|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | TEMEL SERAMİK SANATI EĞİTİMİ I, | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUHARREM BİROL AKALIN (birolakalin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Serbest şekillendirme yöntemiyle, öğrencilerin temel şekillendirme, kurutma, fırınlama aşamalarını kapsayacak şekilde uygulamalar yaparak form oluşturması, bu yöntemle de tasarım ögelerinin kavratılması amaçlanır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Seramik tasarımı alanında elde ettiği bilgileri sunuma dönüştürebilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci PÇ-13 Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme bilinci PÇ-15 Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Seramik tasarım ve uygulamalarını gerçekleştirebilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Şekillendirdiği tasarımı farklı pişirim ve sırlama tekniklerini kullanarak sonuçlandırabilir. |
PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Seramik tasarımında formun oluşturulması ve izlenecek süreçlerin uygulamalı olarak şekillendirme, pişirim uygulamalarının yapılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma, ders hakkında genel tanıtım, seramiğin kategorileri ve derste kullanılacak alet/malzemeler hakkında bilgi verilmesi. Seramik şekillendirme yöntemleri hakkında genel bilgi verilmesi | Anlatım, soru-cevap |
2 | Anadolu Medeniyetler Müzesinde yer alan toprak eserler hakkında genel inceleme, araştırma ve Tüm öğrencilerin Anadolu Medeniyetler Müzesinde yer alan bir toprak eseri seçerek, o eserin künye bilgilerini araştırması ve çizimini yapması | Anlatım, soru-cevap, bireysel çalışma, çizim yapma |
3 | Seçilen toprak eserden yola çıkmak suretiyle yeniden yorumlanarak çağdaş tasarımlar oluşturma | Anlatım, soru-cevap, bireysel çalışma, çizim yapma |
4 | Seçilen toprak eserden yola çıkmak suretiyle yeniden yorumlanarak çağdaş tasarımlar oluşturma | Anlatım, soru-cevap, bireysel çalışma, çizim yapma |
5 | Onaylanan tasarımı çamurdan şekillendirme | Anlatım, soru-cevap, bireysel çalışma, şekillendirme |
6 | Onaylanan tasarımı çamurdan şekillendirme | Anlatım, soru-cevap, bireysel çalışma, şekillendirme |
7 | Şekillendirmeye devam edilen uygulamayı tamamlama ve kurutmaya bırakma | Anlatım, soru-cevap, bireysel çalışma, şekillendirme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Serbest yöntemle şekillendirilen şişe tasarımları hakkında araştırma, inceleme | Anlatım, soru-cevap |
10 | Kuş figürlü şişe tasarımları yapma, çizme | Anlatım, soru-cevap, bireysel çalışma, çizim yapma |
11 | Kuş figürlü şişe tasarımları yapma, çizme | Anlatım, soru-cevap, bireysel çalışma, çizim yapma |
12 | Onaylanan tasarımı çamurdan şekillendirme | Anlatım, soru-cevap, bireysel çalışma, şekillendirme |
13 | Çamurdan şekillendirmeye devam etme | Anlatım, soru-cevap, bireysel çalışma, şekillendirme |
14 | Çamurdan şekillendirmeye devam etme | Anlatım, soru-cevap, bireysel çalışma, şekillendirme |
15 | Çamurdan şekillendirmeyi tamamlama ve kurutmaya bırakma | Anlatım, soru-cevap, bireysel çalışma, şekillendirme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | "Ceramic Art and Perception" Avustralya Seramik Derneği süreli yayını | |
2 | Ceramics Monthly Amerikan Seramik Derneği süreli yayını | |
3 | https://sanalmuze.gov.tr/TR-259961/anadolu-medeniyetleri-muzesi---ankara.html | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kil, şamotlu kil, seramik şekillendirme kalemleri. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 4 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 11 | 4 | 44 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |