|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ALEVİ VE BEKTAŞİ KÜLTÜRÜ(DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İLGAR BAHARLU (ibaharlu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MİHRİBAN ARTAN OK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin araştırma konusu, çalışma yöntem ve tekniklerini belirlemektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Uygun araştırma tasarımını ve yöntemini belirler. |
PÇ-13 Kaynak analiz türleri hakkında detaylı bilgi sahip olur PÇ-14 Araştırma yöntemleri hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur PÇ-16 Bilimsel etik kurallarını bilir ve uygular. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Bilimsel araştırma yapma becerisi kazanır. |
PÇ-9 Sahada derleme, gözlem ve anket çalışmaları yapar. PÇ-14 Araştırma yöntemleri hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur PÇ-16 Bilimsel etik kurallarını bilir ve uygular. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Alevi Bektaşi Kültürü alanında bir araştırmayı rapor hâline getirir ve sunar. |
PÇ-2 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-5 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin biçimde aktarabilir. PÇ-15 Alevi Bektaşi Kültürü alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, öğrencilerin doktora tez konusunu belirleme ve yürütmelerine yardımcı olmak için tasarlanmıştır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin amacı, içeriği ve yönteminin açıklanması | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Bilimsel araştırma süreci | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Bilimsel araştırma süreci | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Tez önerisi hazırlama ilkeleri ve yöntemleri | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Tez önerisi hazırlama ilkeleri ve yöntemleri | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Öğrencilerle tez önerisinin değerlendirilmesi ve tez konularının belirlenmesi | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Öğrencilerle tez önerisinin değerlendirilmesi ve tez konularının belirlenmesi | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Şencan, Hüner (2002). Bilimsel Yazım. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayınları. | |
2 | Aziz, Aysel (2008). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri. Ankara: Nobel Yayıncılık. | |
3 | Gastel, Barbara ve Day, Robert. A. (2001). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? Ankara: Tübitak Yayınları. | |
4 | Gulbenkiean Komisyonu (2018). Sosyal Bilimleri Açın. İstanbul Metis Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Araştırma yöntemleri ile ilgili çeşitli kitaplar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 14 | 3 | 100 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 15 | 14 | 210 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 14 | 14 | 196 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 14 | 14 | 196 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 14 | 14 | 196 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 885 |