Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / GK 521 - GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ DERSLERİ

Kodu: GK 521 Adı: SİNEMAYLA ELEŞTİREL PEDAGOJİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ DERSLERİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AYSUN ERGİNER (aysunerginer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Eğitim içerikli sinemaların bir öğrenme yolu olduğunu kavrama, eleştirel düşünme becerisini geliştirme, eğitim bilimine ilişkin öğrendiği kuram, model ve yaklaşımları izlediği sinemalar üzerinde bulma ve yorumlama.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bir öğrenme yolu olarak eğitsel sinemaları kullanma PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Dersiyle ilişkili ve öğrenci özelliklerine göre eğitsel sinema seçme PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Eğitsel sinemalar üzerinde öğrenme, öğretme, sınıf yönetimi vb. model ve yaklaşımları fark etme PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Eğitsel sinemalar üzerinde fark ettiği öğrenme, öğretme, sınıf yönetimi vb. yaklaşımlarına eleştirel bakarak, grup halinde tartışma PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Eğitsel sinemalar üzerinde fark ettiği öğrenme, öğretme, sınıf yönetimi vb. yaklaşımları ile ilgili Türk Eğitim Sistemi'nden örnekler sunma PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-6 Eğitsel sinemaları belirlenen formatlar üzerinde raporlaştırma PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır.
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Sinema ile ilgili temel bilgiler (konusu, nasıl çekildiği, kimlerin rol oynadığı vb.), eğitimde sinemaların kullanılma nedenleri, eğitsel sinemalara ilişkin açıklamalar, izlenen eğitsel sinemalara eleştirel bakma, izlenen eğitsel sinemalardaki eğitim-öğretme-öğrenme yaklaşımlarını bulma ve yorumlama.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Sinema ile ilgili temel bilgiler, eğitsel sinemaya ve eğitimde sinemaların kullanılmasına ilişkin açıklamalar Anlatım, tartışma, soru-cevap
2 Eğitsel sinema seçiminde izlenecek yolları tartışma, derste izlenecek eğitsel sinema listesi oluşturma ve rapor hazırlama üzerinde çalışma Anlatım, tartışma, soru-cevap
3 "Ölü Ozanlar Derneği" filmi üzerinde eleştirel çalışma Beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap
4 "Koro" filmi üzerinde eleştirel çalışma Beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap
5 "Her Çocuk Özeldir" filmi üzerinde eleştirel çalışma Beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap
6 "Sınıf" filmi üzerinde eleştirel çalışma Beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap
7 İzlenen eğitsel sinemaları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme ve Türk Eğitim Sistemi'yle karşılaştırma Beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap, grup çalışması
8 Ara Sınav
9 "Üç Aptal" filmi üzerinde eleştirel çalışma Beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap
10 "Şeker Portakalı" filmi üzerinde eleştirel çalışma Beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap
11 "Özgürlük Yazarları" filmi üzerinde eleştirel çalışma Beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap
12 "Can Dostum" filmi üzerinde eleştirel çalışma Beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap
13 "Canım Öğretmenim" filmi üzerinde eleştirel çalışma Beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap
14 "Siyah" filmi üzerinde eleştirel çalışma Beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap
15 İzlenen eğitsel sinemaları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme ve Türk Eğitim Sistemi'yle karşılaştırma Beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap, grup çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Pembecioğlu, N. (2006).Türk ve Dünya Sinemasında Çocuk İmgesi. Nobel Yayın Dağıtım.
2 Girgin, M. (2012). Eğitim Filmleri Başlar Yukarı. Vize Basın Yayın.
3 Silman, F. (2017). Eğitim Konulu Filmler Öğretmen ve Öğretmen Adayları İçin Rehber, Pegem Akademi Yayıncılık.
4 Pulat, F. (2018). Kitaplarla ve Filmlerle Aile Eğitimi. Elif Yayınevi.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, projeksiyon ya da akıllı tahta, eğitsel sinemalar, izlenen eğitsel sinemaların analiz ve rapor edileceği ders kağıtları, eğitsel sinemalarla ilgili yayınlar.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor 13 2 40
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 13 26
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 13 13
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 68