Nevşehir Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu; Yükseköğretim Kurulunca Kurulun 24 Mart 2000 tarihli Genel Kurul toplantısında, 2547 sayılı kanunun 2880 sayılı kanunla değişik 7/d-2 maddesi uyarınca kurulmuştur. Nevşehir Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu Biyomedikal Cihaz Teknolojisi Programı 2013–2014 öğretim yılında normal örgün öğretime başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir. |
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere,BİYOMEDİKAL CİHAZ TEKNOLOJİSİ alanında ön lisans diploması verilir. |
Ön Lisans |
Biyomedikal Cihaz Teknolojisi programına liseden mezun olup, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS)’nin ilgili türde belirlenen puanını alıp ÖSYM tarafından yerleştirilen öğrenciler kabul edilmektedir. |
Türk Yüksek öğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar. |
Biyomedikal Cihaz Teknolojisi alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi ve 30 iş günü staj tamamlaması gerekir. |
Programın amacı, biyomedikal cihaz teknolojisi alanında, biyomedikal cihazların kurulumunu, tamirini, bakımını, kalibrasyonlarını yapabilecek ve kendi işletmesini açabilecek düzeyde bilgi ve beceri sahibi, proje tabanlı çalışmalarda bulunmuş, bireysel ve grup çalışmalarında başarılı, ulusal değerleri önemseyen, nitelikli biyomedikal cihaz teknolojisi teknikeri yetiştirmektir. Biyomedikal Cihaz Teknolojisi programı, iç ve dış etkinliklerini ve görevlerini, çizdiği vizyon çerçevesinde bağlı olduğu müdürlük ve üst kuruluş olarak rektörlük üzerinden yürütür. Biyomedikal Cihaz Teknolojisi programında öğrencilerbiyomedikal cihazların kullanıldığı birçok alanda istihdam edilecek şekilde yetiştirir. Bölümümüz sahip olduğu eğitim ve öğretim görevlisi kadrosu ile öğrencilerine en iyi şekilde eğitim vermeye çalışmaktadır. Bölümümüz Avrupa Birliği projelerini gerçekleştirmek ve bu projeler ile öğrencilerine öğrenme ve araştırma için pozitif bir atmosfer sağlamayı amaçlamaktadır. Bölümün müfredatındaki dersler ile öğrencilerin eğitim sonrasında daha kolay iş bulması ve lisans programlarına geçen öğrencilerin, geçtikleri programa kolayca uyum sağlayabileceği yeterlilikte işlenmektedir. |
PÇ-1 | Atatürk İlke ve İnkılâpları hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-2 | Türkçeyi kullanarak etkili iletişim kurar. |
PÇ-3 | Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilgisine sahip olur. |
PÇ-4 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
PÇ-5 | Bilimsel toplantı, seminer, panel, atölye çalışmaları, müze eğitimi, sanatsal-kültür gezileri, sinema, tiyatro, konser, sergi, spor etkinlikleri, kulüp etkinlikleri, çevre düzenleme ve sosyal sorumluluk projeleri gibi etkinliklere katılma |
PÇ-6 | Toplumsal ve mesleki hayatında çevre ve insan sağlığı kurallarına uyma hususunda gerekli hassasiyeti gösterir. |
PÇ-7 | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
PÇ-8 | İş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi sahip olur. |
PÇ-9 | Mesleği ile ilgili etik değerleri özümser. |
PÇ-10 | Araştırma yeterliklerini kazanır. |
PÇ-11 | Derslerde öğrendiklerini bir işletmede uygulamasını yapar. |
PÇ-12 | Mesleği için gerekli matematiksel hesaplama ve analizleri yapar. |
PÇ-13 | Alanında karşılaşabileceği problemleri algoritma kullanarak bilgisayar programı yazma becerilerini kazanır. |
PÇ-14 | Analog elektronik devre elemanları hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-15 | Assembly dili ve yüksek seviyeli programlama dili ile temel düzeyde mikrodenetleyicili devre uygulamalarını yapar. |
PÇ-16 | Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgi ve gelişmeleri takip eder. |
PÇ-17 | Endüstriyel uygulamalarda kullanılan sensörler hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-18 | Girişimcilik bilinci kazanır. |
PÇ-19 | Meslek derslerinde öğrendikleri ile sistem tasarımı yapabilir. |
PÇ-20 | Elektrik-Elektronik alanı ile ilgili ölçümleri yapar. |
PÇ-21 | Doğru akım devre analizi yöntemlerini uygulayabilir. |
PÇ-22 | Elektronik devrelerin açık şema ve baskı devrelerini bilgisayar ortamında çizer. |
PÇ-23 | Alternatif akım devre analizi yöntemlerini uygulayabilir. |
PÇ-24 | Endüstriyel elektronik devreleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-25 | Elektrik makineleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-26 | Otomatik kontrol sistem tasarımı yapabilir. |
PÇ-27 | Yeni nesil güç sistemleri konusunda mesleki bilgi ve beceriye sahip olur. |
PÇ-28 | Elektrikli taşıtlar hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-29 | Anatomi ve Fizyoloji ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
PÇ-30 | Fizyolojik sinyal izleyici cihazları hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-31 | Tıbbi cihazlar hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-32 | Yüksek seviyeli programlama dili ile ileri düzeyde mikrodenetleyicili devre uygulamalarını yapar. |
PÇ-33 | Yenilenebilir enerji kaynakları hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-34 | Robotik sistemler hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-35 | Sayısal devre tasarımı yapar. |
PÇ-36 | Tıbbi alanda kullanılan sensörler hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-37 | Biyomedikal görüntüleme cihazları hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-38 | Tıbbi cihazların kurulumu ve arıza giderme hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. |
PÇ-39 | Hastanelere ait elektrik-mekanik projelerinin çizimini bilgisayar ortamında çizer. |
PÇ-40 | Robotik sistemler hakkında bilgi sahibi olur... |
PÇ-41 | Tıbbi cihazlarda biyolojik tehlikeler konusunda bilgi sahibi olur. |
