|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERSOY ÇARKIT (carkitersoy@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sosyal beceri ile ilgili kavramları, sosyal becerileri oluşturan unsurları bilmek; sosyal beceri kazandırılması, sosyal beceri modelleri ve ölçülmesi, güç insanlarla baş etmede sosyal becerileri kullanmak, duyuşsal anlatımcılık, duyuşsal duyarlık, duyuşsal kontrol, sosyal anlatımcılık, sosyal duyarlık ve sosyal kontrol becerilerinin kazanılması amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sosyal beceri kavramının ne olduğunu bilme, sosyal becerileri sıralayabilme |
PÇ-3 Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin kapsamı ve sınırlılıklarını bilir ve diğer disiplinler ile ilişkilerine uygun hareket eder. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Sosyal becerilerin günlük yaşamdaki yerini ifade edebilme |
PÇ-22 Sosyal bilimlerin farklı alanları (sosyoloji, psikoloji, antropoloji, felsefe vb.) ile kendi alanı arasında ilişki kurar PÇ-29 Bireyin normal ve normal dışı davranışlarına ve davranışlarının dinamiğine ilişkin farkındalık kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Günlük yaşamda sosyal beceri eğitimlerini nasıl uygulandığını bilme |
PÇ-6 Farklı yaş gruplarına ve hedef kitlelere yönelik eğitsel, mesleki ve kişisel sosyal rehberlik alanlarında ihtiyaca göre bireysel ya da grupla rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri sunar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Farklı dönemlerde kazandırılan sosyal becerilerin farklarını bilme |
PÇ-6 Farklı yaş gruplarına ve hedef kitlelere yönelik eğitsel, mesleki ve kişisel sosyal rehberlik alanlarında ihtiyaca göre bireysel ya da grupla rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri sunar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sosyal beceri ile ilgili kavramlar, sosyal becerileri oluşturan unsurlar, sosyal beceri kazandırılması, sosyal beceri modelleri ve ölçülmesi, güç insanlarla baş etmede sosyal beceriler, duyuşsal anlatımcılık, duyuşsal duyarlık, duyuşsal kontrol, sosyal anlatımcılık, sosyal duyarlık ve sosyal kontrol | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin tanıtımı, başarı koşulları ve devam koşullarının anlatılması Dersin içeriğinin ve ölçme değerlendirme süreçlerinin açıklanması. Sosyal beceriye giriş | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Rapor Hazırlama ve Sunma |
2 | Sosyal beceriye giriş | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Rapor Hazırlama ve Sunma |
3 | Sosyal beceri modelleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Rapor Hazırlama ve Sunma |
4 | İletişim becerileri ve beden dili | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Rapor Hazırlama ve Sunma |
5 | Arkadaşlık ilişkileri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Rapor Hazırlama ve Sunma |
6 | Duygu ve duyguları düzenleme | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Rapor Hazırlama ve Sunma |
7 | Utangaçlık | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Rapor Hazırlama ve Sunma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çocuk ve Ergenlerde Atılganlık Eğitimi | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Rapor Hazırlama ve Sunma |
10 | Öz Düzenleme | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Rapor Hazırlama ve Sunma |
11 | Bilişsel Düzenleme ve Anlaşmazlık Çözümü | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Rapor Hazırlama ve Sunma |
12 | Stres ve stresle başetme | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Rapor Hazırlama ve Sunma |
13 | Öfke ve öfke kontrolü | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Rapor Hazırlama ve Sunma |
14 | Sosyal duygusal öğrenme becerileri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Rapor Hazırlama ve Sunma |
15 | Sosyal Beceri Müdahale Programları | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Rapor Hazırlama ve Sunma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bacanlı, H. (2021). Sosyal beceri eğitimi. Pegem. | |
2 | Deniz, M. E. & Eryılmaz, A. (2023). Sosyal beceri eğitimi. Pegem. | |
3 | https://orgm.meb.gov.tr/www/sosyal-duygusal-beceriler/icerik/3121 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, bilgisayar, projeksiyon, tahta, defter, kalem |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 2-13 | 2 | 20 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 13 | 39 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 13 | 26 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 2 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 115 |