Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

HACI BEKTAŞ VELİ ARAŞTIRMA VE UYGULAMA ENSTİTÜSÜ / HBABD-903 - ALEVİ VE BEKTAŞİ KÜLTÜRÜ(DOKTORA)

Kodu: HBABD-903 Adı: TEZ ÖNERİSİ Teorik+Uygulama: 0+1 AKTS: 30
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ALEVİ VE BEKTAŞİ KÜLTÜRÜ(DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı İLGAR BAHARLU (ibaharlu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
MİHRİBAN ARTAN OK,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin araştırma konusu, çalışma yöntem ve tekniklerini belirlemektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Uygun araştırma tasarımını ve yöntemini belirler. PÇ-13 Kaynak analiz türleri hakkında detaylı bilgi sahip olur
PÇ-14 Araştırma yöntemleri hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur
PÇ-16 Bilimsel etik kurallarını bilir ve uygular.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Bilimsel araştırma yapma becerisi kazanır. PÇ-9 Sahada derleme, gözlem ve anket çalışmaları yapar.
PÇ-14 Araştırma yöntemleri hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur
PÇ-16 Bilimsel etik kurallarını bilir ve uygular.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Alevi Bektaşi Kültürü alanında bir araştırmayı rapor hâline getirir ve sunar. PÇ-2 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır.
PÇ-5 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin biçimde aktarabilir.
PÇ-15 Alevi Bektaşi Kültürü alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencilerin doktora tez konusunu belirleme ve yürütmelerine yardımcı olmak için tasarlanmıştır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin amacı, içeriği ve yönteminin açıklanması Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
2 Bilimsel araştırma süreci Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
3 Bilimsel araştırma süreci Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
4 Tez önerisi hazırlama ilkeleri ve yöntemleri Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
5 Tez önerisi hazırlama ilkeleri ve yöntemleri Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
6 Öğrencilerle tez önerisinin değerlendirilmesi ve tez konularının belirlenmesi Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
7 Öğrencilerle tez önerisinin değerlendirilmesi ve tez konularının belirlenmesi Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav
9 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
10 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
11 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
12 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
13 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
14 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
15 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Şencan, Hüner (2002). Bilimsel Yazım. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayınları.
2 Aziz, Aysel (2008). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
3 Gastel, Barbara ve Day, Robert. A. (2001). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? Ankara: Tübitak Yayınları.
4 Gulbenkiean Komisyonu (2018). Sosyal Bilimleri Açın. İstanbul Metis Yayınları.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Araştırma yöntemleri ile ilgili çeşitli kitaplar.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 14 3 100
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 15 14 210
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 14 14 196
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 14 14 196
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 14 14 196
Final Sınavı 3 1 3
0
0
Toplam İş Yükü 885