|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | COĞRAFYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA BETÜL URHAN (betulurhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FATMA BETÜL URHAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Coğrafya bilimin tanımını, temellerini, tarihsel bağlamada paradigma değişimlerini kavrayacak aynı zamanda disiplin içindeki yeni eğilim ve düşünceleri tanıyacaktır. |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PÇ-4 İnsan-mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkileşimin ifadesinde kullanılan görsel araçları (tablo, grafik, harita) vb hazırlayabilme ve gerekli araç gereçleri yazılımları kullabilme. PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. PÇ-7 Mekan ve mekanı oluşturan fiziki ve beşeri unsurlar arasında ilişki kurabilme ve bu ilişkileri yorumlayabilme becerisi PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme. PÇ-11 Coğrafi konuları, sistematik bir yaklaşımla ele alma, araştırma ve sunma becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
PÇ- |
||
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin tanıtımı ve içeriğine ilişkin bilgi verilmesi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
2 | Coğrafya nedir. Keşif ve kozmik gelenek. Coğrafyanın organizasyonel yapısı. Uzmanlaşma ve çoğulcu yapı. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
3 | Coğrafyanın temelleri. Antik dünyada coğrafya. Ortaçağ ve Rönesans. Çevresel determinizm. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
4 | Fransız bölgesel coğrafya okulu. Peyzaj ve bölgeler. Britanya’da bölgesel çalışmalar. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
5 | 1950 ve 1980’ler arasında coğrafya: 30 yıllık gelişim. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
6 | Paradigmalar ve devrimler. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
7 | Pozitivizm ve post-pozitivist eleştiriler. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Toplumu dönüştüren bir güç olarak bilim. Coğrafya ve empirizm. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
10 | Hümanist yaklaşımlar, davranışsal coğrafya ve refah coğrafyası. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
11 | Yeni eğilimler ve düşünceler. Yapılaşma teorisi. Realizm. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
12 | Post yapısalcılık. Postmodernizm. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
13 | Cinsiyet ve feminist coğrafya. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
14 | Coğrafya araştırmalarında yeni araçlar: uydu görüntüleri ve CBS | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
15 | Doğanın yeniden keşfi: aktör-ağ teorisi ve melezlik. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Jensen, A.H. (2024) Coğrafya Tarihi Felsefesi ve Temel Kavramları, İdil Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 5 | 15 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 5 | 15 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 94 |