|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | KİMYA | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MÜRÜVVET BEGÜM ÖZEN (begumozen@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dersin amacı reoloji kavramını açıklamak ve reometre uygulamaları hakkında bilgilerin öğretilmesidir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Reoloji kavramlarını bilebilir. |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar. PÇ-10 Kimya ile ilgili konularda Türkçe veya yabancı dilde yazılı veya sözlü etkin iletişim kurabilir, elde ettiği bilimsel verileri uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği kazanır. PÇ-13 Kimya ve ilgili alanlardaki teknikleri kavrayıp, bu teknikleri uygulayabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Reometre ve uygulamalarını anlayabilir. |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar. PÇ-10 Kimya ile ilgili konularda Türkçe veya yabancı dilde yazılı veya sözlü etkin iletişim kurabilir, elde ettiği bilimsel verileri uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği kazanır. PÇ-13 Kimya ve ilgili alanlardaki teknikleri kavrayıp, bu teknikleri uygulayabilme becerisine sahip olur. PÇ-15 Sağlık, çevre, ilaç, tekstil, gıda vb. endüstriyel alanlarda uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözer. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Reoloji ölçümlerinde örnek hazırlama aşamasının önemini anlayabilir. |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar. PÇ-10 Kimya ile ilgili konularda Türkçe veya yabancı dilde yazılı veya sözlü etkin iletişim kurabilir, elde ettiği bilimsel verileri uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği kazanır. PÇ-13 Kimya ve ilgili alanlardaki teknikleri kavrayıp, bu teknikleri uygulayabilme becerisine sahip olur. PÇ-15 Sağlık, çevre, ilaç, tekstil, gıda vb. endüstriyel alanlarda uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözer. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Viskozite ve reoloji kavramları, reometre cihazları, ölçüm türleri, ölçümlerinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm yolları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Reolojiye giriş | Tartışma, anlatma, beyin fırtınası |
| 2 | Akışkan tipleri ve vizkozite ölçümü | Tartışma, anlatma, beyin fırtınası |
| 3 | Tüp viskometre | Tartışma, anlatma, beyin fırtınası |
| 4 | Tüp viskometre | Tartışma, anlatma, beyin fırtınası |
| 5 | Konsentrik-silindirik viskometre | Tartışma, anlatma, beyin fırtınası |
| 6 | Konsentrik-silindirik viskometre | Tartışma, anlatma, beyin fırtınası |
| 7 | Kon-plaka viskometre | Tartışma, anlatma, beyin fırtınası |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Paralel plaka viskometre | Tartışma, anlatma, beyin fırtınası |
| 10 | Yayılımlı akış | Tartışma, anlatma, beyin fırtınası |
| 11 | Yayılımlı akış | Tartışma, anlatma, beyin fırtınası |
| 12 | Transient testler | Tartışma, anlatma, beyin fırtınası |
| 13 | Transient testler | Tartışma, anlatma, beyin fırtınası |
| 14 | Reoloji ölçümünde kullanılan diğer yöntemler | Tartışma, anlatma, beyin fırtınası |
| 15 | Tekstür ve reoloji üzerine yapılan güncel yayınların incelenmesi | Soru cevap, sunum |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Bourne, M. (2002). Food texture and viscosity concept and measurement. Elsevier. | |
| 2 | Barnes, H.A., Hutton, J.F. ve Walters, K. (1989). An introduction to rheology, Elsevier. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders notları, bilgisayar, kitap ve yardımcı materyaller | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 12 | 36 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 6 | 12 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||