|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI YÜKSEK LİSANS (ÖNERİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ÖZDEN TAŞĞIN, FATMA SAÇLI UZUNÖZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, beden eğitimi ve spor öğretiminde kullanılan geleneksel ve modern öğretim modellerini tanıtmak; bu modellerin teorik temellerini ve uygulama yöntemlerini incelemek; ayrıca yenilikçi yaklaşımlar ve teknolojilerin eğitim süreçlerine entegrasyonunu sağlamaktır. Öğrencilerin, farklı öğretim yöntemlerini analiz edebilme, uygun yöntemleri seçebilme ve uygulayabilme becerilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Beden eğitimi ve spor öğretiminde kullanılan temel kavramları ve yaklaşımları açıklar. |
PÇ-11 Spor bilimlerinde multidisipliner yaklaşımları benimseyerek, farklı disiplinlerle iş birliği yapabilir. PÇ-14 Eğitim teknolojilerini kullanarak, spor bilimlerinde dijital ve yenilikçi öğretim modelleri geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Farklı öğretim yöntemlerini ve modellerini analiz eder ve uygun olanları seçer. |
PÇ-6 Farklı yaş grupları ve seviyelere uygun antrenman metodolojileri oluşturabilir ve uygulayabilir. PÇ-11 Spor bilimlerinde multidisipliner yaklaşımları benimseyerek, farklı disiplinlerle iş birliği yapabilir. PÇ-14 Eğitim teknolojilerini kullanarak, spor bilimlerinde dijital ve yenilikçi öğretim modelleri geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Öğretim etkinliklerini planlar ve uygular. |
PÇ-10 Dijital spor teknolojilerini ve veri analitiğini kullanarak sporcuların performansını değerlendirebilir ve iyileştirme çalışmaları yapabilir. PÇ-14 Eğitim teknolojilerini kullanarak, spor bilimlerinde dijital ve yenilikçi öğretim modelleri geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Yenilikçi yaklaşımlar ve teknolojileri eğitim süreçlerine entegre eder. |
PÇ-10 Dijital spor teknolojilerini ve veri analitiğini kullanarak sporcuların performansını değerlendirebilir ve iyileştirme çalışmaları yapabilir. PÇ-14 Eğitim teknolojilerini kullanarak, spor bilimlerinde dijital ve yenilikçi öğretim modelleri geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Beden eğitimi ve sporda ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır. |
PÇ-1 Bilimsel araştırma yöntemlerini ve süreçlerini anlayarak, bu yöntemleri spor bilimleri alanında uygulayabilir. PÇ-12 Performans analizi ve değerlendirme süreçlerini uygulayabilir ve sporcuların gelişimini destekleyebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Öğrencilerin bireysel farklılıklarına uygun öğretim stratejileri geliştirir. |
PÇ-1 Bilimsel araştırma yöntemlerini ve süreçlerini anlayarak, bu yöntemleri spor bilimleri alanında uygulayabilir. PÇ-10 Dijital spor teknolojilerini ve veri analitiğini kullanarak sporcuların performansını değerlendirebilir ve iyileştirme çalışmaları yapabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Öğretim sürecinde karşılaşılan sorunlara çözüm üretir ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. |
PÇ-14 Eğitim teknolojilerini kullanarak, spor bilimlerinde dijital ve yenilikçi öğretim modelleri geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, beden eğitimi ve sporda temel kavramları; eğitim ve öğretimde beden eğitimi ve sporun yeri, işlevi, amaçları, felsefesi, diğer bilimlerle ilişkisini; beden eğitimi ve sporda meslek alanlarının geleceğini; Türk eğitim ve spor kurumları içindeki yeri ve işlevini; öğretim etkinliklerinin planlanmasını; aşamalı sınıflamaya uygun amaç ve davranışsal amaç yazma; amaçların davranışa dönüştürülmesini; öğretim yöntemlerinin tanımını ve seçimini etkileyen faktörleri; komut yöntemi, alıştırma yöntemi, işbirliği yöntemi, kendini denetleme yöntemi, katılım yöntemi, yönlendirilmiş buluş yöntemi, problem çözme yöntemlerini; beden eğitimi ve spor öğretiminde hareketin yapısal analizini; sportif hareketlerin temel yapılarını; devirli ve devirsiz hareketlerin nitel açıdan biçimlenmesini; kullanılan güncel öğretim yaklaşımlarını ve modellerini; öğretim teknolojilerinin kullanımını; sporda ölçme ve değerlendirme yöntemlerini; testlerin kullanım alanlarını; test geliştirme basamaklarını; geçerlilik ve güvenirlik çalışmalarını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Beden eğitimi ve sporda temel kavramlar: Eğitimde beden eğitiminin yeri ve işlevi | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Çalışmalar, Grup Çalışmaları, Proje Hazırlama ve Sunum |
2 | Eğitim felsefesi ve spor: Amaçlar, işlevler ve diğer bilimlerle ilişkisi | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Çalışmalar, Grup Çalışmaları, Proje Hazırlama ve Sunum |
3 | Türk eğitim ve spor kurumlarının yapısı ve işlevi | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Çalışmalar, Grup Çalışmaları, Proje Hazırlama ve Sunum |
4 | Öğretim etkinliklerinin planlanması ve davranışsal amaç yazma | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Çalışmalar, Grup Çalışmaları, Proje Hazırlama ve Sunum |
5 | Öğretim yöntemlerinin tanımı ve seçim kriterleri | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Çalışmalar, Grup Çalışmaları, Proje Hazırlama ve Sunum |
6 | Geleneksel öğretim yöntemleri: Komut, alıştırma, işbirliği ve kendini denetleme yöntemleri | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Çalışmalar, Grup Çalışmaları, Proje Hazırlama ve Sunum |
7 | Modern ve yenilikçi yöntemler: Problem çözme ve yönlendirilmiş buluş yöntemleri | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Çalışmalar, Grup Çalışmaları, Proje Hazırlama ve Sunum |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hareketin yapısal analizi: Sportif hareketlerin temel yapıları | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Çalışmalar, Grup Çalışmaları, Proje Hazırlama ve Sunum |
10 | Güncel öğretim modelleri ve uygulama örnekleri | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Çalışmalar, Grup Çalışmaları, Proje Hazırlama ve Sunum |
11 | Öğretim teknolojilerinin spor öğretimine entegrasyonu | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Çalışmalar, Grup Çalışmaları, Proje Hazırlama ve Sunum |
12 | Sporda ölçme ve değerlendirme yöntemleri: Geçerlilik ve güvenirlik çalışmaları | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Çalışmalar, Grup Çalışmaları, Proje Hazırlama ve Sunum |
13 | Test geliştirme basamakları ve testlerin kullanım alanları | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Çalışmalar, Grup Çalışmaları, Proje Hazırlama ve Sunum |
14 | Bireysel farklılıklara uygun öğretim stratejileri geliştirme | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Çalışmalar, Grup Çalışmaları, Proje Hazırlama ve Sunum |
15 | Vaka çalışmaları ve uygulamalı öğretim modelleri analizi | Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Çalışmalar, Grup Çalışmaları, Proje Hazırlama ve Sunum |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Mirzeoğlu, D. (2018). Model temelli beden eğitimi. Spor Yayınevi. | |
2 | Hünük, D. (n.d.). Beden eğitimi ve spor öğretim stratejileri, modelleri ve yöntemleri. Gençlik ve Spor Bakanlığı Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Pc Powerpoint |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 10 | 2 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 10 | 2 | 20 |
c) Performans Ödevi | 10 | 1 | 10 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 9 | 1 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 14 | 4 | 56 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 159 |