Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / MZK517 - MÜZİK ANASANAT DALI TEZLİ YÜKSEK LİSANS(ÖNERİLEN PROGRAM)

Kodu: MZK517 Adı: İLERİ ARMONİ 1 Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü MÜZİK ANASANAT DALI TEZLİ YÜKSEK LİSANS(ÖNERİLEN PROGRAM)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMRE ÜSTÜN (emreustun@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı akor çeşitleri, akor kurulumları, ileri düzeyde armonik bağlantılar hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Dört sesli akor kurulumlarını bilmek. PÇ-1 Sahne Sanatları Bölümünü başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar
PÇ-2 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
PÇ-3 Ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır.
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Eserleri çoksesli bir biçime getirebilir. PÇ-1 Sahne Sanatları Bölümünü başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar
PÇ-2 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
PÇ-3 Ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır.
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Dört sesli armonizasyon yapabilir. PÇ-1 Sahne Sanatları Bölümünü başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar
PÇ-2 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
PÇ-3 Ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır.
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Akor kurulumları, ileri düzeyde armonik bağlantılar, dört partili armonizasyonlar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dörtlülerle kurulan akorlar. Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
2 Dörtlülerle kurulan akorlar. Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
3 Dörtlülerle kurulan akorlar. Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
4 Eklenmiş sesli akorlar. Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
5 Eklenmiş sesli akorlar. Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
6 İkililerle kurulan akorlar. Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
7 İkililerle kurulan akorlar. Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Armonik yönelimler Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
10 Armonik yönelimler Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
11 Armonik yönelimler Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
12 Dört sesli armonizasyonda akor bağlantıları. Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
13 Dört sesli armonizasyonda akor bağlantıları. Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
14 Dört sesli armonizasyonda akor bağlantıları. Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
15 Bas partisyonu belirleyerek dört sesli armonizasyon. Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Cangal, N. (2010), Armoni, Arkadaş Yayınevi, Ankara
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Defter, kalem, kitap.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 15 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 13 39
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 13 39
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 1 3
       c) Performans Ödevi 2 13 26
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 13 39
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 7 14
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 3 9
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 3 9
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180