| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Bir öğrenme yolu olarak eğitsel sinemaları kullanma |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır.
|
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 |
Dersiyle ilişkili ve öğrenci özelliklerine göre eğitsel sinema seçme |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır.
|
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 |
Eğitsel sinemalar üzerinde öğrenme, öğretme, sınıf yönetimi vb. model ve yaklaşımları fark etme |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır.
|
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 |
Eğitsel sinemalar üzerinde fark ettiği öğrenme, öğretme, sınıf yönetimi vb. yaklaşımlarına eleştirel bakarak, grup halinde tartışma |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır.
|
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-5 |
Eğitsel sinemalar üzerinde fark ettiği öğrenme, öğretme, sınıf yönetimi vb. yaklaşımları ile ilgili Türk Eğitim Sistemi'nden örnekler sunma |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır.
|
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-6 |
Eğitsel sinemaları belirlenen formatlar üzerinde raporlaştırma |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır.
|
Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Sinema ile ilgili temel bilgiler (konusu, nasıl çekildiği, kimlerin rol oynadığı vb.), eğitimde sinemaların kullanılma nedenleri, eğitsel sinemalara ilişkin açıklamalar, izlenen eğitsel sinemalara eleştirel bakma, izlenen eğitsel sinemalardaki eğitim-öğretme-öğrenme yaklaşımlarını bulma ve yorumlama. |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Sinema ile ilgili temel bilgiler, eğitsel sinemaya ve eğitimde sinemaların kullanılmasına ilişkin açıklamalar |
Anlatım, tartışma, soru-cevap |
| 2 |
Eğitsel sinema seçiminde izlenecek yolları tartışma, derste izlenecek eğitsel sinema listesi oluşturma ve rapor hazırlama üzerinde çalışma |
Anlatım, tartışma, soru-cevap |
| 3 |
"Ölü Ozanlar Derneği" filmi üzerinde eleştirel çalışma |
Beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap |
| 4 |
"Koro" filmi üzerinde eleştirel çalışma |
Beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap |
| 5 |
"Her Çocuk Özeldir" filmi üzerinde eleştirel çalışma |
Beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap |
| 6 |
"Sınıf" filmi üzerinde eleştirel çalışma |
Beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap |
| 7 |
İzlenen eğitsel sinemaları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme ve Türk Eğitim Sistemi'yle karşılaştırma |
Beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap, grup çalışması |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
"Üç Aptal" filmi üzerinde eleştirel çalışma |
Beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap |
| 10 |
"Şeker Portakalı" filmi üzerinde eleştirel çalışma |
Beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap |
| 11 |
"Özgürlük Yazarları" filmi üzerinde eleştirel çalışma |
Beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap |
| 12 |
"Can Dostum" filmi üzerinde eleştirel çalışma |
Beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap |
| 13 |
"Canım Öğretmenim" filmi üzerinde eleştirel çalışma |
Beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap |
| 14 |
"Siyah" filmi üzerinde eleştirel çalışma |
Beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap |
| 15 |
İzlenen eğitsel sinemaları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme ve Türk Eğitim Sistemi'yle karşılaştırma |
Beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap, grup çalışması |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Pembecioğlu, N. (2006).Türk ve Dünya Sinemasında Çocuk İmgesi. Nobel Yayın Dağıtım. |
| 2 |
Girgin, M. (2012). Eğitim Filmleri Başlar Yukarı. Vize Basın Yayın. |
| 3 |
Silman, F. (2017). Eğitim Konulu Filmler Öğretmen ve Öğretmen Adayları İçin Rehber, Pegem Akademi Yayıncılık. |
| 4 |
Pulat, F. (2018). Kitaplarla ve Filmlerle Aile Eğitimi. Elif Yayınevi. |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Bilgisayar, projeksiyon ya da akıllı tahta, eğitsel sinemalar, izlenen eğitsel sinemaların analiz ve rapor edileceği ders kağıtları, eğitsel sinemalarla ilgili yayınlar. |