|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MÜZİK ANASANAT DALI TEZLİ YÜKSEK LİSANS(ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMRE ÜSTÜN (emreustun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı opera eserlerindeki yazılı metin hakkında bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Opera'nın doğuşunu bilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-6 İlgili olduğu bilim dallarının gerekleri doğrultusunda; konuşurken ve şarkı söylerken sesini, anatomik ve fizyolojik yapısına en uygun olarak doğru ve etkili bir biçimde kullanabilir, konuştuğu dilin ses bilim (fonetik) özelliklerine uygun olan artikülasyon ve diksiyon alışkanlığını kazanır. PÇ-9 Sanatın ortaya çıkışını ve gelişimini bilir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Opera eserlerinin çevirilerini edebi yönden inceleyebilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-6 İlgili olduğu bilim dallarının gerekleri doğrultusunda; konuşurken ve şarkı söylerken sesini, anatomik ve fizyolojik yapısına en uygun olarak doğru ve etkili bir biçimde kullanabilir, konuştuğu dilin ses bilim (fonetik) özelliklerine uygun olan artikülasyon ve diksiyon alışkanlığını kazanır. PÇ-9 Sanatın ortaya çıkışını ve gelişimini bilir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Opera eserlerini edebi özelliklerine dikkat ederek doğru telaffuzla seslendirebilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-6 İlgili olduğu bilim dallarının gerekleri doğrultusunda; konuşurken ve şarkı söylerken sesini, anatomik ve fizyolojik yapısına en uygun olarak doğru ve etkili bir biçimde kullanabilir, konuştuğu dilin ses bilim (fonetik) özelliklerine uygun olan artikülasyon ve diksiyon alışkanlığını kazanır. PÇ-9 Sanatın ortaya çıkışını ve gelişimini bilir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Opera'nın doğuşu, opera eserleri, opera eserlerinin metinlerinin edebi yönden incelenmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Opera'nın doğuşu. | Anlatma Yöntemi |
2 | Opera'nın doğuşu. | Anlatma Yöntemi |
3 | Opera'nın doğuşu. | Anlatma Yöntemi |
4 | Opera eserlerinin çevirilerinin edebi yönden incelenmesi. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Şarkı Söyleme |
5 | Opera eserlerinin çevirilerinin edebi yönden incelenmesi. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Şarkı Söyleme |
6 | Opera eserlerinin çevirilerinin edebi yönden incelenmesi. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Şarkı Söyleme |
7 | Opera eserlerinin çevirilerinin edebi yönden incelenmesi. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Şarkı Söyleme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Opera eserlerinin edebi yönden incelenmesi kavranması ve içselleştirilmesi. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Şarkı Söyleme |
10 | Opera eserlerinin edebi yönden incelenmesi kavranması ve içselleştirilmesi. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Şarkı Söyleme |
11 | Opera eserlerinin edebi yönden incelenmesi kavranması ve içselleştirilmesi. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Şarkı Söyleme |
12 | Opera eserlerinin edebi özelliklerine dikkat ederek doğru telaffuzla seslendirilmesi. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Şarkı Söyleme |
13 | Opera eserlerinin edebi özelliklerine dikkat ederek doğru telaffuzla seslendirilmesi. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Şarkı Söyleme |
14 | Opera eserlerinin edebi özelliklerine dikkat ederek doğru telaffuzla seslendirilmesi. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Şarkı Söyleme |
15 | Opera eserlerinin edebi özelliklerine dikkat ederek doğru telaffuzla seslendirilmesi. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Şarkı Söyleme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | www.imslp.org | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, defter. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 10 | 13 | 130 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |