|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI DOKTORA (ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÖKSEL GÖKKUŞ (gokselgokkus@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GÖKSEL GÖKKUŞ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, ölçme kavramları, elektriksel büyüklüklerin ölçülmesinde kullanılan ölçü aletlerinin çalışma prensipleri, devreye bağlanma şekilleri ve yöntemleri, hataların analizi, ölçü aletlerinin ölçme alanlarının genişletilmesi ve elektriksel büyüklüğe göre uygun ölçü aletinin seçimi kavramlarını öğretmektir. Ayrıca elektrik ölçme sistemlerinin tanıtılması, kullanım alanlarının incelenmesi konularında bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Elektrik Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilimsel araştırmalar yaparak, bu bilgilerin yorumlanması ve uygulama becerilerinin kazanılması. PÇ-7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. PÇ-11 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel tanımlar ve ölçme hataları. Hataların dağılımı ve birleştirilmesi. Ölçme aletleri, ölçme aletlerinin yapısı, özellikleri ve çalışma esasları. Güç katsayısı ve frekansın ölçülmesi. Manyetik büyüklüklerin ölçülmesi. Lissajous eğrileriyle frekans ve faz ölçülmesi. Analog-sayısal ölçme sistemleri A/D ve D/A dönüştürücüler Analog-sayısal sistemlerde hataların düzeltilmesi. Analog-sayısal lineerleştirme prensipleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Temel tanımlar ve ölçme hataları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
2 | Hataların dağılımı ve birleştirilmesi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
3 | Ölçme aletleri, ölçme aletlerinin yapısı, | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
4 | Ölçme aletlerinin özellikleri ve çalışma esasları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
5 | Güç katsayısının ölçülmesi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
6 | Güç frekansının ölçülmesi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
7 | Lissajous eğrileriyle frekans ve faz ölçülmesi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Analog-sayısal ölçme sistemleri-I | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
10 | Analog-sayısal ölçme sistemleri-II | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
11 | A/D dönüştürücüler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
12 | D/A dönüştürücüler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
13 | Analog-sayısal sistemlerde hataların düzeltilmesi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
14 | Analog-sayısal lineerleştirme prensipleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
15 | Ölçme teknikleri kullanılırken iş güvenliği konusunda dikkat edilmesi gereken hususlar | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Halit Pastacı, Elektrik Ve Elektronik Ölçmeleri, 2014. | |
2 | Alan S Morris, Reza Langari, Measurement and Instrumentation Principles Theory and Application, Academic Press, 2011 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 18 | 54 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 18 | 54 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |