|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | KİMYA | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MÜRÜVVET BEGÜM ÖZEN (begumozen@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dersin amacı, girişimcilik alanında teorik bilgi ve pratik becerilerle donatılmış, yenilikçi düşünceye sahip liderler yetiştirmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Girişimcilik teorisi çerçevesinde girişimcilik kavramını ve türlerini tanımlayabilir. |
PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. PÇ-14 Alanında takım çalışması yürütebilmenin yanı sıra gerekli durumlarda bireysel olarak sorumluluk alıp bağımsız karar verebilme yetisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Kişisel ve kurumsal yenilikçilik ve yaratıcılığı geliştirme yolları hakkında farkındalık geliştirebilir. |
PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Bir girişimcinin yeni bir iş kararı alırken nasıl davrandığını değerlendirebilir. |
PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. PÇ-7 Çevre koruma, kalite yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Kapsamlı iş planı hazırlayabilir. |
PÇ-12 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, kimya alanında güncel yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisi kazanır. PÇ-14 Alanında takım çalışması yürütebilmenin yanı sıra gerekli durumlarda bireysel olarak sorumluluk alıp bağımsız karar verebilme yetisine sahip olur. PÇ-15 Sağlık, çevre, ilaç, tekstil, gıda vb. endüstriyel alanlarda uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözer. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Ders içeriğinde öğrencilere girişimcinin özellikleri, girişimcilikte yaratıcılık ve bunu etkileyen etmenler, yenilik ve girişimcilik türleri, finansman, ekonomik ve girişimciliğin ulusal ve uluslararası bağlamdaki yeri hakkında bilgiler verilecektir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Girişimcilik ve girişimcinin özellikleri | Tartışma, anlatma, örnek olay, soru ve cevap yöntemleri |
| 2 | Girişimcilikte yaratıcılık | Tartışma, anlatma, örnek olay, soru ve cevap yöntemleri |
| 3 | Yaratıcılığın gerçekleşmesini etkileyen faktörler | Tartışma, anlatma, örnek olay, soru ve cevap yöntemleri |
| 4 | Girişimcilikte yenilik | Tartışma, anlatma, örnek olay, soru ve cevap yöntemleri |
| 5 | Yenilik türleri | Tartışma, anlatma, örnek olay, soru ve cevap yöntemleri |
| 6 | Girişimcilik türleri | Tartışma, anlatma, örnek olay, soru ve cevap yöntemleri |
| 7 | Girişim finansmanı | Tartışma, anlatma, örnek olay, soru ve cevap yöntemleri |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Girişim finansmanı | Tartışma, anlatma, örnek olay, soru ve cevap yöntemleri |
| 10 | Girişim finansmanı | Tartışma, anlatma, örnek olay, soru ve cevap yöntemleri |
| 11 | İş planı yeni bir işe başlamak | Tartışma, anlatma, örnek olay, soru ve cevap yöntemleri |
| 12 | Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde girişimcilik | Tartışma, anlatma, örnek olay, soru ve cevap yöntemleri |
| 13 | Girişimcilik ve ekonomik gelişme | Tartışma, anlatma, örnek olay, soru ve cevap yöntemleri |
| 14 | Girişimciliğin yerel, ulusal ve uluslararası bağlamı | Tartışma, anlatma, örnek olay, soru ve cevap yöntemleri |
| 15 | Öğrenci sunumları | Sunum yapma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Girişimcinin hayat hikâyesini anlatan kitaplar / Books on biography of entrepreneur | |
| 2 | KOSGEB Girişimcilik Destekleri / Entrepreneurship Grants of KOSGEB | |
| 3 | TÜBİTAK Girişimcilik Destekleri / Entrepreneurship Grants of TÜBİTAK | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders notları, bilgisayar, kitap ve yardımcı materyaller | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 15 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 12 | 36 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||