|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | ALMANCANIN YAPISI 1, | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LOKMAN TANRIKULU (ltanrikulu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
LOKMAN TANRIKULU, | ||||
Öğretim Dili | Almanca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bir yapıyı tanımlamak, adlandırımak; bu yapının biçimi ve gerçek işlevi arasında bağ kurmak; yapı ve yapının kullanıldığı durum bağlamını ve buna bağlı olarak yapının kazandığı anlamı çözümlemek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bir yapıyı adlandırabilir. |
PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Durum bağlamında tümce içi ve tümceler arası ilişkileri yorumlayabilir. |
PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İleri seviyede Almanca sözlü ve yazılı kullanımında dilbilgisini bilinçli kullanabilir. |
PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur. PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Tümce parçalarını daha büyük birimler halinde birleştirebilir. |
PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Derin yapıda gerçekleşen dilbilgisel ilişkileri açıklamak için eleştirel düşünme çalışmaları yapabilir. |
PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur. PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yardımcı fiillerin ve niteleme fiillerinin tanıtılması ve kullanımı; çeşitli fiillerde zamanların kullanımı; edatların tanıtılması ve kullanımı; zarfların tanıtılması ve kullanımı; bağlaçların tanıtılması ve kullanımı. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bağlamsal dilbilgisinde sözdizimi-anlambilimi arayüzü | Anlatım, tartışma |
2 | Sözdizimine giriş | Anlatım, tartışma |
3 | Zarf tümceleri ve zarf öbekleri (koşul, neden-sonuç, amaç, zaman, vb.) | Anlatım, tartışma |
4 | Zarf tümcelerinin analizi | Anlatım, tartışma |
5 | Sıfatlar, zarflar | Anlatım, tartışma |
6 | Belirteçler ve zamirler | Anlatım, tartışma |
7 | Ad eylemler | Anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | İsim tümceleri, dolaylı anlatım ve durum bağlamı | Anlatım, tartışma |
10 | İlgi tümceleri, ortaçlar ve dilbilgisel bir süreç olarak eksiltme | Anlatım, tartışma |
11 | Devrik tümce yapısı | Anlatım, tartışma |
12 | Diğer kuralsız yapılar | Anlatım, tartışma |
13 | Bir metindeki dilbilgisel yapıların tümce içinde, tümceler arasında söylem birimlerinin analizi | Anlatım, tartışma |
14 | Bir metindeki dilbilgisel yapıların tümce içinde, tümceler arasında söylem birimlerinin analizi | Anlatım, tartışma |
15 | Bağlam ve bağdaşıklık araçları | Anlatım, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Dreyer, H. & Schmitt, R. (2009). Lehr-und Übungsbuch der deutschen Grammatik. Ismaning: Hueber Verlag. | |
2 | Hall, K. & Scheiner, B. (2001) Übungsgrammatik für Fortgeschrittene Deutsch als Fremdsprache. Ismaning: Max Hueber Verlag. | |
3 | Zengin, D. (2018). Her Yönüyle Modern Almanca. Ankara: Kurmay Yayınevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 8 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |