|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SAĞLIK KURUMLARI İŞLEMECİLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÜLÇİN ÇALIŞKAN (gulcincaliskan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GÜLÇİN ÇALIŞKAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin fiziksel aktivite ve sporun önemini anlamalarını sağlamak, çeşitli spor dallarında temel bilgi ve beceriler kazandırmak, sağlık bilincini artırmak, takım çalışması ve bireysel sorumluluk duygusunu geliştirmektir. Ayrıca, öğrencilerin spor yapma alışkanlıkları edinmelerini teşvik ederek yaşam boyu sağlıklı bir yaşam tarzı benimsemelerine katkıda bulunmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel fiziksel yeteneklerini (dayanıklılık, kuvvet, esneklik) geliştirebilir ve bu yeteneklerin spor performansına etkisini kavrayabilir. |
PÇ-15 Değişime ve yeniliğe açıktır. |
Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Grup oyunları ve takım sporları aracılığıyla, etkili iletişim ve işbirliği becerilerini geliştirebilir. |
PÇ-10 Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır. |
Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Sporun sağlık üzerindeki olumlu etkilerini tanıyabilir ve düzenli fiziksel aktivitenin yaşam tarzı olarak benimsenmesi konusunda bilinçlenebilir. |
PÇ-16 Alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Spor aktiviteleri dersi, tanışma ve dersin tanıtımı ile başlayarak, sporun önemini, beklentileri ve genel amaçları ele alır; ısınma ve esneme tekniklerine odaklanarak, ısınmanın önemi ve esneme egzersizlerini öğretir. . Badmintonun temellerine dair oyun kuralları ve temel teknikleri öğretirken, uygulamalı pratikler de yapılır. Voleybolun kuralları ve teknikleri üzerinde durarak, öğrencilerin bu spor dalında yetkinlik kazanmalarını hedefler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin Tanıtımı | Anlatma Yöntemi |
2 | Isınma ve Esneme Teknikleri | Anlatma Yöntemi |
3 | Spor Oyunları ve Stratejileri | Anlatma Yöntemi |
4 | Badminton Oyun Kuralları | Planlı Grup Çalışması |
5 | Badminton Oyun Kuralları | Planlı Grup Çalışması |
6 | Badminton Oyun Kuralları | Planlı Grup Çalışması |
7 | Badminton Oyun Kuralları | Planlı Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Voleybol Oyun Kuralları | Planlı Grup Çalışması |
10 | Voleybol Oyun Kuralları | Planlı Grup Çalışması |
11 | Voleybol Oyun Kuralları | Planlı Grup Çalışması |
12 | Voleybol Oyun Kuralları | Planlı Grup Çalışması |
13 | Spor Yaralanmaları ve Önleme | Anlatma Yöntemi |
14 | Sınıf Turnuvası | Grup Çalışması |
15 | Sınıf Turnuvası | Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Badminton raketi ve topu, Voleybol Topu, Saha |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | %40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | %60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 3 | 14 | 42 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |