|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MÜZİK ANASANAT DALI TEZLİ YÜKSEK LİSANS(ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ANIL ÇELİK (anilcelik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrenci Antik Çağ’dan Barok döneme kadar olan müzik tarihini bilimsel bir yaklaşımla inceleyebilir. Erken dönem müziğine ilişkin temel kavramları tanımlayabilir, dönemlerin karakteristik müziksel özelliklerini ayırt edebilir, önemli besteci ve eserleri bilebilir, müzikal gelişmeleri toplumsal ve kültürel dinamiklerle ilişkilendirebilir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Müziğin ortaya çıkışını zihninde anlamlandırabilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-4 Türk Müziği ve Batı Müziği tarihi hakkında gerekli kazanıma sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Müzik tarihinin hangi dönemlerden geçtiğini gösterebilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-4 Türk Müziği ve Batı Müziği tarihi hakkında gerekli kazanıma sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sanat akımlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-4 Türk Müziği ve Batı Müziği tarihi hakkında gerekli kazanıma sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, rönesans, barok ve klasik dönem özelliklerini, bestecilerin müzikal anlayışlarını, teorik yaklaşımlarını ve ilgili dönemlerin müzikal özelliklerini içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Romantik dönem bestecileri. | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
2 | Romantik dönem bestecileri. | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
3 | Romantik dönem bestecileri. | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
4 | Empresyonizm-Post Modernizm | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
5 | Caz müziği | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
6 | Caz müziği | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
7 | Folklorizm | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çağdaş Müzik | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
10 | Çağdaş Müzik Özellikleri | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
11 | Çağdaş Müzik Bestecileri | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
12 | Çağdaş Müzik Bestecileri | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
13 | Çağdaş Müzik Bestecileri | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
14 | Çağdaş Müzik Bestecileri | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
15 | Çağdaş Müzik Bestecileri | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kişisel Ders Notları | |
2 | İlyasoğlu, E. (2009). Zaman İçinde Müzik (9. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Defter. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 45 Dk. | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 45 Dk. | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 15 | 75 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 15 | 75 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 184 |