|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MESLEK BİLGİSİ SEÇMELİ DERSLERİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERHAT GÜNDOĞDU (serhatgundogdu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğretmen adaylarının dramaya yönelik farkındalıklarını geliştirmek ve eğitimde dramayı planlama ve uygulama becerisi kazanmalarını sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eğitimde dramayı tanımlayabilir |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Eğitimde dramanın aşamalarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Eğitimde dramada kullanılan teknikleri açıklayabilir ve uygulayabilir. |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Eğitimde dramayı planlayabilir ve uygulayabilir. |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Eğitimde dramanın bileşenlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Drama ve yaratıcı dramanın temel kavramları; yaratıcı dramanın aşamaları, boyutları ve öğeleri; yaratıcı dramada kullanılan teknikler; toplumsal olaylar ve yaratıcı drama ilişkisi; eğitimde dramanın uygulama basamakları; eğitimde dramada yararlanılabilecek kaynaklar; yaratıcı drama ders planının hazırlanması ve uygulanması; dramanın bireysel ve sosyal gelişime katkısı. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma ve derse yönelik bilgilendirme. | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
2 | Drama ve yaratıcı dramanın temel kavramları; yaratıcı dramanın aşamaları, boyutları ve öğeleri; yaratıcı dramada kullanılan teknikler; toplumsal olaylar ve yaratıcı drama ilişkisi; eğitimde dramanın uygulama basamakları; eğitimde dramada yararlanılabilecek kaynaklar; dramanın bireysel ve sosyal gelişime katkısı | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
3 | Drama ve yaratıcı dramanın temel kavramları; yaratıcı dramanın aşamaları, boyutları ve öğeleri; yaratıcı dramada kullanılan teknikler; toplumsal olaylar ve yaratıcı drama ilişkisi; eğitimde dramanın uygulama basamakları; eğitimde dramada yararlanılabilecek kaynaklar; dramanın bireysel ve sosyal gelişime katkısı | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
4 | Kaynaşma, iletişim, etkileşim ve uyum ağırlıklı drama çalışmaları. | Drama Rol Yapma İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası |
5 | Kaynaşma, iletişim, etkileşim ve uyum ağırlıklı drama çalışmaları. | Drama Rol Yapma İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası |
6 | Temel drama tekniklerinin kullanıldığı drama uygulaması ve değerlendirme | Drama Rol Yapma İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası |
7 | Temel drama tekniklerinin kullanıldığı drama uygulaması ve değerlendirme | Drama Rol Yapma İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yaratıcı drama ders planının hazırlanması ve uygulanması. | Drama Rol Yapma İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası |
10 | Yaratıcı drama ders planının hazırlanması ve uygulanması. | Drama Rol Yapma İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası |
11 | Yaratıcı drama ders planının hazırlanması ve uygulanması. | Drama Rol Yapma İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası |
12 | Yaratıcı drama ders planının hazırlanması ve uygulanması. | Drama Rol Yapma İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası |
13 | Yaratıcı drama ders planının hazırlanması ve uygulanması. | Drama Rol Yapma İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası |
14 | Yaratıcı drama ders planının hazırlanması ve uygulanması. | Drama Rol Yapma İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası |
15 | Yaratıcı drama ders planının hazırlanması ve uygulanması. | Drama Rol Yapma İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Adıgüzel, Ö. (2012). Eğitimde yaratıcı drama. Ankara: Naturel yayınevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon cihazı, kitap, artık materyaller, oyuncaklar, kostümler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 16 | 1 | 60 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 7 | 21 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 7 | 21 |
c) Performans Ödevi | 3 | 8 | 24 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 109 |