|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ ANA BİLİM DALI DOKTORA(ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZAHİDE BAYER ÖZTÜRK (z.ozturk@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ZAHİDE BAYER ÖZTÜRK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, toz metalurjisi ve seramik işlemlerinde temel bir yoğunlaştırma yöntemi olan sinterleme sürecini teorik ve uygulamalı yönleriyle öğretmektir. Öğrencilere sinterleme mekanizmaları, termodinamik ve kinetik temelleri, mikroyapı oluşumu, kullanılan fırın ve atmosfer koşulları ile sinterleme parametrelerinin nihai ürün özelliklerine etkisi hakkında bilgi ve analiz becerisi kazandırmak hedeflenmektedir. Farklı malzeme türlerinde (metalik, seramik, kompozit) sinterleme uygulamaları, gelişmiş sinterleme teknikleri (örneğin, spark plasma sintering, sıcak presleme vb.) ve endüstriyel uygulamalara yönelik bilgi aktarmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Üretim süreçlerinde toz kullanımı ve mikroyapı analizi yapabilir |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Şekillendirilmiş tozların sinterlenme davranışı, sinterleme modelleri ve parametrelerini sıralamak |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sinterleme ve mikroyapı ilişkisini kurabilir. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Şekillendirilmiş tozların sinterlenme davranışı. Malzeme iletim mekanizması ve itici kuvvetler nelerdir? Sinterleme modelleri ve parametreleri nelerdir? Üretim süreçlerinde toz kullanımı ve mikroyapı dizaynı Şekillendirilmiş tozların sinterlenme davranışı, sinterleme modelleri ve parametrelerini sıralamak | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tozların işlem ve karakterizasyonu. | Anlatım, sunum, tartışma |
2 | Yaş numune şekillendirme ve bağlayıcı uçurulması | Anlatım, sunum, tartışma |
3 | İtici kuvvetler ve değişkenler. Herring scaling kanunu. | Anlatım, sunum, tartışma |
4 | Başlangıç aşama sinterleme modelleri. Boyun oluşumu | Anlatım, sunum, tartışma |
5 | Ara aşama yoğunlaşma modelleri. | Anlatım, sunum, tartışma |
6 | son aşama, yoğunlaşma modelleri | Anlatım, sunum, tartışma |
7 | Tane büyümesi ve segregasyon. Gözenekli sistemlerde büyüme. | Anlatım, sunum, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mikroyapı gelişimi Hata kimyası Sinterleme katkıları | Anlatım, sunum, tartışma |
10 | Sıcak presleme Reaksiyon sinterlemesi | Anlatım, sunum, tartışma |
11 | Sıvı faz sinterlemesi | Anlatım, sunum, tartışma |
12 | Viskoz sinterleme | Anlatım, sunum, tartışma |
13 | Samples | Anlatım, sunum, tartışma |
14 | Farklı sinterleme metotları | Anlatım, sunum, tartışma |
15 | Örnekler | Anlatım, sunum, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ceramic Processing and Sintering, M. N. Rahaman, Marcel Dekker, Inc., 1995 | |
2 | Sinterleme modellerine ilişkin güncel makalelerin öğrenciler tarafından sunulması | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Farklı sinterleme tiplerini ele alan makaleler. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 168 |