|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI YÜKSEK LİSANS (ÖNERİLEN) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞEVKET CİHAT ÖZER, SİNEM PARLAKYILDIZ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, öğrencilerin sporda motivasyon ve liderlik konularında teorik ve pratik bilgi edinmelerini; motivasyon stratejileri ile liderlik stillerini öğrenerek sporcuların performansını ve takım dinamiklerini etkili bir şekilde yönetme becerisi kazanmalarını sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öğrenciler, sporda motivasyon ve liderlik ile ilgili temel kavramları ve teorileri tanımlar. |
PÇ-8 Spor psikolojisi, liderlik ve motivasyon konularında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi sporcularla çalışırken kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Öğrenciler, sporcuların performansını artırmak için uygun motivasyon stratejilerini uygular. |
PÇ-8 Spor psikolojisi, liderlik ve motivasyon konularında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi sporcularla çalışırken kullanabilir. PÇ-13 Spor yönetimi ve organizasyonu alanında teorik bilgiye sahip olur ve bunu spor endüstrisinde uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Öğrenciler, takım dinamiklerini yönetmek ve liderlik becerilerini geliştirmek için gerekli teknikleri kullanır. |
PÇ-8 Spor psikolojisi, liderlik ve motivasyon konularında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi sporcularla çalışırken kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Öğrenciler, sporcuların stres ve kaygı ile başa çıkma stratejilerini belirler ve uygular. |
PÇ-8 Spor psikolojisi, liderlik ve motivasyon konularında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi sporcularla çalışırken kullanabilir. PÇ-11 Spor bilimlerinde multidisipliner yaklaşımları benimseyerek, farklı disiplinlerle iş birliği yapabilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Öğrenciler, sporda etik liderlik ilkelerini açıklar ve bu ilkeleri uygulamada gösterir. |
PÇ-8 Spor psikolojisi, liderlik ve motivasyon konularında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi sporcularla çalışırken kullanabilir. PÇ-11 Spor bilimlerinde multidisipliner yaklaşımları benimseyerek, farklı disiplinlerle iş birliği yapabilir. PÇ-13 Spor yönetimi ve organizasyonu alanında teorik bilgiye sahip olur ve bunu spor endüstrisinde uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders, motivasyonun tanımını, önemini ve spordaki uygulanabilirliğini; içsel ve dışsal motivasyon unsurlarını; liderlik kavramının tarihsel evrimini, farklı liderlik stillerini ve spor ortamında liderliğin rolünü; sporcuların motivasyonunu artırma yöntemlerini; hedef belirleme ve öz-yeterlik geliştirme stratejilerini; takım içi iletişim süreçlerini, grup sargınlığını ve liderin takım üzerindeki etkisini; sporcuların stres ve kaygı ile başa çıkma yöntemlerini ve liderin bu süreçteki rolünü; etik liderlik ilkelerini ve spor ortamında etik davranışların teşvik edilmesini içermektedir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Motivasyon ve liderlik kavramlarına giriş: Tanımlar ve temel teoriler | Anlatım ve Tartışma, Vaka Analizleri, Grup Çalışmaları, Proje Geliştirme ve Sunum |
| 2 | İçsel ve dışsal motivasyon: Sporda motivasyon unsurlarının analizi | Anlatım ve Tartışma, Vaka Analizleri, Grup Çalışmaları, Proje Geliştirme ve Sunum |
| 3 | Liderlik stilleri: Geleneksel ve çağdaş yaklaşımlar | Anlatım ve Tartışma, Vaka Analizleri, Grup Çalışmaları, Proje Geliştirme ve Sunum |
| 4 | Spor ortamında liderlik: Rol ve sorumluluklar | Anlatım ve Tartışma, Vaka Analizleri, Grup Çalışmaları, Proje Geliştirme ve Sunum |
| 5 | Sporcuların motivasyonunu artırma yöntemleri | Anlatım ve Tartışma, Vaka Analizleri, Grup Çalışmaları, Proje Geliştirme ve Sunum |
| 6 | Hedef belirleme ve öz-yeterlik geliştirme stratejileri | Anlatım ve Tartışma, Vaka Analizleri, Grup Çalışmaları, Proje Geliştirme ve Sunum |
| 7 | Takım içi iletişim ve grup sargınlığı: Liderin takım üzerindeki etkisi | Anlatım ve Tartışma, Vaka Analizleri, Grup Çalışmaları, Proje Geliştirme ve Sunum |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Sporcularda stres ve kaygı yönetimi: Liderin rolü | Anlatım ve Tartışma, Vaka Analizleri, Grup Çalışmaları, Proje Geliştirme ve Sunum |
| 10 | Etik liderlik: İlkeler ve uygulamalar | Anlatım ve Tartışma, Vaka Analizleri, Grup Çalışmaları, Proje Geliştirme ve Sunum |
| 11 | Spor ortamında etik davranışların teşviki | Anlatım ve Tartışma, Vaka Analizleri, Grup Çalışmaları, Proje Geliştirme ve Sunum |
| 12 | Liderlik ve motivasyon ilişkisi: Uygulamalı örnekler | Anlatım ve Tartışma, Vaka Analizleri, Grup Çalışmaları, Proje Geliştirme ve Sunum |
| 13 | Vaka analizleri: Sporda liderlik ve motivasyon stratejileri | Anlatım ve Tartışma, Vaka Analizleri, Grup Çalışmaları, Proje Geliştirme ve Sunum |
| 14 | Proje hazırlama ve uygulama süreci | Anlatım ve Tartışma, Vaka Analizleri, Grup Çalışmaları, Proje Geliştirme ve Sunum |
| 15 | Proje sunumları ve grup değerlendirmeleri | Anlatım ve Tartışma, Vaka Analizleri, Grup Çalışmaları, Proje Geliştirme ve Sunum |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Altıntaş, A. (2021). Sporda liderlik ve motivasyon. Spor Yayınevi ve Kitabevi. | |
| 2 | Weinberg, R. S., & Gould, D. (2019). Foundations of sport and exercise psychology (7th ed.). Human Kinetics. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, projeksiyon cihazı ve PowerPoint sunumları, Motivasyon ve liderlik stillerine yönelik ölçekler ve envanterler, Liderlik türleri, takım yönetimi ve motivasyon uygulamalarını içeren vaka analizleri, Sporcu-lider ilişkilerini gösteren video örnekleri ve belgeseller, Rol oynama, grup içi tartışma ve değerlendirme formları, | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 10 | 3 | 30 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 10 | 2 | 20 |
| c) Performans Ödevi | 10 | 1 | 10 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 10 | 1 | 10 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 3 | 21 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 140 | ||