PÇ-42 | Teknik servis hizmetlerinin yürütülmesi hususunda yeterli bilgiye sahip olur. |
PÇ-43 | Elektronik devre elemanları hakkında bilgi sahibi olur, elektrik-elektronik devrelerinin analizini yapar. |
PÇ-44 | Elektrik-elektronik devre ve elemanları üzerinde gerekli ölçümleri yapar. |
PÇ-45 | Sayısal elektronik elemanları ve sistemleri hakkında yeterli bilgi ve beceri sahibi olur, sayısal devre tasarımı yapar. |
PÇ-46 | Bir proje konusu belirleyerek proje adımlarını planlar, uygun yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapar ve projeyi sunar. |
PÇ-47 | Elektrik motorları ve sürücü devreleri hakkında bilgi sahibi olur. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 | PÇ-32 | PÇ-33 | PÇ-34 | PÇ-35 | PÇ-36 | PÇ-37 | PÇ-38 | PÇ-39 | PÇ-40 | PÇ-41 | PÇ-42 | PÇ-43 | PÇ-44 | PÇ-45 | PÇ-46 | PÇ-47 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||
1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||
2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X | X | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 | PÇ-32 | PÇ-33 | PÇ-34 | PÇ-35 | PÇ-36 | PÇ-37 | PÇ-38 | PÇ-39 | PÇ-40 | PÇ-41 | PÇ-42 | PÇ-43 | PÇ-44 | PÇ-45 | PÇ-46 | PÇ-47 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahiptir. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||
Geliştirilmiş teknolojilerin uygulanmasındaki sorunları ve çözümlerini anlar. | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Teknoloji alanında güncel teknikleri ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır. | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Teknik resim becerisini uygulamada etkin kullanır. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Deney yapar, veri toplar, toplanan verileri sunar. | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bireysel olarak veya takımlarda çalışır. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur. | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Teknoloji alanında güncel teknikleri ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bilişim teknolojilerini kullanır, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar; orta | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Teknik resim kullanarak iletişim kurar. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Teknolojik uygulamaların hukuksal sonuçları ve meslek etiği konusunda farkındalığa sahiptir. | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,5. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Mesleki Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 | PÇ-32 | PÇ-33 | PÇ-34 | PÇ-35 | PÇ-36 | PÇ-37 | PÇ-38 | PÇ-39 | PÇ-40 | PÇ-41 | PÇ-42 | PÇ-43 | PÇ-44 | PÇ-45 | PÇ-46 | PÇ-47 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Geliştirilmiş teknolojilerin uygulanmasındaki sorunları ve çözümlerini anlar. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Teknoloji alanında güncel teknikleri ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Teknik resim becerisini uygulamada etkin kullanır. | 3 | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Deney yapar, veri toplar, toplanan verileri sunar. | 4 | x | x | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik takımlarında veya bireysel çalışır. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | x | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olduğunu alanındaki mesleki ve akademik gelişmeleri izleyerek gösterir, kendini sürekli yeniler. | 1 | x | x | x | 1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Bir mühendislik uygulaması için gerekli olan modern teknik gereç ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır. | 2 | x | 2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | x | 3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | x | 1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 2 | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Teknik resim kullanarak teknik iletişim kurar. | 3 | x | x | 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | x | 4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir. | 1 | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | x | x | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Programdan mezun olacak öğrenciler, 2 yıllık öğrenimleri boyunca aldıkları (Bilgi ve İletişim Teknolojisi, Elektrik-Elektronik Ölçme, Devre Analizi, Mikrodenetleyiciler, Anatomi ve Fizyoloji, Biyomedikal cihazlar ile ilgili dersler vd.) derslerde biyomedikal cihazların çok değişik ortamlarda kullanımı, montajı, kalibrasyon ayarları ve arızaları ilgili bilgi ve becerilerle donatılacaklardır. Biyomedikal Cihaz Teknolojisi ön lisans programından mezun olan öğrenciler, “Biyomedikal Cihaz Teknolojisi Teknikeri” unvanı alabileceklerdir. Program mezunları kendi girişimlerini yapabilecekleri gibi; kamu ve özel sektör kuruluşlarının biyomedikal cihaz teknik servislerinde ve hastanelerin kendi biyomedikal cihaz servislerinde ihtiyaç duyulan bilişim personeli açığını doldurabileceklerdir. |
Programı başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş sınavında başarılı oldukları takdirde aşağıdaki lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. • Biyomedikal Mühendisliği • Elektrik-Elektronik Mühendisliği • Elektronik Mühendisliği • Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BMD107 | ANATOMİ VE FİZYOLOJİ | 4 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
AİT101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
BMD109 | BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
BMD103 | DOĞRU AKIM DEVRE ANALİZİ | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
BMD111 | ELEKTRİK-ELEKTRONİK ÖLÇME | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
BMD101 | MATEMATİK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
BMD105 | TEMEL ELEKTRONİK | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
TDL101 | TÜRK DİLİ-I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
YBD101 | YABANCI DİL-I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BMD104 | ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
BMD102 | ALTERNATİF AKIM DEVRE ANALİZİ | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
AİT102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
BMD108 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ DEVRE TASARIMI | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
BMD106 | SAYISAL ELEKTRONİK | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
BMD110 | TIBBI CİHAZLARLA GÜVENLİ ÇALIŞMA | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
TDL102 | TÜRK DİLİ-II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
YBD102 | YABANCI DİL-II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
SEÇ B2 | Seçmeli Biyomedikal 2. Dönem | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BMD213 | BİYOMEDİKAL ENSTRUMANTASYON | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
BMD205 | FİZYOLOJİK SİNYAL İZLEYİCİLER | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 6 |
BMD201 | MİKRODENETLEYİCİLER | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
BMD217 | TIBBİ BİLİŞİM | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
BMD203 | TIBBİ CİHAZLAR VE KALİBRASYON I | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
SEÇ B3 | Seçmeli Biyomedikal 3. Dönem | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 9 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
STJ250 | ENDÜSTRİYE DAYALI EĞİTİM (STAJ) | 0 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
BMD216 | TIBBİ GÖRÜNTÜLEME CİHAZLARI | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
SEÇB4-1 | Seçmeli Biyomedikal 4. Dönem A grubu | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 24 |
Toplam: |
32 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BMD114 | BİYOMALZEMELER | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BMD124 | İŞ SAĞLIĞI VE İŞ GÜVENLİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BMD229 | KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
BMD112 | MESLEKİ MATEMATİK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BMD120 | OFİS PROGRAMLARI | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BMD223 | AKILLI ŞEBEKELER | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
BKE201 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER I | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
BMD225 | ELEKTRİK MOTORLARI VE SÜRÜCÜLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
BMD215 | ENDÜSTRİYEL ELEKTRONİK | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BMD234 | ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | |
BKE202 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER II | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BMD238 | BİYOLOJİK TEHLİKELER VE STERİLİZASYON CİHAZLARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BMD242 | BİYOMEKANİK VE UYGULAMALARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | |
BMD236 | ELEKTROMANYETİK UYUMLULUK | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | |
BMD248 | ENDÜSTRİYEL KONTROL VE ARIZA ANALİZİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | |
BMD226 | GİRİŞİMCİLİK | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
GNÇ202 | GÖNÜLLÜK ÇALIŞMALARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
BMD246 | HASTANE İKLİMLENDİRMESİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BMD232 | HASTANE TESİSATI PROJELENDİRME VE ÇİZİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BMD218 | İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BMD222 | KONTROL SİSTEMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BMD240 | LABORATUVAR CİHAZLARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BMD118 | MESLEK ETİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | |
BMD207 | MESLEKİ YABANCI DİL | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 2 |
BMD244 | MİKRODENETLEYİCİLER II | 2 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
BMD236 | ROBOTİK KODLAMA | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BMD214 | SİSTEM ANALİZİ VE TASARIM | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BMD234 | TEKNİK SERVİS ORGANİZASYONU | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BMD250 | TEMİZ ENERJİ KULLANIMI VE GERİ DÖNÜŞÜM | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 2 |
BMD208 | TIBBI CİHAZLARDA ARIZA ANALİZİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BMD204 | TIBBİ CİHAZLAR VE KALİBRASYON II | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BMD232 | TIP ELEKTRONİĞİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli |
Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olmalıdır. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuar sınavı, kısa sınav vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeyealınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. |
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve 30 iş günü staj tamamlamak gerekmektedir. |
Tam Zamanlı |
Bölümümüzde eğitim-öğretim faaliyetleri 3 öğretim görevlisi ile yürütülmektedir. Bölümümüzde dersler 7 tam donanımlı sınıf, 1 sayısal laboratuvarı, 1 devreler laboratuvarı,4 bilgisayar laboratuvarı ve 1 adet konferans salonunda yürütülmektedir. Bölümümüz öğrencileri gün boyunca açık olan kütüphaneden, kütüphane ve laboratuvarlarda bulunan internet hizmetinden ücretsiz olarak faydalanabilmektedirler. |
Nevşehir Üniversitesi Meslek Yüksekokulu 50300 Nevşehir Tel : 384 - 228 11 40 Faks : 384 - 215 26 71 E-posta : myo@nevsehir.edu.tr |