|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MÜZİK ANASANAT DALI TEZLİ YÜKSEK LİSANS(ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMRE ÜSTÜN (emreustun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrenci, belirli bir konu üzerinde seminer hazırlamak üzere araştırma yapabilir, akademik literatür taraması gerçekleştirebilir, araştırma sorusu geliştirebilir, seminer çalışmasını akademik yazım kurallarına uygun şekilde hazırlayabilir, yazılı ve sözlü olarak seminer sunumu yapabilir ve yapılan tartışmalara katılarak eleştirel düşünme becerisini geliştirebilir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Seminer sunabilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Etik kurallara uyar. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Uluslararası ve ulusal kaynak taraması yapabilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-9 Alanları ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Seminer hazırlayabilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, öğrencilere belirli bir konu üzerinde derinlemesine araştırma yapma, literatür taraması gerçekleştirme, araştırma sorusu oluşturma, seminer çalışması hazırlama, yazılı ve sözlü seminer sunumu yapma becerilerini kazandırmayı içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Seminerin tanımı. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu |
2 | Seminerin tanımı. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu |
3 | Seminerde giriş bölümü. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu |
4 | Seminerde giriş bölümü. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu |
5 | Seminerde giriş bölümü. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu |
6 | Seminerde kaynak tarama. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu |
7 | Seminerde kaynak tarama. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu |
8 | Ara Sınav | |
9 | Seminerde kaynakça gösterme. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu |
10 | Seminerde kaynakça gösterme. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu |
11 | Seminerde kaynakça gösterme. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu |
12 | Seminerde veri analizi. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu |
13 | Seminerde veri analizi. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu |
14 | Seminerde sonuç yazımı ve sayfa düzeni. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu |
15 | Seminerde sonuç yazımı ve sayfa düzeni. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınevi, Ankara | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | 8/16 | 1 | 40/60 |
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 15 | 60 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 15 | 60 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 10 | 2 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 182 |