|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MÜZİK ANASANAT DALI TEZLİ YÜKSEK LİSANS(ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ANIL ÇELİK (anilcelik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; romantik dönem- bestecilerine ait eser dinletileri ve video gösterilerinin izlenerek çalgısında yorumlama gücünü arttırması amaçlanmaktadır. Bu dersin amacı; çağdaş dönem - bestecilerine ait eser dinletileri ve video gösterilerinin izletilerek döneme ait müziğin doğru yorumlanmasını cumhuriyet döneminde çok sesli Türk Müziği ve Türk Beşlerinin hayatlarını ve müziklerinin dinletilerek Türk Müziği çalgılarına katkı sağlanması amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Müziğin ortaya çıkışını zihninde anlamlandırabilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-4 Türk Müziği ve Batı Müziği tarihi hakkında gerekli kazanıma sahiptir. PÇ-9 Sanatın ortaya çıkışını ve gelişimini bilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Müzik tarihinin hangi dönemlerden geçtiğini gösterebilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-4 Türk Müziği ve Batı Müziği tarihi hakkında gerekli kazanıma sahiptir. PÇ-9 Sanatın ortaya çıkışını ve gelişimini bilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sanat akımlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-4 Türk Müziği ve Batı Müziği tarihi hakkında gerekli kazanıma sahiptir. PÇ-9 Sanatın ortaya çıkışını ve gelişimini bilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders; öğrenci müzik kültürünü ve dönemlere ilişkin bilgiye sahip olmayı kapsamaktadır. Bu ders; öğrenci müzik tarihinin dönemleri ve müzikleri konusunda araştırma gücünü kapsamaktadır. Bu ders; müzik kültürü ve ders süresince öğrendiği bilgilerini kullandığı alanları ve çaldığı enstrümana katkı sağlamasını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Romantik dönem bestecileri. | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
2 | Romantik dönem bestecileri. | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
3 | Romantik dönem bestecileri. | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
4 | Empresyonizm-Post Modernizm | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
5 | Caz müziği | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
6 | Caz müziği | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
7 | Folklorizm | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çağdaş Müzik | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
10 | Çağdaş Müzik Özellikleri | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
11 | Çağdaş Müzik Bestecileri | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
12 | Çağdaş Müzik Bestecileri | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
13 | Çağdaş Müzik Bestecileri | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
14 | Çağdaş Müzik Bestecileri | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
15 | Çağdaş Müzik Bestecileri | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Evin İLYASOĞLU" Zaman İçinde Müzik" Yapı Kredi Yayınları Yıl: 1994 | |
2 | Ahmet Say "Müzik Tarihi" Müzik Ansiklopedisi Yayınları Yıl: 1997 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Defter. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 10 | 13 | 130 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |