|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MÜZİK ANASANAT DALI TEZLİ YÜKSEK LİSANS(ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMRE ÜSTÜN (emreustun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrenci, nota yazım yazılımlarını etkin bir şekilde kullanabilir; müzik notalarını dijital ortamda doğru bir şekilde yazabilir; nota yazımında kullanılan temel işlevleri, semboller ve teknikleri öğrenebilir; müzik eserlerini dijital platformlarda görselleştirebilir ve müzik yazılımını kullanarak notasyon üzerinde düzenlemeler yapabilir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Nota yazım programında nota yazabilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-3 Ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. |
Laboratuvar Sınavı Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Yazdığı notayı transpoze edebilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-3 Ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. |
Laboratuvar Sınavı Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Klavye ile hızlı nota yazma tekniklerini bilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-3 Ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. |
Laboratuvar Sınavı Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Yazdığı notaya söz veya akor ekleyebilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-3 Ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, öğrencilere nota yazım yazılımlarını kullanarak müzik notalarını dijital ortamda yazmayı, düzenlemeyi ve görselleştirmeyi, nota yazımında kullanılan temel semboller, işlevler ve teknikler hakkında bilgi kazandırmayı ve müzik yazılımlarındaki temel araçları etkin bir şekilde kullanmayı içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Fare ile nota yazımı. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
2 | Fare ile nota yazımı. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
3 | Fare ile nota yazımı. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
4 | Fare ile nota yazımı. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | Klavye ile hızlı nota yazımı. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | Klavye ile hızlı nota yazımı. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | Klavye ile hızlı nota yazımı. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Klavye ile hızlı nota yazımı. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | Röpriz ve dolap yazımı. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Röpriz ve dolap yazımı. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Arıza değiştirme. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Arıza değiştirme. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Ölçü kopyalama. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 | Ölçü kopyalama. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Mcdonald, R. Finale Music App Basics: Expert Advice, Made Easy: 2015, Flame Tree Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar ve nota yazım programı. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 8/16 | 1 | 40/60 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 13 | 78 |
c) Performans Ödevi | 7 | 10 | 70 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 187 |