|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ERHAN IŞIKDEMİR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Performansla ilgili kavramları bilme, ölçme ve değerlendirme süreçleri ve kavramlarını bilme, nabız sayımı, tansiyon ölçümünü bilme, temel motorik özelliklerin ölçüm testlerini bilme, vücut kompozisyonunu belirleyebilme |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Performans kavramı nedir bilir anlatır açıklar spor dallarıyla ilişkilerini kurar |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Ölçme ve değerlendirme, geçerlik, güvenirlik kavramları, test, test seçimi, uygulama planı, ortamı, kalp sesleri, nabız tespiti |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Kuvvetin ölçülmesi, süratin ölçülmesi, esnekliğin ölçülmesi, reaksiyon ve hareket zamanı farkı |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye sahiptir. PÇ-3 Farklı yaş grupları için ulaşılması gereken en yüksek seviyelere yakın ve uzak dönem hedefleri sıralar. Hedefler doğrultusunda yakın ve uzun dönemler için antrenman planları yapabilir ve bunları değişen koşullara göre uyarlayabilir. PÇ-4 Farklı yaş gruplarında yapılan yayınları ve güncel çalışmaları izleme, yorumlama, değerlendirme, analiz yapma ve uygulama bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Akciğer volüm ve kapasiteleri, bazal metebolizma ve ölçülmesi, maksimal aerobik güç ve ölçüm testleri, maksimal anaerobik güç ve ölçüm testleri |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye sahiptir. PÇ-27 Antrenör olarak sporcu sağlığının korunmasına katkı sağlar. PÇ-28 Sportif değerlendirme ve antrenman sürecinde ekip anlayışına sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sporcu performansı ile ilgili kavramlar, ölçme ve değerlendirme kriterleri, basit testlerin hazırlanması gerekliliği amacı ve uygulama prosedürleri, vücut kompozisyonu | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Performans kavramı | Anlatım |
2 | Ölçme ve değerlendirme, geçerlik, güvenirlik kavramları | Anlatım |
3 | Test, test seçimi, uygulama planı, ortamı | Anlatım |
4 | Kalp sesleri, nabız tespiti | Soru-Cevap |
5 | Kan basıncı ve ölçülmesi | Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Kuvvetin ölçülmesi | Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Süratin ölçülmesi | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Esnekliğin ölçülmesi | Anlatım |
10 | Reaksiyon ve hareket zamanı farkı | Anlatım |
11 | Akciğer volüm ve kapasiteleri | Anlatım |
12 | Bazal metebolizma ve ölçülmesi | Anlatım, Tartışma |
13 | Maksimal aerobik güç ve ölçüm testleri | Anlatım, Tartışma |
14 | Maksimal anaerobik güç ve ölçüm testleri | Anlatım, Tartışma |
15 | Vücut kompozisyonu | Anlatım, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1. Tamer K (2000) Sporda Fiziksel-Fizyolojik Performansın Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi, Bağırgan Yayımevi, Ankara. | |
2 | 2. Günay M, Tamer K, Cicioğlu İ (2006) Spor Fizyolojisi ve Performans Ölçümü, Gazi Kitapevi, Ankara. | |
3 | 3. Cooper CB, Storer TW (2003) Egzersiz Testleri ve Yorumu, Çeviri Ed. A. Kayserilioğlu ve H Çavuşoğlu, Yüce Yayımları, İstanbul. | |
4 | 4. Kaman A (2004) Sporda Yetenek Beceri ve Performans Testleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 10 | 2 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 12 | 2 | 24 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 15 | 1 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 118 |