|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Günümüz toplumunun en büyük sorunlarından biri haline gelen hareketsiz ve rutin yaşam döngüsünden, aktif ve sağlıklı yaşam döngüsüne geçişte bireylere rehberlik edecek uzmanların yetişmesine olanak sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bu ders ile öğrenci bilinçli boş zaman aktiviteleri dizayn etmeyi öğrenebilir. |
PÇ-4 Farklı yaş gruplarında yapılan yayınları ve güncel çalışmaları izleme, yorumlama, değerlendirme, analiz yapma ve uygulama bilgisine sahiptir. PÇ-16 Antrenör, farklı yaş gruplarındaki bireyleri performans testleri ile belirli aralıklarla kontrol ederek, gerektiğinde antrenman planını yeniden düzenler. PÇ-18 Gizlilik kuralları çerçevesinde farklı gruplardaki bireylerin özelliklerini dikkate alarak sportif değerlendirme ve sonuçlarını, hizmet alanları içerisindeki diğer profesyonellerle paylaşır. PÇ-23 Farklı seviye ve gruplardaki bireylerle ilgili güncel çalışmalar yapar. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Bu ders ile öğrenci farklı fiziksel aktivite türlerini bilir ve öğretebilir. |
PÇ-4 Farklı yaş gruplarında yapılan yayınları ve güncel çalışmaları izleme, yorumlama, değerlendirme, analiz yapma ve uygulama bilgisine sahiptir. PÇ-9 Spor branşında, branşa özgü veya genel çevre koşullarından kaynaklanabilecek herhangi bir problemle karşılaşılması durumunda problemin tanımlanması ve önlenmesine yönelik öneriler oluşturur. PÇ-21 Uzmanlık olarak seçilen spor branşı ile ilgili araç-gereç, diğer donanım ve eğitim teknolojilerini amaca göre etkin kullanır. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Bu ders ile öğrenci kişisel programlama programlama yapabilir. |
PÇ-3 Farklı yaş grupları için ulaşılması gereken en yüksek seviyelere yakın ve uzak dönem hedefleri sıralar. Hedefler doğrultusunda yakın ve uzun dönemler için antrenman planları yapabilir ve bunları değişen koşullara göre uyarlayabilir. PÇ-13 Antrenör yetenek seçimi, yönlendirme ve geliştirmede ve sporda modelleme yapma, geliştirme ve takip etmeyi planlar. PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Bu ders ile öğrenci bireysel ve grup egzersiz programı hazırlayabilir. |
PÇ-3 Farklı yaş grupları için ulaşılması gereken en yüksek seviyelere yakın ve uzak dönem hedefleri sıralar. Hedefler doğrultusunda yakın ve uzun dönemler için antrenman planları yapabilir ve bunları değişen koşullara göre uyarlayabilir. PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar. PÇ-15 Sporcu performansı odaklı düzenli antrenman programını günlük yaşama ve spor branşına uyarlayarak sistematik bir şekilde uygular. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Aktif Yaşam Koçluğu, Aktif yaşam uygulamaları (bisiklet, yüzme, pilates, doğa yürüyüşü, kamp, tırmanış vb. gibi) Aktif yaşamın etkileri (Fizyolojik, psiko-sosyal v.b. gibi), Aktif yaşamın Yaş Dönemlerine Göre Faydaları (Çocukluk, Ergenlik, Yetişkinlik, Emeklilik ve Yaşlılık), Aktif yaşam ve motivasyon, İletişim, Beslenme gibi konuları kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Koçluk Kavramı ve Tanımı | Anlatma, Anlama, Bireysel Çalışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
2 | Koçluğun Tarihçesi | Anlatma, Anlama, Bireysel Çalışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
3 | Koçlukta İletişim | Anlatma, Anlama, Bireysel Çalışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
4 | Güçlü Sorular Sormak | Anlatma, Anlama, Bireysel Çalışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
5 | Johari Penceresi | Anlatma, Anlama, Bireysel Çalışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
6 | Yaşam Koçluğu Felsefesi | Anlatma, Anlama, Bireysel Çalışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
7 | Genel Tekrar | Soru-Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yaşam Çarkı Uygulaması / Life Wheel Application | Anlatma, Anlama, Bireysel Çalışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi / Lecture, Understanding, Individual Study Method, Problem-Solving Method |
10 | Yaşam Koçluğu Uygulaması / Life Coaching Application | Bireysel Çalışma Yöntemi, Grup Çalışma Yöntemi, Uygulama Öğrenme Modeli / Individual Study Method, Group Study Method, Applied Learning Model |
11 | Yaşam Koçluğu Uygulaması / Life Coaching Application | |
12 | Yaşam Koçluğu Uygulaması / Life Coaching Application | |
13 | Yaşam Koçluğu Uygulaması / Life Coaching Application | |
14 | Bireysel egzersiz programı hazırlama / Designing an Individual Exercise Program | Anlatma, Anlama, Bireysel Çalışma Yöntemi, Uygulama Öğrenme Modeli / Lecture, Understanding, Individual Study Method, Applied Learning Model |
15 | Genel Tekrar / General Review | Soru-Cevap, Problem Çözme Yöntemi / Question-Answer, Problem-Solving Method |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 5 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 4 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 92 |