|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ALEVİ VE BEKTAŞİ KÜLTÜRÜ(DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İLGAR BAHARLU (ibaharlu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MİHRİBAN ARTAN OK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin doktora yeterlilik sınavına hazırlanmasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Araştırma sürecinin tüm aşamalarını bilir ve uygular. |
PÇ-1 Alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olur. PÇ-2 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. PÇ-5 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin biçimde aktarabilir. PÇ-16 Bilimsel etik kurallarını bilir ve uygular. PÇ-17 Doktora düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Bilimsel araştırma yapma becerisi kazanır. |
PÇ-1 Alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olur. PÇ-3 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. PÇ-5 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin biçimde aktarabilir. PÇ-13 Kaynak analiz türleri hakkında detaylı bilgi sahip olur PÇ-17 Doktora düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Alevi Bektaşi Kültürü alanında bir araştırmayı rapor hâline getirir ve sunar. |
PÇ-2 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-5 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin biçimde aktarabilir. PÇ-17 Doktora düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Öğrenciler, yeterlik sınavına girecekleri alanda yapılmış olan çalışmaları araştırır, okumalar yapar, tartışır ve değerlendirir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yeterlik sınavı için gerekli çalışmaların planlanması | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
2 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışman ile görüşmeler yapma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
3 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışman ile görüşmeler yapma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
4 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışman ile görüşmeler yapma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışman ile görüşmeler yapma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışman ile görüşmeler yapma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışman ile görüşmeler yapma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışman ile görüşmeler yapma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışman ile görüşmeler yapma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışman ile görüşmeler yapma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışman ile görüşmeler yapma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışman ile görüşmeler yapma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışman ile görüşmeler yapma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 | Yeterlilik Sınavı | Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Abdulbaki Gölpınarlı "Hurûfîlik Metinleri Kataloğu" | |
2 | Ahmet Eflâkî "Âriflerin Menkıbeleri" | |
3 | Ahmet Yaşar Ocak "Babaîler İsyanı -Aleviliğin Tarihsel Alt Yapısı-" | |
4 | Ahmet Yaşar Ocak "Ortaçağ Anadolu’sunda İki Büyük Yerleşimci (Kolonizatör) Derviş yahut Vefâiyye ve Yeseviyye Gerçeği: Dede Garkın & Emîrci Sultan (13. Yüzyıl)" | |
5 | Ahmet Yaşar Ocak "Ortaçağlar Anadolu’sunda İslam’ın Ayak İzleri: Selçuklu Dönemi" | |
6 | Ahmet Yaşar Ocak "Osmanlı İmparatorluğu ve İslam -Bir İmparatorluk Bir Din-" | |
7 | Ahmet Yaşar Ocak "Osmanlı İmparatorluğu’nda Marjinal Sûfîlik Kalenderîler (XIV-XVII. Yüzyıllar)" | |
8 | Ahmet Yaşar Ocak "Yeniçağlar Anadolu’sunda İslam’ın Ayak İzleri: Osmanlı Dönemi" | |
9 | Ali Yaman "Alevilik Nedir?" | |
10 | Ali Yaman "Alevilik-Kızılbaşlık Tarihi" | |
11 | Ali Yaman "Şah-ı Merdan’a Talip Olanlar: Kızılbaşlar Aleviler Bektaşiler(Temel Bilgiler)" | |
12 | Aşıkpaşazâde "Tevârîh-i Âl-i Osmân" | |
13 | Bülent Akın "Kızılbaş Oğuzlar ve Şah İsmail’in Anayurdu Diyarbakır -Tarih, İnanç, Kimlik, Ocaklar ve Ritüeller-" | |
14 | Bülent Akın "Mitten Tasavvufa Alevi Ritüellerinin Sır Dili Kırklar" | |
15 | Cihat Aydoğmuşoğlu "Safevi Devleti Tarihi (1501-1736)" | |
16 | El-Kummî ve en-Nevbahtî "Şiî Fırkalar: Kitâbu’l Malâlât ve’l-Fırak" | |
17 | Elvan Çelebi "Nâme-i Kudsî (Kutsal Kitap) & Menâkıbu’l-Kudsiyye (Kutsal Menkabeler)" | |
18 | F. Babinger ve Fuad Köprülü "Anadolu’da İslâmiyet" | |
19 | Ferhad Daftary "İsmaililer: Tarihleri ve Öğretileri" | |
20 | Fuat Köprülü "Osmanlı İmparatorluğu’nun Kuruluşu" | |
21 | Fuat Köprülü "Türk Edebiyatında İlk Mutasavvıflar" | |
22 | Lütfi Barkan "İstila Devrinde Kolonizatör Türk Dervişleri" | |
23 | Haşim Şahin "Dervişler, Fakihler, Gaziler “Erken Osmanlı Döneminde Dinî Zümreler (1300-1400)”" | |
24 | İlgar Baharlu "Şah’ın Bahçesinde -Şah İsmail Öncesi ve Sonrası Kızılbaşlık-" | |
25 | İrene Melikoff "Efsaneden Gerçeğe Hacı Bektaş Veli" | |
26 | İrene Melikoff "Kırklar Ceminde" | |
27 | İrene Melikoff "Tuttum Aynayı Yüzüme Ali Göründü Gözüme" | |
28 | Mehmet Ersal "Alevilik: Kavramlar ve Ocak Sistemi Çubuk Havzası Örneği" | |
29 | Mehmet Yaman "Alevilik, İnanç, Edeb, Erkan" | |
30 | Sadullah Gülten "Osmanlı-Safevî Kıskacında Kızılbaşlar “Açılın Kapılar Şah’a Gidelim”" | |
31 | Saim Savaş "XVI. Asırda Anadolu’da Alevilik" | |
32 | Selahattin Tansel "Yavuz Sultan Selim" | |
33 | Mihriban Artan Ok "Mehdilik ve Şahkulu Ayaklanması" | |
34 | İlgar Baharlu, Erdem Akın, Mihriban Artan Ok "Geçmişten Geleceğe Yediden Yetmişe Hacıbektaş ve Hünkâr Hacı Bektaş Veli" | |
35 | Bülent Akın ve İlgar Baharlu "Erbabü’t-Tarîk XVII. Yüzyıl’a Ai̇t Bi̇r Kalenderi̇ Erkannamesi̇ (Çeviri-Tıpkıbasım-İnceleme)" | |
36 | İbn Haldun "Mukaddime" | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Alevi Bektaşi kültürü ile ilgili literatür. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 3 | 100 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 20 | 14 | 280 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 15 | 10 | 150 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 15 | 14 | 210 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 14 | 15 | 210 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 895 |