|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MÜZİK ANASANAT DALI TEZLİ YÜKSEK LİSANS(ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BURCU ÖZER (burcuozer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrenci, teknik ve müzikal açıdan daha gelişmiş piyano eserlerini çalışabilir; farklı dönem ve üsluplara ait repertuvarı stiline uygun biçimde yorumlayabilir; sanatsal anlatım gücünü derinleştirebilir ve bireysel icra becerilerini üst düzeye taşıyabilir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Klasik, Romantik ve Çağdaş dönemlerden oluşan bir piyano repertuarı oluşturup çalabilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-2 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-3 Ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. PÇ-5 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Türk bestecilerin eserlerinden oluşan bir piyano repertuarı hazırlayıp bu repertuarı piyanoda çalabilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-2 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-3 Ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. PÇ-5 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Bestecilerin eser kategorisine giren etütlerini çalabilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-3 Ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. PÇ-5 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. |
Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, öğrencinin ileri düzey teknik ve müzikal gereklilikler içeren piyano eserlerini çalışmasını, farklı dönem ve üsluplara ait repertuvarı stiline uygun biçimde yorumlamasını, müzikal ifade gücünü artırmasını ve sanatsal düzeyde bireysel icra yetkinliği kazanmasını içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Klasik dönem eserlerinden oluşan repertuarın çalışılması. | Enstrüman Çalma Gösterim anlatma yöntemi. |
2 | Klasik dönem eserlerinden oluşan repertuarın çalışılması. | Enstrüman Çalma Gösterim anlatma yöntemi. |
3 | Klasik dönem eserlerinden oluşan repertuarın çalışılması. | Enstrüman Çalma Gösterim anlatma yöntemi. |
4 | Klasik dönem eserlerinden oluşan repertuarın çalışılması. | Enstrüman Çalma Gösterim anlatma yöntemi. |
5 | Romantik dönem eserlerinden oluşan repertuarın çalışılması. | Enstrüman Çalma Gösterim anlatma yöntemi. |
6 | Romantik dönem eserlerinden oluşan repertuarın çalışılması. | Enstrüman Çalma Gösterim anlatma yöntemi. |
7 | Romantik dönem eserlerinden oluşan repertuarın çalışılması. | Enstrüman Çalma Gösterim anlatma yöntemi. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çağdaş dönem eserlerinden oluşan repertuarın çalışılması. | Enstrüman Çalma Gösterim anlatma yöntemi. |
10 | Çağdaş dönem eserlerinden oluşan repertuarın çalışılması. | Enstrüman Çalma Gösterim anlatma yöntemi. |
11 | Çağdaş dönem eserlerinden oluşan repertuarın çalışılması. | Enstrüman Çalma Gösterim anlatma yöntemi. |
12 | Çağdaş dönem eserlerinden oluşan repertuarın çalışılması. | Enstrüman Çalma Gösterim anlatma yöntemi. |
13 | Türk bestecilerin piyano eserlerinden oluşan repertuarın çalışılması. | Enstrüman Çalma Gösterim anlatma yöntemi. |
14 | Türk bestecilerin piyano eserlerinden oluşan repertuarın çalışılması. | Enstrüman Çalma Gösterim anlatma yöntemi. |
15 | Türk bestecilerin piyano eserlerinden oluşan repertuarın çalışılması. | Enstrüman Çalma Gösterim anlatma yöntemi. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Schirmer's Library of Musical Classics (2016). The Romantic Era Piano Album. Schirmer Publishing. | |
2 | R. R. Cemal (2011). Piyano için on halk türküsü. Müzik Eğitimi Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Piyano, nota. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 8/16 | 1 | 40/60 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 13 | 26 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 13 | 13 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 10 | 15 | 150 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 189 |