Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)

Kodu: ANT Adı: EGZERSİZ VE YAŞAM KOÇLUĞU Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Günümüz toplumunun en büyük sorunlarından biri haline gelen hareketsiz ve rutin yaşam döngüsünden, aktif ve sağlıklı yaşam döngüsüne geçişte bireylere rehberlik edecek uzmanların yetişmesine olanak sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bu ders ile öğrenci bilinçli boş zaman aktiviteleri dizayn etmeyi öğrenebilir. PÇ-4 Farklı yaş gruplarında yapılan yayınları ve güncel çalışmaları izleme, yorumlama, değerlendirme, analiz yapma ve uygulama bilgisine sahiptir.
PÇ-16 Antrenör, farklı yaş gruplarındaki bireyleri performans testleri ile belirli aralıklarla kontrol ederek, gerektiğinde antrenman planını yeniden düzenler.
PÇ-18 Gizlilik kuralları çerçevesinde farklı gruplardaki bireylerin özelliklerini dikkate alarak sportif değerlendirme ve sonuçlarını, hizmet alanları içerisindeki diğer profesyonellerle paylaşır.
PÇ-23 Farklı seviye ve gruplardaki bireylerle ilgili güncel çalışmalar yapar.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Bu ders ile öğrenci farklı fiziksel aktivite türlerini bilir ve öğretebilir. PÇ-4 Farklı yaş gruplarında yapılan yayınları ve güncel çalışmaları izleme, yorumlama, değerlendirme, analiz yapma ve uygulama bilgisine sahiptir.
PÇ-9 Spor branşında, branşa özgü veya genel çevre koşullarından kaynaklanabilecek herhangi bir problemle karşılaşılması durumunda problemin tanımlanması ve önlenmesine yönelik öneriler oluşturur.
PÇ-21 Uzmanlık olarak seçilen spor branşı ile ilgili araç-gereç, diğer donanım ve eğitim teknolojilerini amaca göre etkin kullanır.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Bu ders ile öğrenci kişisel programlama programlama yapabilir. PÇ-3 Farklı yaş grupları için ulaşılması gereken en yüksek seviyelere yakın ve uzak dönem hedefleri sıralar. Hedefler doğrultusunda yakın ve uzun dönemler için antrenman planları yapabilir ve bunları değişen koşullara göre uyarlayabilir.
PÇ-13 Antrenör yetenek seçimi, yönlendirme ve geliştirmede ve sporda modelleme yapma, geliştirme ve takip etmeyi planlar.
PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Bu ders ile öğrenci bireysel ve grup egzersiz programı hazırlayabilir. PÇ-3 Farklı yaş grupları için ulaşılması gereken en yüksek seviyelere yakın ve uzak dönem hedefleri sıralar. Hedefler doğrultusunda yakın ve uzun dönemler için antrenman planları yapabilir ve bunları değişen koşullara göre uyarlayabilir.
PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar.
PÇ-15 Sporcu performansı odaklı düzenli antrenman programını günlük yaşama ve spor branşına uyarlayarak sistematik bir şekilde uygular.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Aktif Yaşam Koçluğu, Aktif yaşam uygulamaları (bisiklet, yüzme, pilates, doğa yürüyüşü, kamp, tırmanış vb. gibi) Aktif yaşamın etkileri (Fizyolojik, psiko-sosyal v.b. gibi), Aktif yaşamın Yaş Dönemlerine Göre Faydaları (Çocukluk, Ergenlik, Yetişkinlik, Emeklilik ve Yaşlılık), Aktif yaşam ve motivasyon, İletişim, Beslenme gibi konuları kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Koçluk Kavramı ve Tanımı Anlatma, Anlama, Bireysel Çalışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
2 Koçluğun Tarihçesi Anlatma, Anlama, Bireysel Çalışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
3 Koçlukta İletişim Anlatma, Anlama, Bireysel Çalışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
4 Güçlü Sorular Sormak Anlatma, Anlama, Bireysel Çalışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
5 Johari Penceresi Anlatma, Anlama, Bireysel Çalışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
6 Yaşam Koçluğu Felsefesi Anlatma, Anlama, Bireysel Çalışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
7 Genel Tekrar Soru-Cevap, Problem Çözme Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Yaşam Çarkı Uygulaması / Life Wheel Application Anlatma, Anlama, Bireysel Çalışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi / Lecture, Understanding, Individual Study Method, Problem-Solving Method
10 Yaşam Koçluğu Uygulaması / Life Coaching Application Bireysel Çalışma Yöntemi, Grup Çalışma Yöntemi, Uygulama Öğrenme Modeli / Individual Study Method, Group Study Method, Applied Learning Model
11 Yaşam Koçluğu Uygulaması / Life Coaching Application
12 Yaşam Koçluğu Uygulaması / Life Coaching Application
13 Yaşam Koçluğu Uygulaması / Life Coaching Application
14 Bireysel egzersiz programı hazırlama / Designing an Individual Exercise Program Anlatma, Anlama, Bireysel Çalışma Yöntemi, Uygulama Öğrenme Modeli / Lecture, Understanding, Individual Study Method, Applied Learning Model
15 Genel Tekrar / General Review Soru-Cevap, Problem Çözme Yöntemi / Question-Answer, Problem-Solving Method
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 5 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 4 16
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 6 12
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 6 12
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 92