|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | COĞRAFYA | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FATMA BETÜL URHAN (betulurhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FATMA BETÜL URHAN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Coğrafya bilimin tanımını, temellerini, tarihsel bağlamada paradigma değişimlerini kavrayacak aynı zamanda disiplin içindeki yeni eğilim ve düşünceleri tanıyacaktır. |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PÇ-4 İnsan-mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkileşimin ifadesinde kullanılan görsel araçları (tablo, grafik, harita) vb hazırlayabilme ve gerekli araç gereçleri yazılımları kullabilme. PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. PÇ-7 Mekan ve mekanı oluşturan fiziki ve beşeri unsurlar arasında ilişki kurabilme ve bu ilişkileri yorumlayabilme becerisi PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme. PÇ-11 Coğrafi konuları, sistematik bir yaklaşımla ele alma, araştırma ve sunma becerisi |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
PÇ- |
||
| DÖÇ-3 |
PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. PÇ-7 Mekan ve mekanı oluşturan fiziki ve beşeri unsurlar arasında ilişki kurabilme ve bu ilişkileri yorumlayabilme becerisi PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin tanıtımı ve içeriğine ilişkin bilgi verilmesi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 2 | Coğrafya nedir. Keşif ve kozmik gelenek. Coğrafyanın organizasyonel yapısı. Uzmanlaşma ve çoğulcu yapı. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 3 | Coğrafyanın temelleri. Antik dünyada coğrafya. Ortaçağ ve Rönesans. Çevresel determinizm. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 4 | Fransız bölgesel coğrafya okulu. Peyzaj ve bölgeler. Britanya’da bölgesel çalışmalar. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 5 | 1950 ve 1980’ler arasında coğrafya: 30 yıllık gelişim. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 6 | Paradigmalar ve devrimler. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 7 | Pozitivizm ve post-pozitivist eleştiriler. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Toplumu dönüştüren bir güç olarak bilim. Coğrafya ve empirizm. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 10 | Hümanist yaklaşımlar, davranışsal coğrafya ve refah coğrafyası. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 11 | Yeni eğilimler ve düşünceler. Yapılaşma teorisi. Realizm. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 12 | Post yapısalcılık. Postmodernizm. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 13 | Cinsiyet ve feminist coğrafya. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 14 | Coğrafya araştırmalarında yeni araçlar: uydu görüntüleri ve CBS | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 15 | Doğanın yeniden keşfi: aktör-ağ teorisi ve melezlik. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Jensen, A.H. (2024) Coğrafya Tarihi Felsefesi ve Temel Kavramları, İdil Yayıncılık. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 92 | ||