|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | KİMYA | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BAHAR TUBA FINDIK (btfindik@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, kromatografinin dayandığı temel prensipler ve kromatografik teknikler ile ilgili temel kavramaların öğretilmesidir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Kromatografi ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar. PÇ-3 Laboratuvar araçlarını ve malzemelerini etkin bir biçimde kullanabilme becerisine sahip olur. PÇ-13 Kimya ve ilgili alanlardaki teknikleri kavrayıp, bu teknikleri uygulayabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Farklı uygulamalarda kullanılması gereken kromatografi yöntemlerini belirleyebilir. |
PÇ-3 Laboratuvar araçlarını ve malzemelerini etkin bir biçimde kullanabilme becerisine sahip olur. PÇ-4 Nitel ve nicel analiz yaparak elde ettiği verileri yorumlama becerisine sahip olur. PÇ-13 Kimya ve ilgili alanlardaki teknikleri kavrayıp, bu teknikleri uygulayabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Kromatografik verileri okuyup değerlendirebilir. |
PÇ-11 Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşma yetisine sahip olur. PÇ-12 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, kimya alanında güncel yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisi kazanır. PÇ-13 Kimya ve ilgili alanlardaki teknikleri kavrayıp, bu teknikleri uygulayabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Ekstraksiyon, kromatografinin dayandığı temel prensipler, kromatografik teknikler; kolon kromatografisi, ince tabaka kromatografisi, kağıt kromatografisi, iyon değiştirme kromatografisi, gaz kromatografisi, yüksek performanslı sıvı kromatografisi, elektroforez, elektrofokusing ve izotakoforez. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Kromatografiye giriş, Kromatografinin dayandığı temel prensipler, | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 2 | Kromatografik teknikler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 3 | Temel kromatografik parametreler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 4 | Örnek problem çözümleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 5 | İnce tabaka kromatografisi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 6 | Kolon kromatografisi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 7 | İyon değişim kromatografisi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Normal faz ve ters faz kromatografisi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 10 | Gaz kromatografisi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 11 | Gaz kromatografisi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 12 | Yüksek performanslı sıvı kromatografisi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 13 | Yüksek performanslı sıvı kromatografisi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 14 | Elektroforez, elektrofokusing ve izotakoforez | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 15 | Jel filitrasyonu ve ultrafilitrasyon | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Scott, R.P.W. (1995). Techniques and Practice of Chromatography (1st ed.). CRC Press, Boca Raton. | |
| 2 | Nelson, David L., and Michael M. Cox. 2017. Lehninger Principles of Biochemistry. 7th ed. New York, | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projektör | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||