Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / ANE-167 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI YÜKSEK LİSANS (ÖNERİLEN)

Kodu: ANE-167 Adı: SPORDA ÖĞRETİM MODELLERİ VE YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLAR Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI YÜKSEK LİSANS (ÖNERİLEN)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ÖZDEN TAŞĞIN, FATMA SAÇLI UZUNÖZ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, beden eğitimi ve spor öğretiminde kullanılan geleneksel ve modern öğretim modellerini tanıtmak; bu modellerin teorik temellerini ve uygulama yöntemlerini incelemek; ayrıca yenilikçi yaklaşımlar ve teknolojilerin eğitim süreçlerine entegrasyonunu sağlamaktır. Öğrencilerin, farklı öğretim yöntemlerini analiz edebilme, uygun yöntemleri seçebilme ve uygulayabilme becerilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Beden eğitimi ve spor öğretiminde kullanılan temel kavramları ve yaklaşımları açıklar. PÇ-11 Spor bilimlerinde multidisipliner yaklaşımları benimseyerek, farklı disiplinlerle iş birliği yapabilir.
PÇ-14 Eğitim teknolojilerini kullanarak, spor bilimlerinde dijital ve yenilikçi öğretim modelleri geliştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Farklı öğretim yöntemlerini ve modellerini analiz eder ve uygun olanları seçer. PÇ-6 Farklı yaş grupları ve seviyelere uygun antrenman metodolojileri oluşturabilir ve uygulayabilir.
PÇ-11 Spor bilimlerinde multidisipliner yaklaşımları benimseyerek, farklı disiplinlerle iş birliği yapabilir.
PÇ-14 Eğitim teknolojilerini kullanarak, spor bilimlerinde dijital ve yenilikçi öğretim modelleri geliştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Öğretim etkinliklerini planlar ve uygular. PÇ-10 Dijital spor teknolojilerini ve veri analitiğini kullanarak sporcuların performansını değerlendirebilir ve iyileştirme çalışmaları yapabilir.
PÇ-14 Eğitim teknolojilerini kullanarak, spor bilimlerinde dijital ve yenilikçi öğretim modelleri geliştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Yenilikçi yaklaşımlar ve teknolojileri eğitim süreçlerine entegre eder. PÇ-10 Dijital spor teknolojilerini ve veri analitiğini kullanarak sporcuların performansını değerlendirebilir ve iyileştirme çalışmaları yapabilir.
PÇ-14 Eğitim teknolojilerini kullanarak, spor bilimlerinde dijital ve yenilikçi öğretim modelleri geliştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Beden eğitimi ve sporda ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır. PÇ-1 Bilimsel araştırma yöntemlerini ve süreçlerini anlayarak, bu yöntemleri spor bilimleri alanında uygulayabilir.
PÇ-12 Performans analizi ve değerlendirme süreçlerini uygulayabilir ve sporcuların gelişimini destekleyebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Öğrencilerin bireysel farklılıklarına uygun öğretim stratejileri geliştirir. PÇ-1 Bilimsel araştırma yöntemlerini ve süreçlerini anlayarak, bu yöntemleri spor bilimleri alanında uygulayabilir.
