|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ERHAN IŞIKDEMİR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Modern dünyada bilimsel yöntemin önemi bağlamında bilimsel araştırmaların aşamaları ve türleri konusunda gerekli bilgiyi vererek hem bilimsel yazıları dilsel, biçimsel ve içeriksel açıdan anlamlandırmayı kolaylaştırmak hem de çalışılan alanla ilgili problemleri çözme ya da araştırma yapabilmesini ve raporlaştırmasını sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilimsel araştırma kapsamındaki kavramları tanımlar. |
PÇ-6 Antrenör ile ilgili bilimsel araştırmaları planlama, yürütme, raporlama, sunma ve geliştirme sürecinde bilgiye ulaşma, araştırma-kurgulama ve bununla ilgili istatistiksel kavramları etik kuralları çerçevesinde tanımlar. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Bilimsel araştırma aşamalarını sıralar |
PÇ-6 Antrenör ile ilgili bilimsel araştırmaları planlama, yürütme, raporlama, sunma ve geliştirme sürecinde bilgiye ulaşma, araştırma-kurgulama ve bununla ilgili istatistiksel kavramları etik kuralları çerçevesinde tanımlar. PÇ-31 Antrenörlük mesleği ile ilgili bilimsel araştırmaları planlama, yürütme ve uygulama sürecinde eleştirel bakış̧ açısına sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Okuduğu bilimsel yazıları, araştırmaların bilimselliği ve raporlaştırmanın niteliği bağlamında yargılayabilir |
PÇ-6 Antrenör ile ilgili bilimsel araştırmaları planlama, yürütme, raporlama, sunma ve geliştirme sürecinde bilgiye ulaşma, araştırma-kurgulama ve bununla ilgili istatistiksel kavramları etik kuralları çerçevesinde tanımlar. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Belli konular ya da problemler için uygun araştırma yöntem ve tekniklerini belirler |
PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-5 | Araştırmanın bulguları bağlamında yorum ve öneri geliştirebilir |
PÇ-6 Antrenör ile ilgili bilimsel araştırmaları planlama, yürütme, raporlama, sunma ve geliştirme sürecinde bilgiye ulaşma, araştırma-kurgulama ve bununla ilgili istatistiksel kavramları etik kuralları çerçevesinde tanımlar. PÇ-9 Spor branşında, branşa özgü veya genel çevre koşullarından kaynaklanabilecek herhangi bir problemle karşılaşılması durumunda problemin tanımlanması ve önlenmesine yönelik öneriler oluşturur. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-6 | Yaptığı araştırmayı bilimsel yöntem in basamakları ve genel geçer yazım kurallarıyla raporlaştırabilir. |
PÇ-6 Antrenör ile ilgili bilimsel araştırmaları planlama, yürütme, raporlama, sunma ve geliştirme sürecinde bilgiye ulaşma, araştırma-kurgulama ve bununla ilgili istatistiksel kavramları etik kuralları çerçevesinde tanımlar. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bilim ve temel kavramlar (olgu, bilgi, mutlak, doğru, yanlış, evrensel bilgi v.b.), bilim tarihine ilişkin temel bilgiler, bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler, problem, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri (nicel ve nitel veri toplama teknikleri), verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilim ve temel kavramlar | Sunum, soru-cevap, araştırma |
2 | Bilim tarihine ilişkin temel bilgiler | Sunum, soru-cevap, araştırma |
3 | Bilimsel araştırmanın yapısı | Sunum, soru-cevap, araştırma |
4 | Bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler | Sunum, soru-cevap, araştırma |
5 | Literatür tarama ve problem durumunun oluşturulması | Araştırma, problem çözme |
6 | Araştırma modelinin seçilmesi | Sunum, araştırma, problem çözme, soru-cevap |
7 | Evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri (nicel ve nitel veri toplama teknikleri), verilerin kaydedilmesi, analizi | Sunum, araştırma, problem çözme, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bulgular, tartışma, sonuç ve öneriler | Sunum, araştırma, problem çözme, soru-cevap |
10 | Raporlaştırma ve araştırma etiği | Sunum, araştırma, problem çözme, soru-cevap |
11 | Farklı araştırma türleri ve yapısı | Sunum, araştırma, problem çözme, soru-cevap |
12 | Farklı araştırma türleri ve yapısı | Sunum, araştırma, problem çözme, soru-cevap |
13 | Bilimsel makaleler ve tezlerin incelenmesi | Sunum, araştırma, problem çözme, soru-cevap |
14 | Proje sunumu | Sunum, araştırma, problem çözme, soru-cevap, seminer |
15 | Proje sunumu | Sunum, araştırma, problem çözme, soru-cevap, seminer |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi-Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Ankara: Nobel | |
2 | Kaptan, S. (1995). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri, Ankara. | |
3 | Büyüköztürk, Ş.,vd. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 3. Baskı. Ankara: Pegem Akademi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitaplar Makale ve Araştırma Raporları Sunumlar ve Video Materyalleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 10 | 2 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 10 | 1 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 100 |