Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / RPDAE502 - REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK

Kodu: RPDAE502 Adı: SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERSOY ÇARKIT (carkitersoy@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Sosyal beceri ile ilgili kavramları, sosyal becerileri oluşturan unsurları bilmek; sosyal beceri kazandırılması, sosyal beceri modelleri ve ölçülmesi, güç insanlarla baş etmede sosyal becerileri kullanmak, duyuşsal anlatımcılık, duyuşsal duyarlık, duyuşsal kontrol, sosyal anlatımcılık, sosyal duyarlık ve sosyal kontrol becerilerinin kazanılması amaçlanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sosyal beceri kavramının ne olduğunu bilme, sosyal becerileri sıralayabilme PÇ-3 Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin kapsamı ve sınırlılıklarını bilir ve diğer disiplinler ile ilişkilerine uygun hareket eder.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Sosyal becerilerin günlük yaşamdaki yerini ifade edebilme PÇ-22 Sosyal bilimlerin farklı alanları (sosyoloji, psikoloji, antropoloji, felsefe vb.) ile kendi alanı arasında ilişki kurar
PÇ-29 Bireyin normal ve normal dışı davranışlarına ve davranışlarının dinamiğine ilişkin farkındalık kazanır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Günlük yaşamda sosyal beceri eğitimlerini nasıl uygulandığını bilme PÇ-6 Farklı yaş gruplarına ve hedef kitlelere yönelik eğitsel, mesleki ve kişisel sosyal rehberlik alanlarında ihtiyaca göre bireysel ya da grupla rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri sunar.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Farklı dönemlerde kazandırılan sosyal becerilerin farklarını bilme PÇ-6 Farklı yaş gruplarına ve hedef kitlelere yönelik eğitsel, mesleki ve kişisel sosyal rehberlik alanlarında ihtiyaca göre bireysel ya da grupla rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri sunar.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Sosyal beceri ile ilgili kavramlar, sosyal becerileri oluşturan unsurlar, sosyal beceri kazandırılması, sosyal beceri modelleri ve ölçülmesi, güç insanlarla baş etmede sosyal beceriler, duyuşsal anlatımcılık, duyuşsal duyarlık, duyuşsal kontrol, sosyal anlatımcılık, sosyal duyarlık ve sosyal kontrol
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin tanıtımı, başarı koşulları ve devam koşullarının anlatılması Dersin içeriğinin ve ölçme değerlendirme süreçlerinin açıklanması. Sosyal beceriye giriş Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Rapor Hazırlama ve Sunma
2 Sosyal beceriye giriş Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Rapor Hazırlama ve Sunma
3 Sosyal beceri modelleri Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Rapor Hazırlama ve Sunma
4 İletişim becerileri ve beden dili Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Rapor Hazırlama ve Sunma
5 Arkadaşlık ilişkileri Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Rapor Hazırlama ve Sunma
6 Duygu ve duyguları düzenleme Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Rapor Hazırlama ve Sunma
7 Utangaçlık Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Rapor Hazırlama ve Sunma
8 Ara Sınav
9 Çocuk ve Ergenlerde Atılganlık Eğitimi Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Rapor Hazırlama ve Sunma
10 Öz Düzenleme Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Rapor Hazırlama ve Sunma
11 Bilişsel Düzenleme ve Anlaşmazlık Çözümü Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Rapor Hazırlama ve Sunma
12 Stres ve stresle başetme Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Rapor Hazırlama ve Sunma
13 Öfke ve öfke kontrolü Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Rapor Hazırlama ve Sunma
14 Sosyal duygusal öğrenme becerileri Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Rapor Hazırlama ve Sunma
15 Sosyal Beceri Müdahale Programları Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Rapor Hazırlama ve Sunma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Bacanlı, H. (2021). Sosyal beceri eğitimi. Pegem.
2 Deniz, M. E. & Eryılmaz, A. (2023). Sosyal beceri eğitimi. Pegem.
3 https://orgm.meb.gov.tr/www/sosyal-duygusal-beceriler/icerik/3121
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, bilgisayar, projeksiyon, tahta, defter, kalem

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 2-13 2 20
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 15 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 13 39
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 13 26
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 2 6
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 7 7
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 115