|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SOSYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HASAN YAVUZER (hasanyavuzer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HASAN YAVUZER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Temel toplumsal kurumlardan birisi olan ailenin sosyolojik boyutunu, ailenin toplumdaki yeri, farklı toplumlardaki aile türleri ve aile kurumunun nasıl ve hangi sosyal dinamiklerle oluşup yeniden kurulduğunu anlamak. Eleştirel bir bakışla aile kurumunu tartışmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Aile kurumunun tarihçesini açıklayabilir |
PÇ-1 1-Sosyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.
PÇ-4 4-Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir. PÇ-8 8-Sosyolojinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir. PÇ-9 9-Sosyolojideki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
|
DÖÇ-2 | DÖÇ-2 Aile sosyolojisinin temel kavramlarını ve yaklaşımları açıklayabilir. |
PÇ-1 1-Sosyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.
PÇ-2 2-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir. PÇ-3 3-Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-4 4-Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir. PÇ-10 10-Sosyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. |
|
DÖÇ-3 | Aile kurumunun önemini ve toplumsal fonksiyonlarını değerlendirebilir. |
PÇ-1 1-Sosyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.
PÇ-2 2-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir. PÇ-7 7-Sosyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. PÇ-8 8-Sosyolojinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir. PÇ-9 9-Sosyolojideki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. PÇ-10 10-Sosyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Toplumun en küçük birimi, çekirdeği ve temel kurumlarından biri olan aile, ailenin kurulması, evlilik ve evlilik çeşitleri, aile türleri, ailede şiddet ve boşanma, aile kuramları, parçalanmış aileler, aileyi tehdit eden güncel riskler, Türk aile yapısı, ailenin diğer kurumlarla ilişkileri, aile ve sağlık, aile içi iletişimler, aile politikalarını içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Aile ve Aile Türleri | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Evlilik ve Evlilik Türleri | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Evlilikte Dikkat Edilecek Hususlar | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Aile ve Çocuk | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Çocuk hakları | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Aile ve Sağlık | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Aile ve Yaşlılık | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Aileye yönelik yaklaşım ve yöntemler | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Türkiye'de Aile Politikaları | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Farklı Ülkelerde Aile Politikaları | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Ailenin diğer Kurumlarla İlişkisi | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Şiddet ve Boşanma | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Aile Kurumuna Yönelik Güncel Riskler | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Ailenin Geleceği | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Değişen Toplumda Değişen Aile, Nurşen Adak, Siyasal Kitap, Ankara | |
2 | Aile Sosyoloji. (Editörler): Nazmi Avcı-Erdal Aksoy, Lisans Yayınları, İstanbul. | |
3 | Aile Sosyolojisi, Kadir Canatan- Ergün Yıldırım, Açılım Kitap, İstanbul | |
4 | Aile Sosyolojisi Yazıları, (Editör): Mustafa Aydın, Açılım Kitap, İstanbul | |
5 | Dijital Çağda Aile, Uluslararası Aile Sempozyumu 1 Bildiriler Kitabı, İstanbul Aile Vakfı Yayınları, İstanbul | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kaynak kitaplar, makaleler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 166 |