Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜLŞEHİR SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU / GCM225 - ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ

Kodu: GCM225 Adı: ETKİLİ İLETİŞİM VE SUNUM TEKNİKLERİ Teorik+Uygulama: 2+1 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SİNAN GÜMÜŞ (sinangumus@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
SİNAN GÜMÜŞ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin sözlü ve sözsüz iletişim becerilerini geliştirerek farklı ortamlarda kendilerini etkili bir şekilde ifade edebilmelerini, ikna edici ve ilgi çekici sunumlar hazırlayıp sunabilmelerini ve profesyonel yaşamlarında iletişim odaklı sorunlara yaratıcı çözümler üretebilmelerini sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sunum hazırlama sürecinde içerik, görsel tasarım ve zaman yönetimi unsurlarını etkin şekilde planlayabilir. PÇ-1 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
PÇ-2 Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
PÇ-4 Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
PÇ-5 Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-10 Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır.
PÇ-11 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-19 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Sunum hazırlama sürecinde içerik, görsel tasarım ve zaman yönetimi unsurlarını etkin şekilde planlayabilir. PÇ-1 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
PÇ-2 Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
PÇ-3 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
PÇ-4 Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
PÇ-6 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
PÇ-11 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-19 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Beden dili, ses tonu ve sözel ifade tekniklerini kullanarak dinleyici üzerinde etkili bir etki yaratabilir. PÇ-1 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
PÇ-2 Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
PÇ-3 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
PÇ-4 Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
PÇ-10 Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır.
PÇ-15 Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
PÇ-17 Değişime ve yeniliğe açıktır.
PÇ-19 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Sunum sırasında karşılaşılan beklenmedik durumlara uygun çözümler üreterek kendine güvenle iletişimi sürdürebilir. PÇ-3 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
PÇ-4 Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
PÇ-5 Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-6 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
PÇ-10 Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır.
PÇ-15 Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
PÇ-17 Değişime ve yeniliğe açıktır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencilerin bireysel ve profesyonel yaşamlarında etkili iletişim kurmalarını ve ikna edici sunumlar yapabilmelerini hedefler. Ders kapsamında sözlü ve sözsüz iletişim teknikleri, beden dili ve ses kullanımı, iletişim engelleri ve çözüm yolları, hedef kitleye uygun içerik oluşturma, görsel materyal kullanımı, zaman yönetimi ve sunum sırasında karşılaşılabilecek durumlarla baş etme stratejileri ele alınır. Öğrenciler, uygulamalı çalışmalarla kendilerini geliştirme ve edindikleri becerileri gerçek yaşam senaryolarına aktarma fırsatı bulurlar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Etkili İletişim ve Doğru Anlamak, Sayfa 2-18 Yüzyüze Eğitim, Sunum Uygulama
2 Etkili İletişim ve Doğru Anlamak, Sayfa 2-18 Yüzyüze Eğitim, Sunum Uygulama
3 Etkili İletişim ve Doğru Anlatma, Sayfa: 20-36 Yüzyüze Eğitim, Sunum Uygulama
4 Etkili İletişim ve Doğru Anlatma, Sayfa: 20-36 Yüzyüze Eğitim, Sunum Uygulama
5 Sanal İletişim, Sayfa: 38-59 Yüzyüze Eğitim, Sunum Uygulama
6 Sanal İletişim, Sayfa: 38-59 Yüzyüze Eğitim, Sunum Uygulama
7 Etkili İletişim ve Toplumsal Cinsiyet, Sayfa: 60-81 Yüzyüze Eğitim, Sunum Uygulama
8 Ara Sınav
9 İletişimde Kalite, Sayfa: 82-105 Yüzyüze Eğitim, Sunum Uygulama
10 İletişimde Kalite, Sayfa: 82-105 Yüzyüze Eğitim, Sunum Uygulama
11 Etkili İletişimde Konuşma ve Dinleme, Sayfa: 106-143 Yüzyüze Eğitim, Sunum Uygulama
12 Etkili İletişimde Konuşma ve Dinleme, Sayfa: 106-143 Yüzyüze Eğitim, Sunum Uygulama
13 Etkileme, Etkili İletişim ve İkna Edici Konuşma, Sayfa: 144-177 Yüzyüze Eğitim, Sunum Uygulama
14 Etkileme, Etkili İletişim ve İkna Edici Konuşma, Sayfa: 144-177 Yüzyüze Eğitim, Sunum Uygulama
15 Sözsüz İletişim: Etkili İletişimin Temeli, Sayfa: 178-215 Yüzyüze Eğitim, Sunum Uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Etkili İletişim ve Sunum Teknikleri https://sistem.nevsehir.edu.tr/bizdosyalar/879fbdc1d4605361a33b367293cc086a/Etkili İletişim Teknikleri.pdf
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitapları, Bilgisayar, Powerpoint, Yapay Zeka Uygulamaları, Sunumlar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 1
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 1

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 14 3 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 14 3 42
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 86