|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI DOKTORA (ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ KÜRŞAD GÖRÜR (kgorur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders, öğrencilere RFID teknolojilerinin teorik ve pratik bilgisini kazandırarak, modern iletişim ve otomasyon sistemlerindeki önemli uygulamalarını anlamalarını ve geliştirmelerini amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | RFID teknolojisinin haberleşme sistemlerindeki önemini öğrenir |
PÇ-1 Elektrik Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilimsel araştırmalar yaparak, bu bilgilerin yorumlanması ve uygulama becerilerinin kazanılması. PÇ-2 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. PÇ-5 Yeni ve özgün fikirler ve yöntemler geliştirme; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirme becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | RFID Etiketler hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-1 Elektrik Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilimsel araştırmalar yaparak, bu bilgilerin yorumlanması ve uygulama becerilerinin kazanılması. PÇ-2 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. PÇ-5 Yeni ve özgün fikirler ve yöntemler geliştirme; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirme becerisi PÇ-7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Çipsiz RFID Etiket tasarımlarını gerçekleştirir |
PÇ-1 Elektrik Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilimsel araştırmalar yaparak, bu bilgilerin yorumlanması ve uygulama becerilerinin kazanılması. PÇ-2 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. PÇ-6 Elektrik Elektronik Mühendisliği alanında mevcut yöntem ve cihazları standartlara göre kullanır, deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Öğrencilere, RFID teknolojilerinin çalışma prensipleri, kullanım alanları ve endüstriyel uygulamalardaki rolü anlatılacak ve bu teknolojilerin nasıl entegre edildiği detaylandırılacaktır. Ders boyunca, RFID sistemlerindeki temel bileşenler, özellikle RFID etiketleri ve çeşitli türleri (aktif, pasif, çipsiz ve sensörlü RFID etiketler), tasarım metotları, kullanım yöntemleri ve özel tasarım teknikleri ele alınacaktır. Çoklu rezonatörlerin kullanımıyla çipsiz RFID etiket tasarımları incelenecek ve rezonatör türleri üzerinde detaylı bir analiz yapılacaktır. Geniş bant monopol antenlerin ve çipsiz RFID etiketlerdeki entegrasyonlarının yanı sıra, rezonatör-anten entegrasyonu ve simülasyonları üzerinde de durulacaktır. Ayrıca, çipsiz RFID etiketlerin ölçüm yöntemleri ve RFID sistem tasarımı ile simülasyonları da öğretilecek ve öğrencilerin bu teknolojileri nasıl uygulayacaklarını öğrenmeleri sağlanacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | RFID Sistemlerine Giriş | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
2 | RFID Teknolojileri Kullanım Alanları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
3 | RFID Sistemlerindeki Temel Kısımlar ve RFID Etiketler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
4 | Aktif/Pasif RFID Etiketler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
5 | Çipsiz RFID Etiketler ve Sensörler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
6 | Çipsiz RFID Etiketlere Yönelik Tasarım Metotları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
7 | Çipsiz RFID Etiketlerin Kullanım Yöntemleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çoklu Rezonatörler Kullanılarak Çipsiz RFID Etiket Tasarımları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
10 | Çipsiz RFID Etiketlerde Kullanılan Rezonatör Türleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
11 | Çok Modlu Rezonatörler ve Çipsiz RFID Etiketlerde Kullanımı | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
12 | Geniş Band Monopol Antenler ve Çipsiz RFID Etiketlerde Kullanımı | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
13 | Çipsiz RFID Etiketlerde Rezonatör-Anten Entegrasyonu ve Simülasyonları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
14 | Çipsiz RFID Etiketlerin Ölçümleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
15 | RFID Sistem Tasarımı ve Simülasyonları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Chipless RFID Sensors, Nemai Chandra Karmakar; Emran Md Amin; Jhantu Kumar Saha | |
2 | Chipless RFID, Reza Rezaiesarlak, Majid Manteghi | |
3 | RFID Mimarisi ve Programlama, Muhammed ÖNAL | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 10 | 50 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 10 | 50 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |