Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / ANE-163 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI YÜKSEK LİSANS (ÖNERİLEN)

Kodu: ANE-163 Adı: FİZİKSEL AKTİVİTE VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ Teorik+Uygulama: 2+1 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI YÜKSEK LİSANS (ÖNERİLEN)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin fiziksel aktivite ve düzeylerini kavrayabilmelerini; bireylerin fiziksel aktivitelerini ölçebilmelerini; fiziksel aktiviteye bağlı enerji tüketimini hesaplayabilmelerini; fiziksel aktivite alanında bir proje hazırlayabilmelerini ve bu çalışmalara uygun değerlendirme yöntemlerini belirleyebilmelerini sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Fiziksel aktivite ve düzeylerini kavrayabilir. PÇ-2 Egzersiz fizyolojisi ve antrenman bilimi konularında derinlemesine bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi uygulamalı çalışmalarında kullanabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Bireylerin fiziksel aktivitelerini ölçebilir. PÇ-2 Egzersiz fizyolojisi ve antrenman bilimi konularında derinlemesine bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi uygulamalı çalışmalarında kullanabilir.
PÇ-11 Spor bilimlerinde multidisipliner yaklaşımları benimseyerek, farklı disiplinlerle iş birliği yapabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Fiziksel aktiviteye bağlı enerji tüketimini hesaplayabilir. PÇ-2 Egzersiz fizyolojisi ve antrenman bilimi konularında derinlemesine bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi uygulamalı çalışmalarında kullanabilir.
PÇ-3 Spor bilimleri ile ilgili veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini etkili bir şekilde gerçekleştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Fiziksel aktivite alanında bir proje hazırlayabilir. PÇ-7 Araştırma ve yayın etiğine uygun olarak bilimsel çalışmalar gerçekleştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Fiziksel aktivite çalışmasına uygun değerlendirme yöntemini belirleyebilir. PÇ-2 Egzersiz fizyolojisi ve antrenman bilimi konularında derinlemesine bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi uygulamalı çalışmalarında kullanabilir.
PÇ-6 Farklı yaş grupları ve seviyelere uygun antrenman metodolojileri oluşturabilir ve uygulayabilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, fiziksel aktivite ve sağlık ilişkisini; fiziksel aktiviteye bağlı enerji tüketimini; fiziksel aktivite düzeylerini ve metabolik eşitlikleri; fiziksel aktivitenin objektif ve subjektif değerlendirme yöntemlerini; fiziksel aktivite değerlendirme yöntemlerine ilişkin uygulamaları (örneğin, akselerometre kullanımı, IPAQ ve değerlendirmesi); fiziksel aktivite çalışmalarına yönelik örnek proje incelemelerini ve bu çalışmalarda karşılaşılan metodolojik sorunların öğretilmesini içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Fiziksel aktivite ve sağlık ilişkisi: Temel kavramlar ve önemi Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Ölçüm Cihazı Kullanımı (Accelerometre vb.), Vaka Analizleri ve Grup Çalışmaları, Proje Hazırlama ve Sunum Çalışmaları, Ölçüm Yöntemlerinin Karşılaştırmalı Değerlendirmesi
2 Fiziksel aktivite ve enerji tüketimi: Kavramlar ve hesaplama yöntemleri Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Ölçüm Cihazı Kullanımı (Accelerometre vb.), Vaka Analizleri ve Grup Çalışmaları, Proje Hazırlama ve Sunum Çalışmaları, Ölçüm Yöntemlerinin Karşılaştırmalı Değerlendirmesi
3 Fiziksel aktivite düzeyleri: Metabolik eşitlikler (MET) ve sınıflandırmalar Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Ölçüm Cihazı Kullanımı (Accelerometre vb.), Vaka Analizleri ve Grup Çalışmaları, Proje Hazırlama ve Sunum Çalışmaları, Ölçüm Yöntemlerinin Karşılaştırmalı Değerlendirmesi
4 Fiziksel aktivitenin objektif değerlendirme yöntemleri: Ölçüm cihazları ve kullanım Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Ölçüm Cihazı Kullanımı (Accelerometre vb.), Vaka Analizleri ve Grup Çalışmaları, Proje Hazırlama ve Sunum Çalışmaları, Ölçüm Yöntemlerinin Karşılaştırmalı Değerlendirmesi
5 Fiziksel aktivitenin subjektif değerlendirme yöntemleri: Anketler ve günlükler Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Ölçüm Cihazı Kullanımı (Accelerometre vb.), Vaka Analizleri ve Grup Çalışmaları, Proje Hazırlama ve Sunum Çalışmaları, Ölçüm Yöntemlerinin Karşılaştırmalı Değerlendirmesi
6 IPAQ (Uluslararası Fiziksel Aktivite Anketi) kullanımı ve değerlendirilmesi Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Ölçüm Cihazı Kullanımı (Accelerometre vb.), Vaka Analizleri ve Grup Çalışmaları, Proje Hazırlama ve Sunum Çalışmaları, Ölçüm Yöntemlerinin Karşılaştırmalı Değerlendirmesi
7 Accelerometre kullanımı: Teknikler ve veri analizi Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Ölçüm Cihazı Kullanımı (Accelerometre vb.), Vaka Analizleri ve Grup Çalışmaları, Proje Hazırlama ve Sunum Çalışmaları, Ölçüm Yöntemlerinin Karşılaştırmalı Değerlendirmesi
8 Ara Sınav
9 Fiziksel aktivite çalışmalarına yönelik örnek proje incelemeleri Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Ölçüm Cihazı Kullanımı (Accelerometre vb.), Vaka Analizleri ve Grup Çalışmaları, Proje Hazırlama ve Sunum Çalışmaları, Ölçüm Yöntemlerinin Karşılaştırmalı Değerlendirmesi
10 Fiziksel aktivite değerlendirme yöntemlerinin karşılaştırılması Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Ölçüm Cihazı Kullanımı (Accelerometre vb.), Vaka Analizleri ve Grup Çalışmaları, Proje Hazırlama ve Sunum Çalışmaları, Ölçüm Yöntemlerinin Karşılaştırmalı Değerlendirmesi
11 Fiziksel aktivite ölçüm cihazlarının avantaj ve sınırlılıkları Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Ölçüm Cihazı Kullanımı (Accelerometre vb.), Vaka Analizleri ve Grup Çalışmaları, Proje Hazırlama ve Sunum Çalışmaları, Ölçüm Yöntemlerinin Karşılaştırmalı Değerlendirmesi
12 Fiziksel aktivite çalışmalarında metodolojik sorunlar ve çözümler Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Ölçüm Cihazı Kullanımı (Accelerometre vb.), Vaka Analizleri ve Grup Çalışmaları, Proje Hazırlama ve Sunum Çalışmaları, Ölçüm Yöntemlerinin Karşılaştırmalı Değerlendirmesi
13 Uygulamalı fiziksel aktivite değerlendirme projeleri Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Ölçüm Cihazı Kullanımı (Accelerometre vb.), Vaka Analizleri ve Grup Çalışmaları, Proje Hazırlama ve Sunum Çalışmaları, Ölçüm Yöntemlerinin Karşılaştırmalı Değerlendirmesi
14 Proje sunumları ve grup değerlendirmeleri Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Ölçüm Cihazı Kullanımı (Accelerometre vb.), Vaka Analizleri ve Grup Çalışmaları, Proje Hazırlama ve Sunum Çalışmaları, Ölçüm Yöntemlerinin Karşılaştırmalı Değerlendirmesi
15 Genel tekrar ve tartışmalar üzerinden değerlendirme Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Ölçüm Cihazı Kullanımı (Accelerometre vb.), Vaka Analizleri ve Grup Çalışmaları, Proje Hazırlama ve Sunum Çalışmaları, Ölçüm Yöntemlerinin Karşılaştırmalı Değerlendirmesi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Zorba, E., & Saygın, Ö. (2019). Fiziksel uygunluk. Gazi Kitabevi.
2 Welk, G. J. (Ed.). (2002). Physical activity assessments for health-related research. Human Kinetics.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, projeksiyon cihazı ve PowerPoint sunumları, Fiziksel aktivite düzeyini ölçen anketler ve değerlendirme formları (IPAQ, pedometre kayıt formları vb.), Hareket sensörleri, pedometre, ivmeölçer gibi dijital ölçüm araçları, Laboratuvar ve saha testlerine yönelik uygulama kılavuzları ve ölçüm protokolleri, Değerlendirme sonuçlarını analiz etmek için Excel, SPSS gibi yazılımlar,

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 10 2 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 10 2 20
       c) Performans Ödevi 10 1 10
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 8 1 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 14 4 56
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 158