|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI YÜKSEK LİSANS (ÖNERİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞEVKET CİHAT ÖZER, SİNEM PARLAKYILDIZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin bireysel ve takım sporlarında grup dinamiklerini ve takım çalışma süreçlerini inceleyerek, etkili bir takım üyesi olabilmek için gerekli bilgi, tutum ve becerileri kazanmalarını sağlamaktır. Bu kapsamda, takımların özellikleri, motivasyon, grup uyumu ve grup rolleri gibi temel süreçlerin anlaşılması hedeflenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Grup dinamikleri ve takım süreçleri hakkında derinlemesine bilgi sahibi olur. |
PÇ-13 Spor yönetimi ve organizasyonu alanında teorik bilgiye sahip olur ve bunu spor endüstrisinde uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Etkili takım üyeliği için gerekli bilgi, tutum ve becerileri kazanır. |
PÇ-8 Spor psikolojisi, liderlik ve motivasyon konularında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi sporcularla çalışırken kullanabilir. PÇ-13 Spor yönetimi ve organizasyonu alanında teorik bilgiye sahip olur ve bunu spor endüstrisinde uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Takım içi iletişim ve iş birliği süreçlerini etkin bir şekilde yönetebilir. |
PÇ-8 Spor psikolojisi, liderlik ve motivasyon konularında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi sporcularla çalışırken kullanabilir. PÇ-13 Spor yönetimi ve organizasyonu alanında teorik bilgiye sahip olur ve bunu spor endüstrisinde uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Takımlarda çatışma yönetimi ve yaratıcı problem çözme tekniklerini uygulayabilir. |
PÇ-8 Spor psikolojisi, liderlik ve motivasyon konularında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi sporcularla çalışırken kullanabilir. PÇ-13 Spor yönetimi ve organizasyonu alanında teorik bilgiye sahip olur ve bunu spor endüstrisinde uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Takım liderliği ve liderlik teorileri konusunda bilgi sahibi olma ve bu bilgileri uygulayabilir. |
PÇ-8 Spor psikolojisi, liderlik ve motivasyon konularında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi sporcularla çalışırken kullanabilir. PÇ-13 Spor yönetimi ve organizasyonu alanında teorik bilgiye sahip olur ve bunu spor endüstrisinde uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Takım performansını değerlendirme ve geliştirme yeteneği kazanır. |
PÇ-12 Performans analizi ve değerlendirme süreçlerini uygulayabilir ve sporcuların gelişimini destekleyebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, grup ve takım kavramlarının tanımını; grup oluşum evrelerini; grup yapısı ve normlarını; farklı takım türlerini ve bu takımların organizasyonlardaki işleyişini; takım üyelerinin rolleri, sorumlulukları ve etkin takım üyeliği için gereken becerilerin kazanımını; takım içi iletişim süreçlerini; işbirliği ve koordinasyonun önemini; takımlarda motivasyonun artırılması, grup uyumu ve bağlılığın sağlanma sürecini; takımlarda ortaya çıkan çatışmaların yönetimini ve yaratıcı problem çözme tekniklerinin kazanımını; takımlarda liderlik becerilerini, liderlik teorilerini ve takım performansının değerlendirilmesi sürecini içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Grup ve takım kavramlarına giriş: Tanımlar ve temel farklar | Anlatım ve Tartışma, Grup Çalışmaları ve Etkileşimli Uygulamalar, Vaka Analizleri, Proje Sunumları |
2 | Grup oluşum evreleri ve süreçlerin analizi | Anlatım ve Tartışma, Grup Çalışmaları ve Etkileşimli Uygulamalar, Vaka Analizleri, Proje Sunumları |
3 | Grup yapısı ve normları: Takım işleyişine etkileri | Anlatım ve Tartışma, Grup Çalışmaları ve Etkileşimli Uygulamalar, Vaka Analizleri, Proje Sunumları |
4 | Farklı takım türleri ve organizasyonlardaki işleyişleri | Anlatım ve Tartışma, Grup Çalışmaları ve Etkileşimli Uygulamalar, Vaka Analizleri, Proje Sunumları |
5 | Takım üyelerinin rolleri ve sorumlulukları | Anlatım ve Tartışma, Grup Çalışmaları ve Etkileşimli Uygulamalar, Vaka Analizleri, Proje Sunumları |
6 | Takım içi iletişim süreçleri ve iş birliğinin önemi | Anlatım ve Tartışma, Grup Çalışmaları ve Etkileşimli Uygulamalar, Vaka Analizleri, Proje Sunumları |
7 | Takımlarda motivasyonun artırılması: Teknikler ve yaklaşımlar | Anlatım ve Tartışma, Grup Çalışmaları ve Etkileşimli Uygulamalar, Vaka Analizleri, Proje Sunumları |
8 | Ara Sınav | |
9 | Grup uyumu ve bağlılık: Sağlanması ve sürdürülebilirliği | Anlatım ve Tartışma, Grup Çalışmaları ve Etkileşimli Uygulamalar, Vaka Analizleri, Proje Sunumları |
10 | Çatışma yönetimi ve yaratıcı problem çözme teknikleri | Anlatım ve Tartışma, Grup Çalışmaları ve Etkileşimli Uygulamalar, Vaka Analizleri, Proje Sunumları |
11 | Takımlarda liderlik becerileri: Teoriler ve uygulamalar | Anlatım ve Tartışma, Grup Çalışmaları ve Etkileşimli Uygulamalar, Vaka Analizleri, Proje Sunumları |
12 | Takım performansının değerlendirilmesi: Süreç ve kriterler | Anlatım ve Tartışma, Grup Çalışmaları ve Etkileşimli Uygulamalar, Vaka Analizleri, Proje Sunumları |
13 | Etkili takım üyeliği için gereken becerilerin geliştirilmesi | Anlatım ve Tartışma, Grup Çalışmaları ve Etkileşimli Uygulamalar, Vaka Analizleri, Proje Sunumları |
14 | Vaka çalışmaları: Takım dinamikleri ve grup süreçleri | Anlatım ve Tartışma, Grup Çalışmaları ve Etkileşimli Uygulamalar, Vaka Analizleri, Proje Sunumları |
15 | Proje sunumları ve grup çalışmaları | Anlatım ve Tartışma, Grup Çalışmaları ve Etkileşimli Uygulamalar, Vaka Analizleri, Proje Sunumları |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Altıntaş, A., & Yılmaz, A. K. (2020). Spor psikolojisi: Takım ruhu, liderlik ve motivasyon. Spor Yayınevi ve Kitabevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon cihazı ve PowerPoint sunumları, Grup dinamikleriyle ilgili vaka örnekleri ve senaryolar, Takım rolü ve iletişim becerileri ölçmeye yönelik envanterler ve testler, Grup çalışmaları ve rol oynama etkinlikleri için yapılandırılmış uygulama formları, Takım sporlarından alınan video örnekleri ve analiz materyalleri, |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 10 | 2 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 10 | 2 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 14 | 4 | 56 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |