|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MÜZİK ANASANAT DALI TEZLİ YÜKSEK LİSANS(ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMRE ÜSTÜN (emreustun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrenci, tonal armoninin ileri düzey ilkelerini kavrayabilir; modülasyon, alterasyon, genişletilmiş ve gecikmeli armonik işlevleri tanımlayabilir; farklı armonik yaklaşımları karşılaştırabilir ve edindiği kuramsal bilgileri armonik yazım uygulamalarında kullanabilir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dört sesli akor kurulumlarını bilmek. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-2 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-3 Ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Eserleri çoksesli bir biçime getirebilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-2 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-3 Ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Dört sesli armonizasyon yapabilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-2 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-3 Ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders dikey ve yatay çok seslendirme, eser çözümleme, yazılmış sanat eserlerini çözümleme, besteleme bilgi, beceri ve yeteneğini geliştirmeyi aynı zamanda öğrencilerin lisans dönemlerinde aldıkları armoni bilgilerinin klasik ve modern dönem müziklerinde daha üst aşamaya getirilmesi çalışmalarını içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Majörlerde yan basamaklar. | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
2 | Majörlerde yan basamaklar. | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
3 | Minörlerde yan basamaklar. | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
4 | Minörlerde yan basamaklar. | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | Majör tonalitede marş armoni. | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | Majör tonalitede marş armoni. | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | Minör tonalitede marş armoni. | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Armonik yönelimler | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | Armonik yönelimler | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Armonik yönelimler | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Dört sesli armonizasyonda akor bağlantıları. | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Dört sesli armonizasyonda akor bağlantıları. | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Dört sesli armonizasyonda akor bağlantıları. | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 | Bas partisyonu belirleyerek dört sesli armonizasyon. | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Cangal, N. (2010), Armoni, Arkadaş Yayınevi, Ankara | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Defter, kalem, kitap, bilgisayar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 11 | 77 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 11 | 77 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 184 |