Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / KMY 433 - KAMU YÖNETİMİ

Kodu: KMY 433 Adı: KARŞILAŞTIRMALI YEREL YÖNETİMLER Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü KAMU YÖNETİMİ
Ön Koşul Dersleri KARŞILAŞTIRMALI KAMU YÖNETİMİ,
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MEHMET ÖZEL (mehmetozel@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı Karşılaştırmalı Kamu Yönetimi Dersinde ele alınan kamu yönetimi sistemlerinin yerel yönetimlerdeki uygulama örneklerini incelemektir. Öğrencilerin yerel yönetim sistemleri konusunda detaylı bilgi edinmelerinin sağlanması ve yerel yönetimlerde üstlenecekleri görevlerde diğer yerel yönetim sistemleri hakkında geniş bir bilgi birikimine sahip olmaları amaçlanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenciler karşılaştırmalı yerel yönetim modelleri hakkında örneklere dayalı açıklama yapabilir. PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler; Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-2 Dünya ve Türkiye’deki Kamu Yönetimi ile ilgili uygulama modellerini tanımlar ve karşılaştırır; sorunları saptar ve çözüm odaklı modeller geliştirir,
PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur,
PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur,
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Diğer ülkelerdeki yerel yönetim sistemlerinin teori ve uygulamaları hakkında örnek verebilirler. PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler; Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-2 Dünya ve Türkiye’deki Kamu Yönetimi ile ilgili uygulama modellerini tanımlar ve karşılaştırır; sorunları saptar ve çözüm odaklı modeller geliştirir,
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Türk yerel yönetim sisteminin özelliklerini karşılaştırmalı olarak analiz edebilirler. PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler; Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-2 Dünya ve Türkiye’deki Kamu Yönetimi ile ilgili uygulama modellerini tanımlar ve karşılaştırır; sorunları saptar ve çözüm odaklı modeller geliştirir,
PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur,
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Yerel yönetimlerle ilgili sorunlar konusunda çözüm önerileri getirebilirler. PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler; Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-2 Dünya ve Türkiye’deki Kamu Yönetimi ile ilgili uygulama modellerini tanımlar ve karşılaştırır; sorunları saptar ve çözüm odaklı modeller geliştirir,
PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur,
PÇ-4 Karar alma ve uygulamadaki yönetsel sürecin zaman ve kaynak açısından daha etkin kullanımında bilişim teknolojilerini maksimum düzeyde kullanır ve yeni gelişen teknolojilere uyum sağlama becerisi kazanır,
PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur,
PÇ-6 Sosyal bilimler alanında araştırma yöntem ve tekniklerini uygulayabilme yeteneği kazanır,
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Yerel yönetim sistemleri, yerel yönetimlerin gelişimi; yerel yönetim modelleri, karşılaştırma konuları; ülke örnekleri; Avrupa Birliği ve yerel yönetimler; Türk yerel yönetim sisteminin karşılaştırmalı incelemesi; yerel yönetimlerde reform.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Yerel Yönetim Sistemleri, Yerel Yönetimlerin Tarihsel Gelişimi Anlatım
2 Yerel Yönetim Modelleri Anlatım
3 Yerel Yönetim Sistemlerinde Karşılaştırma Konuları Anlatım
4 Ülke Örnekleri-1 Fransa Anlatım
5 Ülke Örnekleri-2 Amerika Birleşik Devletleri Anlatım
6 Ülke Örnekleri-3 İngiltere Anlatım
7 Ülke Örnekleri-4 Japonya Anlatım
8 Ara Sınav
9 Ülke Örnekleri-5 Rusya Anlatım
10 Ülke Örnekleri-6 Almanya Anlatım
11 Ülke Örnekleri-7 İsviçre Anlatım
12 Ülke Örnekleri-8 İspanya Anlatım
13 Türk Yerel Yönetimlerinin Karşılaştırmalı İncelemesi Anlatım
14 Avrupa Birliği ve Yerel Yönetimler Anlatım
15 Küreselleşme ve Yerel Yönetimlerde Reform Anlatım
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kutlu, Önder, Karşılaştırmalı Kamu Yönetimi : Teorik Çerçeve ve Ülke Uygulamaları, Çizgi Kitabevi, 2006.
2 Emre, Cahit, Karşılaştırmalı Kamu Yönetimi: Birleşik Krallık, ABD, Fransa, Almanya ve Japonya’da Kamu Yönetiminin Yapısı ve İşleyişi,
3 Parlak Bekir, Caner Cantürk, Karşılaştırmalı Siyasal Yönetimler ve Yönetsel Yapılar
4 Güler, Birgül Ayman, Karasu, Koray, Kamu Yönetimi Ülke İncelemeleri (2. Basım, 2009).
5 Rathod, P.B., Comparative Public Administration, Global Media, 2007.
6 Chandler, J.A., Comparative Public Administration, Routledge, 2000.
7 Dünyada Yerel Yönetimler-Hüseyin Özgür-Murat Okçu
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon, Harita.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 9 1 9
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 9 1 9
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 118