Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İLAHİYAT FAKÜLTESİ / DKA417 - DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: DKA417 Adı: DİNLER ARASI DİYALOG Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri YAŞAYAN DÜNYA DİNLERİ,
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HATİCE DOĞAN (haticedogan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, dinlerin birbirlerini nasıl algıladıkları; diyalog ve dinler arası diyaloğun mahiyeti, şartları ve diyalog yapan tarafların diyalogdan bekledikleri hakkında öğrenciyi bilgilendirmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Dinlerin öteki dinleri algılama kıstaslarını bilir. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Semitik dinlerin diğer dinlere yaklaşımlarını bilir. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Dinler tarihi açısından misyonerlik kavramını ve mahiyetini bilir. PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Dinler arası diyalog kavramının oluşumunu ve mahiyetini bilir. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Dinlerin diğer dinleri değerlendirmede kullandığı ölçütler; dinlere bakışıları; Dinler arası diyalog, tanımı ve mahiyeti
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ara Sınav
2 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Yahudilik ve Hıristiyanlık Açısından Diğer Dinler- Baki Adam- Pınar Yayınları
2 Müslümanların Diğer Dinlere Bakışı- Jacque Waardenburg , çev. Fuat Aydın
3 Hristiyanlık ve Dünya Dinleri- Arnold J. Toynbee
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 q
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 1

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 10 30
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 10 30
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 1 5
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 7 1 7
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 102