|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FİZİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SÜMEYRA BALCI (sbalci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SÜMEYRA BALCI, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Biyolojik işlevleri, fiziksel etkenlerle etkileşimini ve çevreleriyle kurdukları ilişkileri incelemeyi amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Fizik ve biyofizik arasındaki farklılığı anlayarak yorumlayabilir. |
PÇ-4 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmaları yapabilir. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Hücreyi tanıyıp, hücre yapısını, hücre zarını ve yapısını öğrenerek, yaşam için önemini anlatabilir. Bedende bulunan iyonları ve bunların hücresel aktivitedeki önemini anlayabilir. |
PÇ-3 Bir sistemi, süreci, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları çözme ve çağdaş yöntemleri uygulama becerisine sahiptir. PÇ-4 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmaları yapabilir. PÇ-12 Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Hücrede aksiyon potansiyelini ve bu yolla hücrenin uyarılarak hücre cevaplarının oluşmasına sebep olduğunu açıklayabilir. |
PÇ-2 Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini kullanarak fizik problemlerini tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Bir sistemi, süreci, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları çözme ve çağdaş yöntemleri uygulama becerisine sahiptir. PÇ-4 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmaları yapabilir. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders; biyofiziğin tanımı ve kapsamı, sı birim sistemi ve boyut analizi, beden içerisinde suyun dağılımı ve suyun vücuttaki başlıca görevleri, akışkanlar biyofiziği, düz ve girdaplı akımların biyofiziksel özellikleri, basınç kavramı, hidrostatik basınç ve osmotik basınç, vücutta ödem ve ödemin oluşma sebepleri, hücre ve çeşitleri, hücre zarı ve yapısı, insan bedeninde vazife gören iyonlar ve bu iyonların özellikleri, iyon kanalları, yapısı ve çeşitleri, hücrede aksiyon potansiyelinin oluşumu ve önemi, aksiyon potansiyelinin aşamaları ve yorumlanması; konularını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Biyofiziğin Tanımı ve kapsamı | |
2 | SI Birim sistemi ve Boyut analizi | |
3 | Beden içersinde suyun dağılımı ve suyun vücuttaki başlıca görevleri | |
4 | Akışkanlar Biyofiziği | |
5 | Akışkanlar Biyofiziği | |
6 | Düz ve girdaplı akımların biyofiziksel özellikleri | |
7 | Basınç kavramı, hidrostatik basınç ve osmotik basınç | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Basınç kavramı, hidrostatik basınç ve osmotik basınç | |
10 | Hücre ve çeşitleri, hücre zarı ve yapısı | |
11 | Hücre ve çeşitleri, hücre zarı ve yapısı | |
12 | İnsan bedeninde vazife gören iyonlar ve bu iyonların özellikleri | |
13 | İnsan bedeninde vazife gören iyonlar ve bu iyonların özellikleri | |
14 | Aksiyon Potansiyelinin aşamaları ve yorumlanması | |
15 | Aksiyon Potansiyelinin aşamaları ve yorumlanması | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Biyofizik, Dr. Enes Akyüz, Nobel Tıp Kitabevi | |
2 | Biyofizik, Ferit Pehlevan, Pelikan Yayınevi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, ders notları. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |