|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Doktora | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ALEVİ VE BEKTAŞİ KÜLTÜRÜ(DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | İLGAR BAHARLU (ibaharlu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MİHRİBAN ARTAN OK, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilerin doktora yeterlilik sınavına hazırlanmasını sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Araştırma sürecinin tüm aşamalarını bilir ve uygular. |
PÇ-1 Alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olur. PÇ-2 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. PÇ-5 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin biçimde aktarabilir. PÇ-16 Bilimsel etik kurallarını bilir ve uygular. PÇ-17 Doktora düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| DÖÇ-2 | Bilimsel araştırma yapma becerisi kazanır. |
PÇ-1 Alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olur. PÇ-3 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. PÇ-5 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin biçimde aktarabilir. PÇ-13 Kaynak analiz türleri hakkında detaylı bilgi sahip olur PÇ-17 Doktora düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| DÖÇ-3 | Alevi Bektaşi Kültürü alanında bir araştırmayı rapor hâline getirir ve sunar. |
PÇ-2 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-5 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin biçimde aktarabilir. PÇ-17 Doktora düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Öğrenciler, yeterlik sınavına girecekleri alanda yapılmış olan çalışmaları araştırır, okumalar yapar, tartışır ve değerlendirir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Yeterlik sınavı için gerekli çalışmaların planlanması | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 2 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışman ile görüşmeler yapma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 3 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışman ile görüşmeler yapma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 4 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışman ile görüşmeler yapma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 5 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışman ile görüşmeler yapma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 6 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışman ile görüşmeler yapma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 7 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışman ile görüşmeler yapma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışman ile görüşmeler yapma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 10 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışman ile görüşmeler yapma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 11 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışman ile görüşmeler yapma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 12 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışman ile görüşmeler yapma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 13 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışman ile görüşmeler yapma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 14 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışman ile görüşmeler yapma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 15 | Yeterlilik Sınavı | Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Abdulbaki Gölpınarlı "Hurûfîlik Metinleri Kataloğu" | |
| 2 | Ahmet Eflâkî "Âriflerin Menkıbeleri" | |
| 3 | Ahmet Yaşar Ocak "Babaîler İsyanı -Aleviliğin Tarihsel Alt Yapısı-" | |
| 4 | Ahmet Yaşar Ocak "Ortaçağ Anadolu’sunda İki Büyük Yerleşimci (Kolonizatör) Derviş yahut Vefâiyye ve Yeseviyye Gerçeği: Dede Garkın & Emîrci Sultan (13. Yüzyıl)" | |
| 5 | Ahmet Yaşar Ocak "Ortaçağlar Anadolu’sunda İslam’ın Ayak İzleri: Selçuklu Dönemi" | |
| 6 | Ahmet Yaşar Ocak "Osmanlı İmparatorluğu ve İslam -Bir İmparatorluk Bir Din-" | |
| 7 | Ahmet Yaşar Ocak "Osmanlı İmparatorluğu’nda Marjinal Sûfîlik Kalenderîler (XIV-XVII. Yüzyıllar)" | |
| 8 | Ahmet Yaşar Ocak "Yeniçağlar Anadolu’sunda İslam’ın Ayak İzleri: Osmanlı Dönemi" | |
| 9 | Ali Yaman "Alevilik Nedir?" | |
| 10 | Ali Yaman "Alevilik-Kızılbaşlık Tarihi" | |
| 11 | Ali Yaman "Şah-ı Merdan’a Talip Olanlar: Kızılbaşlar Aleviler Bektaşiler(Temel Bilgiler)" | |
| 12 | Aşıkpaşazâde "Tevârîh-i Âl-i Osmân" | |
| 13 | Bülent Akın "Kızılbaş Oğuzlar ve Şah İsmail’in Anayurdu Diyarbakır -Tarih, İnanç, Kimlik, Ocaklar ve Ritüeller-" | |
| 14 | Bülent Akın "Mitten Tasavvufa Alevi Ritüellerinin Sır Dili Kırklar" | |
| 15 | Cihat Aydoğmuşoğlu "Safevi Devleti Tarihi (1501-1736)" | |
| 16 | El-Kummî ve en-Nevbahtî "Şiî Fırkalar: Kitâbu’l Malâlât ve’l-Fırak" | |
| 17 | Elvan Çelebi "Nâme-i Kudsî (Kutsal Kitap) & Menâkıbu’l-Kudsiyye (Kutsal Menkabeler)" | |
| 18 | F. Babinger ve Fuad Köprülü "Anadolu’da İslâmiyet" | |
| 19 | Ferhad Daftary "İsmaililer: Tarihleri ve Öğretileri" | |
| 20 | Fuat Köprülü "Osmanlı İmparatorluğu’nun Kuruluşu" | |
| 21 | Fuat Köprülü "Türk Edebiyatında İlk Mutasavvıflar" | |
| 22 | Lütfi Barkan "İstila Devrinde Kolonizatör Türk Dervişleri" | |
| 23 | Haşim Şahin "Dervişler, Fakihler, Gaziler “Erken Osmanlı Döneminde Dinî Zümreler (1300-1400)”" | |
| 24 | İlgar Baharlu "Şah’ın Bahçesinde -Şah İsmail Öncesi ve Sonrası Kızılbaşlık-" | |
| 25 | İrene Melikoff "Efsaneden Gerçeğe Hacı Bektaş Veli" | |
| 26 | İrene Melikoff "Kırklar Ceminde" | |
| 27 | İrene Melikoff "Tuttum Aynayı Yüzüme Ali Göründü Gözüme" | |
| 28 | Mehmet Ersal "Alevilik: Kavramlar ve Ocak Sistemi Çubuk Havzası Örneği" | |
| 29 | Mehmet Yaman "Alevilik, İnanç, Edeb, Erkan" | |
| 30 | Sadullah Gülten "Osmanlı-Safevî Kıskacında Kızılbaşlar “Açılın Kapılar Şah’a Gidelim”" | |
| 31 | Saim Savaş "XVI. Asırda Anadolu’da Alevilik" | |
| 32 | Selahattin Tansel "Yavuz Sultan Selim" | |
| 33 | Mihriban Artan Ok "Mehdilik ve Şahkulu Ayaklanması" | |
| 34 | İlgar Baharlu, Erdem Akın, Mihriban Artan Ok "Geçmişten Geleceğe Yediden Yetmişe Hacıbektaş ve Hünkâr Hacı Bektaş Veli" | |
| 35 | Bülent Akın ve İlgar Baharlu "Erbabü’t-Tarîk XVII. Yüzyıl’a Ai̇t Bi̇r Kalenderi̇ Erkannamesi̇ (Çeviri-Tıpkıbasım-İnceleme)" | |
| 36 | İbn Haldun "Mukaddime" | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Alevi Bektaşi kültürü ile ilgili literatür. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 1 | 3 | 100 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 20 | 14 | 280 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 15 | 10 | 150 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 15 | 14 | 210 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 14 | 15 | 210 |
| Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 895 | ||