Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT 310 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)

Kodu: ANT 310 Adı: PERFORMANS ÖLÇÜMLERİ, TESTLERİ VE DEĞERLENDİRME Teorik+Uygulama: 2+1 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ERHAN IŞIKDEMİR,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Performansla ilgili kavramları bilme, ölçme ve değerlendirme süreçleri ve kavramlarını bilme, nabız sayımı, tansiyon ölçümünü bilme, temel motorik özelliklerin ölçüm testlerini bilme, vücut kompozisyonunu belirleyebilme

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Performans kavramı nedir bilir anlatır açıklar spor dallarıyla ilişkilerini kurar PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-2 Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye sahiptir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Ölçme ve değerlendirme, geçerlik, güvenirlik kavramları, test, test seçimi, uygulama planı, ortamı, kalp sesleri, nabız tespiti PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-2 Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye sahiptir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Kuvvetin ölçülmesi, süratin ölçülmesi, esnekliğin ölçülmesi, reaksiyon ve hareket zamanı farkı PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-2 Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye sahiptir.
PÇ-3 Farklı yaş grupları için ulaşılması gereken en yüksek seviyelere yakın ve uzak dönem hedefleri sıralar. Hedefler doğrultusunda yakın ve uzun dönemler için antrenman planları yapabilir ve bunları değişen koşullara göre uyarlayabilir.
PÇ-4 Farklı yaş gruplarında yapılan yayınları ve güncel çalışmaları izleme, yorumlama, değerlendirme, analiz yapma ve uygulama bilgisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Akciğer volüm ve kapasiteleri, bazal metebolizma ve ölçülmesi, maksimal aerobik güç ve ölçüm testleri, maksimal anaerobik güç ve ölçüm testleri PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-2 Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye sahiptir.
PÇ-27 Antrenör olarak sporcu sağlığının korunmasına katkı sağlar.
PÇ-28 Sportif değerlendirme ve antrenman sürecinde ekip anlayışına sahiptir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Sporcu performansı ile ilgili kavramlar, ölçme ve değerlendirme kriterleri, basit testlerin hazırlanması gerekliliği amacı ve uygulama prosedürleri, vücut kompozisyonu
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Performans kavramı Anlatım
2 Ölçme ve değerlendirme, geçerlik, güvenirlik kavramları Anlatım
3 Test, test seçimi, uygulama planı, ortamı Anlatım
4 Kalp sesleri, nabız tespiti Soru-Cevap
5 Kan basıncı ve ölçülmesi Anlatım, Soru-Cevap
6 Kuvvetin ölçülmesi Anlatım, Soru-Cevap
7 Süratin ölçülmesi Anlatım
8 Ara Sınav
9 Esnekliğin ölçülmesi Anlatım
10 Reaksiyon ve hareket zamanı farkı Anlatım
11 Akciğer volüm ve kapasiteleri Anlatım
12 Bazal metebolizma ve ölçülmesi Anlatım, Tartışma
13 Maksimal aerobik güç ve ölçüm testleri Anlatım, Tartışma
14 Maksimal anaerobik güç ve ölçüm testleri Anlatım, Tartışma
15 Vücut kompozisyonu Anlatım, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 1. Tamer K (2000) Sporda Fiziksel-Fizyolojik Performansın Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi, Bağırgan Yayımevi, Ankara.
2 2. Günay M, Tamer K, Cicioğlu İ (2006) Spor Fizyolojisi ve Performans Ölçümü, Gazi Kitapevi, Ankara.
3 3. Cooper CB, Storer TW (2003) Egzersiz Testleri ve Yorumu, Çeviri Ed. A. Kayserilioğlu ve H Çavuşoğlu, Yüce Yayımları, İstanbul.
4 4. Kaman A (2004) Sporda Yetenek Beceri ve Performans Testleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 10 2 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 12 2 24
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 15 1 15
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 15 1 15
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 118