|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI DOKTORA (ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ KÜRŞAD GÖRÜR (kgorur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, iletim hatları ve mikrodalga devre elemanlarının elektriksel özelliklerini tanıtmak, bunların hesaplanmasında kullanılan yöntemleri ve tasarım için gerekli basit hesaplamaları öğretmek, alçak frekans devrelerinin analizini mikrodalga devrelere uygulamak ve yüksek frekans devreleri için tanımlanan teorileri aktarmaktır. Ayrıca, yüksek lisans öğrencilerine modern haberleşme sistemlerindeki gelişmelere uyum sağlayabilecek bir altyapı sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Mikrodalga devrelerin tasarımı için altyapı sağlanabilir |
PÇ-1 Elektrik Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilimsel araştırmalar yaparak, bu bilgilerin yorumlanması ve uygulama becerilerinin kazanılması. PÇ-2 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. PÇ-6 Elektrik Elektronik Mühendisliği alanında mevcut yöntem ve cihazları standartlara göre kullanır, deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Mikrodalga devrelerin çeşitli simülasyon programları kullanarak analizini gerçekleştirebilir |
PÇ-1 Elektrik Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilimsel araştırmalar yaparak, bu bilgilerin yorumlanması ve uygulama becerilerinin kazanılması. PÇ-2 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. PÇ-6 Elektrik Elektronik Mühendisliği alanında mevcut yöntem ve cihazları standartlara göre kullanır, deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Filtre, Çoklayıcı, Anten ve Filtre Anten tasarımlarını ve ölçümlerini yapabilir |
PÇ-1 Elektrik Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilimsel araştırmalar yaparak, bu bilgilerin yorumlanması ve uygulama becerilerinin kazanılması. PÇ-2 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. PÇ-6 Elektrik Elektronik Mühendisliği alanında mevcut yöntem ve cihazları standartlara göre kullanır, deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel Mikrodalga Devreler ve Tasarım Yöntemleri, Çok-Modlu Çok-Bandlı Mikrodalga Filtre Tasarımları, Ayarlanabilir, Anahtarlanabilir ve Yeniden Yapılandırılabilir Mikrodalga Filtreler, Diferansiyel Mod Filtreler, Mikrodalga Çoklayıcılar ve Kuplörler, Güç Bölücü Devreler ve Filtreleyen Güç Bölücü Devre Tasarımları, Balunlar ve Balun Band Geçiren Filtre Tasarımları, Faz Kaydırıcılar, Filtreleyen Faz Kaydırıcılar, Mikroşerit Antenler ve Filtre-Anten (Filten) Tasarımları, MIMO Antenler ve Filten Tasarımları, Mikrodalga Devrelerde Tam-Dalga Elektromanyetik Simülasyonlar ve Ölçüm Metotları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Temel Mikrodalga Devreler ve Tasarım Yöntemleri, | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
2 | Çok-Modlu Çok-Bandlı Mikrodalga Filtre Tasarımları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
3 | Ayarlanabilir, Anahtarlanabilir ve Yeniden Yapılandırılabilir Mikrodalga Filtreler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
4 | Diferansiyel Mod Filtreler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
5 | Mikrodalga Çoklayıcılar ve Kuplörler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
6 | Güç Bölücü Devreler ve Filtreleyen Güç Bölücü Devre Tasarımları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
7 | Balunlar ve Balun Band Geçiren Filtre Tasarımları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Faz Kaydırıcılar | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
10 | Filtreleyen Faz Kaydırıcılar | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
11 | Mikroşerit Anten Tasarımları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
12 | Düzlemsel Filtre-Anten Yapıları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
13 | MIMO Antenler ve Filtre-Anten Yapıları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
14 | Mikrodalga Devrelerde Tam-Dalga Elektromanyetik Simülasyonlar | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
15 | Çok Kapılı Mikrodalga Devrelerde Ölçüm Metotları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Introduction to Microwave Circuits: Radio Frequency and Design Applications, Robert J. Weber. | |
2 | Microwave Engineering, David M. Pozar | |
3 | Çözümlü Örneklerle Mikrodalga Tekniği, Adnan Görür | |
4 | Mikrodalga Tekniği - Pasif Devreler Ve Çözümlü Problemler, Serkan Şimşek, Cevdet Işık, Ercan Topuz | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 10 | 50 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 10 | 50 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |