|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | KİMYA (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | İLERİ ORGANİK KİMYA, STEREOKİMYA I, | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BAHAR TUBA FINDIK (btfindik@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Organik reaksiyonların stereokimyasını anlatmak ve yorumlayabime becerisine kazandırmak ve basit düzeyde asimetrik sentez tasarlayabilecek bilgiyi öğretmek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bir tepkime sonucu elde edilen ürünün stereokimyasını bilebilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan yüksek lisans öğrencileri: Uzmanlaştığı alanda ileri düzeyde bilgi ve beceriye sahip olur.
PÇ-2 Yeterli düzeyde pratik ve teorik çalışmaları yapar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Asimetrik sentezde kullanılan reaktifleri bilebilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan yüksek lisans öğrencileri: Uzmanlaştığı alanda ileri düzeyde bilgi ve beceriye sahip olur.
PÇ-2 Yeterli düzeyde pratik ve teorik çalışmaları yapar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Asimetrik sentez yapabilme kabiliyetine sahip olur. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan yüksek lisans öğrencileri: Uzmanlaştığı alanda ileri düzeyde bilgi ve beceriye sahip olur.
PÇ-2 Yeterli düzeyde pratik ve teorik çalışmaları yapar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Bilimsel bir makalede geçen streokimya kısmını yorumlayabilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan yüksek lisans öğrencileri: Uzmanlaştığı alanda ileri düzeyde bilgi ve beceriye sahip olur.
PÇ-5 Uzmanlaştığı alanda yeni bilimsel çalışmaları takip eder. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Sterokimyanın tanımlanması, isimlendirilmesi, sterokimyasal reaksiyonların mekanizmaları, bazı özel reaksiyonlarda stereokimyanın kontrol edilme yöntemleri, asimetrik sentezin tanımlanması ve kullanılan yöntemler. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Stereoizomerlerin tanımlanması | Anlatım |
| 2 | Stereoizomerlerin isimlendirilmesi | Anlatım |
| 3 | Kimyasal reaksiyonların sterokimyası: SN1 ve SN2 | Anlatım |
| 4 | Kimyasal reaksiyonların sterokimyası: E1 ve E2 | Anlatım |
| 5 | Kimyasal reaksiyonların sterokimyası: nükleofillerin karbonil gruplarına katılması (Chelation kontrol) | Anlatım |
| 6 | Kimyasal reaksiyonların sterokimyası: nükleofillerin karbonil gruplarına katılması (Felkin-Anh model)) | Anlatım |
| 7 | Aldol reaksiyonlarındaki stereokimya | Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Wittig reaksiyonlarındaki sterokimya | Anlatım |
| 10 | Perisiklik reaksiyonlardaki stereokimya | Anlatım |
| 11 | Perisiklik reaksiyonlardaki stereokimya | Anlatım |
| 12 | Asimetrik senteze giriş | Anlatım |
| 13 | Asimetrik senteze giriş | Anlatım |
| 14 | Makalelerde geçen tepkimelerin sterokimyalarının incelenmesi | Tartışma |
| 15 | Makalelerde geçen tepkimelerin sterokimyalarının incelenmesi | Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Principles and Applications of Stereochemistry, Michael North | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon Cihazı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
| Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||