PÇ-10 Dijital spor teknolojilerini ve veri analitiğini kullanarak sporcuların performansını değerlendirebilir ve iyileştirme çalışmaları yapabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-7 Öğretim sürecinde karşılaşılan sorunlara çözüm üretir ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. PÇ-14 Eğitim teknolojilerini kullanarak, spor bilimlerinde dijital ve yenilikçi öğretim modelleri geliştirebilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, beden eğitimi ve sporda temel kavramları; eğitim ve öğretimde beden eğitimi ve sporun yeri, işlevi, amaçları, felsefesi, diğer bilimlerle ilişkisini; beden eğitimi ve sporda meslek alanlarının geleceğini; Türk eğitim ve spor kurumları içindeki yeri ve işlevini; öğretim etkinliklerinin planlanmasını; aşamalı sınıflamaya uygun amaç ve davranışsal amaç yazma; amaçların davranışa dönüştürülmesini; öğretim yöntemlerinin tanımını ve seçimini etkileyen faktörleri; komut yöntemi, alıştırma yöntemi, işbirliği yöntemi, kendini denetleme yöntemi, katılım yöntemi, yönlendirilmiş buluş yöntemi, problem çözme yöntemlerini; beden eğitimi ve spor öğretiminde hareketin yapısal analizini; sportif hareketlerin temel yapılarını; devirli ve devirsiz hareketlerin nitel açıdan biçimlenmesini; kullanılan güncel öğretim yaklaşımlarını ve modellerini; öğretim teknolojilerinin kullanımını; sporda ölçme ve değerlendirme yöntemlerini; testlerin kullanım alanlarını; test geliştirme basamaklarını; geçerlilik ve güvenirlik çalışmalarını içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Beden eğitimi ve sporda temel kavramlar: Eğitimde beden eğitiminin yeri ve işlevi Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Çalışmalar, Grup Çalışmaları, Proje Hazırlama ve Sunum
2 Eğitim felsefesi ve spor: Amaçlar, işlevler ve diğer bilimlerle ilişkisi Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Çalışmalar, Grup Çalışmaları, Proje Hazırlama ve Sunum
3 Türk eğitim ve spor kurumlarının yapısı ve işlevi Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Çalışmalar, Grup Çalışmaları, Proje Hazırlama ve Sunum
4 Öğretim etkinliklerinin planlanması ve davranışsal amaç yazma Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Çalışmalar, Grup Çalışmaları, Proje Hazırlama ve Sunum
5 Öğretim yöntemlerinin tanımı ve seçim kriterleri Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Çalışmalar, Grup Çalışmaları, Proje Hazırlama ve Sunum
6 Geleneksel öğretim yöntemleri: Komut, alıştırma, işbirliği ve kendini denetleme yöntemleri Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Çalışmalar, Grup Çalışmaları, Proje Hazırlama ve Sunum
7 Modern ve yenilikçi yöntemler: Problem çözme ve yönlendirilmiş buluş yöntemleri Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Çalışmalar, Grup Çalışmaları, Proje Hazırlama ve Sunum
8 Ara Sınav
9 Hareketin yapısal analizi: Sportif hareketlerin temel yapıları Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Çalışmalar, Grup Çalışmaları, Proje Hazırlama ve Sunum
10 Güncel öğretim modelleri ve uygulama örnekleri Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Çalışmalar, Grup Çalışmaları, Proje Hazırlama ve Sunum
11 Öğretim teknolojilerinin spor öğretimine entegrasyonu Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Çalışmalar, Grup Çalışmaları, Proje Hazırlama ve Sunum
12 Sporda ölçme ve değerlendirme yöntemleri: Geçerlilik ve güvenirlik çalışmaları Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Çalışmalar, Grup Çalışmaları, Proje Hazırlama ve Sunum
13 Test geliştirme basamakları ve testlerin kullanım alanları Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Çalışmalar, Grup Çalışmaları, Proje Hazırlama ve Sunum
14 Bireysel farklılıklara uygun öğretim stratejileri geliştirme Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Çalışmalar, Grup Çalışmaları, Proje Hazırlama ve Sunum
15 Vaka çalışmaları ve uygulamalı öğretim modelleri analizi Anlatım ve Tartışma, Uygulamalı Çalışmalar, Grup Çalışmaları, Proje Hazırlama ve Sunum
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Mirzeoğlu, D. (2018). Model temelli beden eğitimi. Spor Yayınevi.
2 Hünük, D. (n.d.). Beden eğitimi ve spor öğretim stratejileri, modelleri ve yöntemleri. Gençlik ve Spor Bakanlığı Yayınları.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Pc Powerpoint

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 10 2 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 10 2 20
       c) Performans Ödevi 10 1 10
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 9 1 9
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 14 4 56
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 159