|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
| Ön Koşul Dersleri | TEMEL SERAMİK SANATI EĞİTİMİ I, | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MUHARREM BİROL AKALIN (birolakalin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Serbest şekillendirme yöntemiyle, öğrencilerin temel şekillendirme, kurutma, fırınlama aşamalarını kapsayacak şekilde uygulamalar yaparak form oluşturması, bu yöntemle de tasarım ögelerinin kavratılması amaçlanır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Seramik tasarımı alanında elde ettiği bilgileri sunuma dönüştürebilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci PÇ-13 Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme bilinci PÇ-15 Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Seramik tasarım ve uygulamalarını gerçekleştirebilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Şekillendirdiği tasarımı farklı pişirim ve sırlama tekniklerini kullanarak sonuçlandırabilir. |
PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Seramik tasarımında formun oluşturulması ve izlenecek süreçlerin uygulamalı olarak şekillendirme, pişirim uygulamalarının yapılması. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tanışma, ders hakkında genel tanıtım, seramiğin kategorileri ve derste kullanılacak alet/malzemeler hakkında bilgi verilmesi. Seramik şekillendirme yöntemleri hakkında genel bilgi verilmesi | Anlatım, soru-cevap |
| 2 | Anadolu Medeniyetler Müzesinde yer alan toprak eserler hakkında genel inceleme, araştırma ve Tüm öğrencilerin Anadolu Medeniyetler Müzesinde yer alan bir toprak eseri seçerek, o eserin künye bilgilerini araştırması ve çizimini yapması | Anlatım, soru-cevap, bireysel çalışma, çizim yapma |
| 3 | Seçilen toprak eserden yola çıkmak suretiyle yeniden yorumlanarak çağdaş tasarımlar oluşturma | Anlatım, soru-cevap, bireysel çalışma, çizim yapma |
| 4 | Seçilen toprak eserden yola çıkmak suretiyle yeniden yorumlanarak çağdaş tasarımlar oluşturma | Anlatım, soru-cevap, bireysel çalışma, çizim yapma |
| 5 | Onaylanan tasarımı çamurdan şekillendirme | Anlatım, soru-cevap, bireysel çalışma, şekillendirme |
| 6 | Onaylanan tasarımı çamurdan şekillendirme | Anlatım, soru-cevap, bireysel çalışma, şekillendirme |
| 7 | Şekillendirmeye devam edilen uygulamayı tamamlama ve kurutmaya bırakma | Anlatım, soru-cevap, bireysel çalışma, şekillendirme |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Serbest yöntemle şekillendirilen şişe tasarımları hakkında araştırma, inceleme | Anlatım, soru-cevap |
| 10 | Kuş figürlü şişe tasarımları yapma, çizme | Anlatım, soru-cevap, bireysel çalışma, çizim yapma |
| 11 | Kuş figürlü şişe tasarımları yapma, çizme | Anlatım, soru-cevap, bireysel çalışma, çizim yapma |
| 12 | Onaylanan tasarımı çamurdan şekillendirme | Anlatım, soru-cevap, bireysel çalışma, şekillendirme |
| 13 | Çamurdan şekillendirmeye devam etme | Anlatım, soru-cevap, bireysel çalışma, şekillendirme |
| 14 | Çamurdan şekillendirmeye devam etme | Anlatım, soru-cevap, bireysel çalışma, şekillendirme |
| 15 | Çamurdan şekillendirmeyi tamamlama ve kurutmaya bırakma | Anlatım, soru-cevap, bireysel çalışma, şekillendirme |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | "Ceramic Art and Perception" Avustralya Seramik Derneği süreli yayını | |
| 2 | Ceramics Monthly Amerikan Seramik Derneği süreli yayını | |
| 3 | https://sanalmuze.gov.tr/TR-259961/anadolu-medeniyetleri-muzesi---ankara.html | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kil, şamotlu kil, seramik şekillendirme kalemleri. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 4 | 24 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 11 | 4 | 44 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||