|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ERHAN IŞIKDEMİR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders, öğrencilere antrenörlük uygulamalarının değerlendirilmesi, gözlemlerinin yapılması ve raporlanması konularında bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, farklı spor branşlarında uygulamalar yaparak, koçluk becerilerini geliştirecek ve değerlendirme süreçleri hakkında deneyim kazanacaklardır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Antrenörlük Uygulaması ile özel spor dalında uzmanlaşmayı sağlayabilmeli. |
PÇ-2 Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye sahiptir. PÇ-5 Antrenörlük eğitimi programı için belirlenecek kriter ve süreçler doğrultusunda antrenörün görev, yetki ve sorumluluklarının yasal ilkelerini tanımlar. |
Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Farklı antrenman miktarlarını gözlemleme ve uygulamayı yapabilmeli. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Antrenman planlamasını öğrenebilmeli. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-5 Antrenörlük eğitimi programı için belirlenecek kriter ve süreçler doğrultusunda antrenörün görev, yetki ve sorumluluklarının yasal ilkelerini tanımlar. |
Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Farklı uygulama ve değerlendirme yapabilmeli. |
PÇ-3 Farklı yaş grupları için ulaşılması gereken en yüksek seviyelere yakın ve uzak dönem hedefleri sıralar. Hedefler doğrultusunda yakın ve uzun dönemler için antrenman planları yapabilir ve bunları değişen koşullara göre uyarlayabilir. PÇ-4 Farklı yaş gruplarında yapılan yayınları ve güncel çalışmaları izleme, yorumlama, değerlendirme, analiz yapma ve uygulama bilgisine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İŞME Değerlendirmesi II dersi, antrenörlük uygulamalarının gözlemlenmesi ve değerlendirilmesine odaklanmaktadır. Gözlem bölümünde, antrenör davranışları, antrenman uygulamaları ve sporcu ilişkileri gözlemlenecek, uygulama bölümünde ise bu gözlemler doğrultusunda değerlendirme yapma ve rapor hazırlama becerileri geliştirilecektir. İletişim becerileri, performans analizi ve etik ilkeler gibi konular üzerinde de durulacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Antrenörlük uygulamalarında gözlem yöntemlerinin tanıtılması. | Anlatım, Tartışma, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
2 | Günlük antrenman yapılarının gözlemlenmesi. | Anlatım, Tartışma, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
3 | Antrenör davranışlarının uygulanması. | Anlatım, Tartışma, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
4 | Antrenman programlarının değerlendirilmesi. | Anlatım, Tartışma, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
5 | Sporcularla iletişim yöntemlerinin gözlemlenmesi. | Anlatım, Tartışma, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
6 | Performans değerlendirme yöntemlerinin uygulanması. | Anlatım, Tartışma, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
7 | Antrenman esnasında verilen geri bildirimlerin değerlendirilmesi. | Anlatım, Tartışma, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Staj raporlarının/dosyasının hazırlanması. | Anlatım, Tartışma, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
10 | Vaka çalışmaları ile antrenörlük uygulamalarının değerlendirilmesi. | Anlatım, Tartışma, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
11 | Günlük antrenman yapılarının uygulama aşaması. | Anlatım, Tartışma, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
12 | Sporcu davranışlarının izlenmesi ve değerlendirilmesi. | Anlatım, Tartışma, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
13 | Antrenör-öğrenci ilişkilerinin güçlendirilmesi. | Anlatım, Tartışma, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
14 | Antrenman sırasında ekipman ve tesis uygunluğunun kontrolü. | Anlatım, Tartışma, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
15 | Genel Sınav Hazırlığı. | Anlatım, Tartışma, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bompa, T.O., (1999). Antrenman Kuramı ve Yöntemi: Dönemleme. Çeviri: İ. Keskin, A.B. Tuner, H. Küçükgöz, T. Bağırgan. Ankara: Bağırgan Yayımevi, 2003. | |
2 | Bompa, T.O., Cornacchia, L.J., (1998). Serious Strength Training. Champaign IL: Human kinetics. | |
3 | Dündar, U., (1995). Antrenman Teorisi. Ankara: Bağırgan Yayımevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Uzmanlık branşını içeren bütün malzemeler kullanılır. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 12 | 3 | 36 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 12 | 3 | 36 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 12 | 3 | 36 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 15 | 2 | 30 |
Final Sınavı | 16 | 1 | 16 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 184 |