|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SINIF ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | TEMEL MATEMATİK I, | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SOLMAZ DAMLA GEDİK ALTUN (sdgedik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SOLMAZ DAMLA GEDİK ALTUN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Denklem kavramını kavrar ve işlem yapabilir. Birinci ve ikinci dereceden bir ve iki bilinmeyenli denklemleri kavrar ve bunların denklemleri çözebilme. Basit çarpanlara ayırma işlemlerini yapabilme. Bağıntı ve fonksiyonları örnekleriyle yapabilme. İkili işlem kavramını ve işlemlerini yapabilme. Birinci ve ikinci dereceden bir değişkenli fonksiyonların grafiklerini çizebilme. Temel düzlem geometri bilgilerini kavrar. Temel uzay geometri bilgilerini (küp, prizma, silindir, piramit, koni, küre vb. ) kavrama ve bunlara ait işlemleri yapabilme. Ölçü kavramı ve temel ölçü birimlerini kavrama (uzunluk, alan, hacim, ağırlık, zaman, açı) . |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Denklem kavramını öğrenir ve denklemlerle ilgili işlemleri yapabilir. |
PÇ-12 Bilgiye ulaşma yollarını bilir PÇ-20 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Birinci ve ikinci dereceden bir ve iki bilinmeyenli denklemleri kavrar ve bunlara ait denklemleri çözebilir |
PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-12 Bilgiye ulaşma yollarını bilir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Basit çarpanlara ayırma işlemlerini yapabilir. |
PÇ-15 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır. PÇ-18 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-20 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | İkili işlemi kavrama ve işlemlerini yapabilir. |
PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. PÇ-9 Sınıf Öğretmenliği Eğitimi alanında temel bilgiler çerçevesinde verilen (İlk Okuma ve Yazma Öğretimi, Temel Matematik, Fen Öğretimi, Çevre Eğitimi, Drama, Hayat Bilgisi Öğretimi, Trafik ve İlkyardım, Öğretmenlik Uygulaması, Rehberlik, Felsefeye Giriş, Sosyoloji, Görsel Sanatlar Öğretimi ve diğer alan dersleri) derslerin metot ve konularını yöntem ve özellikleriyle değerlendirip bilgiye dönüştürür. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | açılar ve özelliklerini ve bunlarla ilgili problemleri çözebilir. |
PÇ-12 Bilgiye ulaşma yollarını bilir PÇ-18 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-20 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Üçgen,dörtgen ,paralel kenar,yamuk , düzgün çokgenin ve dairenin alanını,prizmanın yüzey alanını , prizmanın ve silindirin hacmini hesaplayabilir. |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-10 İlkokul öğrencilerinin gelişim düzeylerini göz önünde bulundurarak uygun eğitim materyalleri hazırlar. PÇ-12 Bilgiye ulaşma yollarını bilir PÇ-20 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Temel uzay geometri ile ilgili problemleri çözebilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-16 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Cebirsel ifadeler, denklem ve özdeşlik kavramları, cebirsel ifadelerin çarpanlarına ayrılması, cebirsel ifadelerde işlemler, denklem ve eşitsizlikler, denklem ve eşitsizlik sistemleri, iki değişkenli fonksiyonlar, sürekli ve kesikli fonksiyonların grafikleri. Geometrinin kuruluşu, düzlemsel şekiller, bunların alan ve çevreleri, cisimler, bunların alan ve hacimleri, eşlik ve benzerlik kavramları, dik üçgen, Pisagor Bağıntısı, dik üçgende metrik bağıntılar, temel geometrik çizimler, geometrik yer çizimleri, trigonometrinin temel kavramları, doğru ve çemberin analitik incelenmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Denklem kavramı ve denklemlerin özellikleri. | Rehberlik problem çözümü |
2 | Denklem ve eşitsizliklerin çözümü. | Anlatım, tartışma |
3 | Doğrular ve koordinat sistemi. | Anlatım, tartışma |
4 | Doğrusal denklem sistemleri ve çözümleri. | Anlatım, tartışma |
5 | Çarpanlara ayırma işlemleri. | Anlatım, tartışma |
6 | İkinci dereceden denklemler ve çözümleri. | Anlatım, tartışma |
7 | Fonksiyon ve fonksiyon grafiklerinin çizimi. | Rehberlik problem çözümü |
8 | Ara Sınav | |
9 | Nokta, doğru ve düzlem. | Anlatım, tartışma |
10 | Açılar ve açı ölçümü. | Anlatım, tartışma |
11 | Çokgenler,düzgün çokgenler,Çember , Pi sayısı, Yay uzunluğu. | Anlatım, tartışma |
12 | Piramit, Silindir, Koni ,Temel trigonometri | Anlatım, tartışma |
13 | Alan ölçüleri ve Dikdörtgen , Paralelkenar , Üçgen ve yamuğun alanı | Anlatım, tartışma |
14 | Düzgün Çokgenin alanı , Daire dilimi , Özel dik üçgenler | Anlatım, tartışma |
15 | Dik prizmanın yüzey alanı, Bir silindirin yüzey alanı, piramitin yüzey alanı ,Koninin yüzey alanı,Küre yüzeyinin alanı , Dik prizmanın hacmi,Silindirin,koninin,pramitin kürenin hacmi. | Anlatım, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | HACISALİHOĞLU, H. ve Balcı, M., (1996), Temel ve Genel Matematik, Bilim Yayınları, Ankara. | |
2 | Balcı, M., (2008), Genel Matematik , 5. Baskı, Balcı Yayınları, Ankara. | |
3 | Sulak, H. (2006), Temel Matematik II Nobel Yayın, Ankara. | |
4 | Mirasyedioğlu,Ş ; 1998 , Temel Matematik-II, Ankara | |
5 | Kaçar, A. (2006), Temel Matematik I-II, Pegem Akademi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
bilgisayar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 13 | 39 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |