Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / SER-106 - SERAMİK VE CAM

Kodu: SER-106 Adı: TEMEL SERAMİK SANATI EĞİTİMİ II Teorik+Uygulama: 3+1 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SERAMİK VE CAM
Ön Koşul Dersleri TEMEL SERAMİK SANATI EĞİTİMİ I,
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MUHARREM BİROL AKALIN (birolakalin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Serbest şekillendirme yöntemiyle, öğrencilerin temel şekillendirme, kurutma, fırınlama aşamalarını kapsayacak şekilde uygulamalar yaparak form oluşturması, bu yöntemle de tasarım ögelerinin kavratılması amaçlanır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Seramik tasarımı alanında elde ettiği bilgileri sunuma dönüştürebilir. PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci
PÇ-13 Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme bilinci
PÇ-15 Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Seramik tasarım ve uygulamalarını gerçekleştirebilir. PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Şekillendirdiği tasarımı farklı pişirim ve sırlama tekniklerini kullanarak sonuçlandırabilir. PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi
PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi
PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Seramik tasarımında formun oluşturulması ve izlenecek süreçlerin uygulamalı olarak şekillendirme, pişirim uygulamalarının yapılması.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanışma, ders hakkında genel tanıtım, seramiğin kategorileri ve derste kullanılacak alet/malzemeler hakkında bilgi verilmesi. Seramik şekillendirme yöntemleri hakkında genel bilgi verilmesi Anlatım, soru-cevap
2 Anadolu Medeniyetler Müzesinde yer alan toprak eserler hakkında genel inceleme, araştırma ve Tüm öğrencilerin Anadolu Medeniyetler Müzesinde yer alan bir toprak eseri seçerek, o eserin künye bilgilerini araştırması ve çizimini yapması Anlatım, soru-cevap, bireysel çalışma, çizim yapma
3 Seçilen toprak eserden yola çıkmak suretiyle yeniden yorumlanarak çağdaş tasarımlar oluşturma Anlatım, soru-cevap, bireysel çalışma, çizim yapma
4 Seçilen toprak eserden yola çıkmak suretiyle yeniden yorumlanarak çağdaş tasarımlar oluşturma Anlatım, soru-cevap, bireysel çalışma, çizim yapma
5 Onaylanan tasarımı çamurdan şekillendirme Anlatım, soru-cevap, bireysel çalışma, şekillendirme
6 Onaylanan tasarımı çamurdan şekillendirme Anlatım, soru-cevap, bireysel çalışma, şekillendirme
7 Şekillendirmeye devam edilen uygulamayı tamamlama ve kurutmaya bırakma Anlatım, soru-cevap, bireysel çalışma, şekillendirme
8 Ara Sınav
9 Serbest yöntemle şekillendirilen şişe tasarımları hakkında araştırma, inceleme Anlatım, soru-cevap
10 Kuş figürlü şişe tasarımları yapma, çizme Anlatım, soru-cevap, bireysel çalışma, çizim yapma
11 Kuş figürlü şişe tasarımları yapma, çizme Anlatım, soru-cevap, bireysel çalışma, çizim yapma
12 Onaylanan tasarımı çamurdan şekillendirme Anlatım, soru-cevap, bireysel çalışma, şekillendirme
13 Çamurdan şekillendirmeye devam etme Anlatım, soru-cevap, bireysel çalışma, şekillendirme
14 Çamurdan şekillendirmeye devam etme Anlatım, soru-cevap, bireysel çalışma, şekillendirme
15 Çamurdan şekillendirmeyi tamamlama ve kurutmaya bırakma Anlatım, soru-cevap, bireysel çalışma, şekillendirme
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 "Ceramic Art and Perception" Avustralya Seramik Derneği süreli yayını
2 Ceramics Monthly Amerikan Seramik Derneği süreli yayını
3 https://sanalmuze.gov.tr/TR-259961/anadolu-medeniyetleri-muzesi---ankara.html
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kil, şamotlu kil, seramik şekillendirme kalemleri.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 6 4 24
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 11 4 44
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 2 10
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 6 2 12
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 150