullarından kaynaklanabilecek herhangi bir problemle karşılaşılması durumunda problemin tanımlanması ve önlenmesine yönelik öneriler oluşturur. PÇ-20 Etkileşimde bulunduğu diğer meslek mensupları ve disiplinlerle etkin, verimli ve etik prensiplerle çalışabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sporda kinematik ve kinetik analizler hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye sahiptir. PÇ-3 Farklı yaş grupları için ulaşılması gereken en yüksek seviyelere yakın ve uzak dönem hedefleri sıralar. Hedefler doğrultusunda yakın ve uzun dönemler için antrenman planları yapabilir ve bunları değişen koşullara göre uyarlayabilir. PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir. PÇ-9 Spor branşında, branşa özgü veya genel çevre koşullarından kaynaklanabilecek herhangi bir problemle karşılaşılması durumunda problemin tanımlanması ve önlenmesine yönelik öneriler oluşturur. PÇ-20 Etkileşimde bulunduğu diğer meslek mensupları ve disiplinlerle etkin, verimli ve etik prensiplerle çalışabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sporda biyomekanik ölçüm yöntemlerini öğrenir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye sahiptir. PÇ-4 Farklı yaş gruplarında yapılan yayınları ve güncel çalışmaları izleme, yorumlama, değerlendirme, analiz yapma ve uygulama bilgisine sahiptir. PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir. PÇ-9 Spor branşında, branşa özgü veya genel çevre koşullarından kaynaklanabilecek herhangi bir problemle karşılaşılması durumunda problemin tanımlanması ve önlenmesine yönelik öneriler oluşturur. PÇ-20 Etkileşimde bulunduğu diğer meslek mensupları ve disiplinlerle etkin, verimli ve etik prensiplerle çalışabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Öğrendiği biyomekanik bilgilerini antrenmanlarda performans geliştirmek için kullanır. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye sahiptir. PÇ-3 Farklı yaş grupları için ulaşılması gereken en yüksek seviyelere yakın ve uzak dönem hedefleri sıralar. Hedefler doğrultusunda yakın ve uzun dönemler için antrenman planları yapabilir ve bunları değişen koşullara göre uyarlayabilir. PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir. PÇ-9 Spor branşında, branşa özgü veya genel çevre koşullarından kaynaklanabilecek herhangi bir problemle karşılaşılması durumunda problemin tanımlanması ve önlenmesine yönelik öneriler oluşturur. PÇ-20 Etkileşimde bulunduğu diğer meslek mensupları ve disiplinlerle etkin, verimli ve etik prensiplerle çalışabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Anatomik Terimler ve Kavramlar;Anatomik yapılar: Kaslar, Eklemler, Kemikler; İnsan Vücudunun Temel Yapıları: Hücre, Doku, Organlar ve sistemin yapıları; Düzlemler, Eksenler, Kasların Kasılması Sırasındaki Fonksiyonları ve Meydana Getirdikleri Eklem Hareketleri; Hareketlerde Rol Alan Kaslar: Üst ekstremite kasları, Dirsek eklemi kasları, Alt ekstremite kasları, Kalça eklemini ve diz eklemini etkileyen kaslar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sporda verimin artırılmasında biyomekaniğin kullanımı, insan hareketi, insan hareketini inceleyen bilim dallar. | Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Deney Yapma |
2 | Vücudun referans düzlemleri. Kinetik ve kinematik hareket analizi nedir? | Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Deney Yapma |
3 | Doğrusal kinematik. | Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Deney Yapma |
4 | Açısal kinematik. | Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Deney Yapma |
5 | Newton'un hareket kanunları. | Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Deney Yapma |
6 | Hareketlerde İş, enerji ve güç | Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Deney Yapma |
7 | Çizgisel ve açısal Momentum. | Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Deney Yapma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kütle merkezi ve denge | Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Deney Yapma |
10 | Tork | Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Deney Yapma |
11 | Yürüme ve koşma biyomekaniği | Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Deney Yapma |
12 | Yürüme ve koşma biyomekaniği | Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Deney Yapma |
13 | Atma biyomekaniği | Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Deney Yapma |
14 | Çarpma ve çarpışma | Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Deney Yapma |
15 | Örneklerle Hareket analizi | Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Deney Yapma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1. İnal, S; Spor ve Egzersizde Vücut Biyomekaniği, Hipokrat Kitabevi, 2017. | |
2 | 2. Bartlett, R; Introduction to Sports Biomechanics, Routledge, 2007 | |
3 | 3. Cengizel, E (2019). Voleybol Mekaniği I. Ankara: Gazi Kitabevi. | |
4 | 4. Cengizel, E (2019). Voleybol Mekaniği II. Ankara: Gazi Kitabevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 10 | 2 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 10 | 2 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 20 | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |