|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MÜZİK ANASANAT DALI TEZLİ YÜKSEK LİSANS(ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ANIL ÇELİK (anilcelik@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrenci, klarnet oda müziği repertuarındaki temel eserleri teknik ve müzikal açıdan çalışabilir; topluluk içinde uyum ve iletişim becerilerini geliştirebilir; farklı dönem ve stillere uygun yorumlar yapabilir ve sanatsal düzeyde oda müziği performansı sergileyebilir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Rönesans ve barok dönem eserlerinden oluşan bir klarnet repertuarı çalabilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-3 Ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. PÇ-5 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. |
Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Rönesans ve barok eserlerinden oluşan klarnet repertuarı ile ilgili konser verebilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-3 Ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. PÇ-5 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. |
Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Öğrenci, farklı dönem ve stillere uygun müzikal yorumlar yapabilir ve eserlerin tarihsel bağlamını anlayabilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-3 Ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. PÇ-5 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. |
Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Öğrenci, klarnet oda müziği repertuarındaki temel eserleri teknik ve müzikal açıdan çalışabilir; topluluk içinde uyum ve iletişim becerilerini geliştirebilir; farklı dönem ve stillere uygun yorumlar yapabilir ve sanatsal düzeyde oda müziği performansı sergileyebilir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Rönesans dönem eserlerinin çalışılması. | Bireysel Çalışma Yöntem Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma |
| 2 | Rönesans dönem eserlerinin çalışılması. | Bireysel Çalışma Yöntem Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma |
| 3 | Rönesans dönem eserlerinin çalışılması. | Bireysel Çalışma Yöntem Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma |
| 4 | Rönesans dönem eserlerinin çalışılması. | Bireysel Çalışma Yöntem Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma |
| 5 | Rönesans dönem eserlerinin çalışılması. | Bireysel Çalışma Yöntem Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma |
| 6 | Rönesans dönem eserlerinin çalışılması. | Bireysel Çalışma Yöntem Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma |
| 7 | Rönesans dönem eserlerinin çalışılması. | Bireysel Çalışma Yöntem Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Barok dönem eserlerinin çalışılması. | Bireysel Çalışma Yöntem Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma |
| 10 | Barok dönem eserlerinin çalışılması. | Bireysel Çalışma Yöntem Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma |
| 11 | Barok dönem eserlerinin çalışılması. | Bireysel Çalışma Yöntem Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma |
| 12 | Barok dönem eserlerinin çalışılması. | Bireysel Çalışma Yöntem Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma |
| 13 | Barok dönem eserlerinin çalışılması. | Bireysel Çalışma Yöntem Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma |
| 14 | Barok dönem eserlerinin çalışılması. | Bireysel Çalışma Yöntem Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma |
| 15 | Barok dönem eserlerinin çalışılması. | Bireysel Çalışma Yöntem Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Simon, E (2012), Schirmer's Library Masterworks for Clarinet and Piano, Schirmer Publishing. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Klarnet, nota. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 8/16 | 1 | 40/60 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 15 | 30 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 11 | 13 | 143 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 1 | 3 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||