Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / ADEAE 102 - ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: ADEAE 102 Adı: ALMANCANIN YAPISI 2 Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri ALMANCANIN YAPISI 1,
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı LOKMAN TANRIKULU (ltanrikulu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
LOKMAN TANRIKULU,
Öğretim Dili Almanca
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bir yapıyı tanımlamak, adlandırımak; bu yapının biçimi ve gerçek işlevi arasında bağ kurmak; yapı ve yapının kullanıldığı durum bağlamını ve buna bağlı olarak yapının kazandığı anlamı çözümlemek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bir yapıyı adlandırabilir. PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Durum bağlamında tümce içi ve tümceler arası ilişkileri yorumlayabilir. PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 İleri seviyede Almanca sözlü ve yazılı kullanımında dilbilgisini bilinçli kullanabilir. PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Tümce parçalarını daha büyük birimler halinde birleştirebilir. PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Derin yapıda gerçekleşen dilbilgisel ilişkileri açıklamak için eleştirel düşünme çalışmaları yapabilir. PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Yardımcı fiillerin ve niteleme fiillerinin tanıtılması ve kullanımı; çeşitli fiillerde zamanların kullanımı; edatların tanıtılması ve kullanımı; zarfların tanıtılması ve kullanımı; bağlaçların tanıtılması ve kullanımı.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Bağlamsal dilbilgisinde sözdizimi-anlambilimi arayüzü Anlatım, tartışma
2 Sözdizimine giriş Anlatım, tartışma
3 Zarf tümceleri ve zarf öbekleri (koşul, neden-sonuç, amaç, zaman, vb.) Anlatım, tartışma
4 Zarf tümcelerinin analizi Anlatım, tartışma
5 Sıfatlar, zarflar Anlatım, tartışma
6 Belirteçler ve zamirler Anlatım, tartışma
7 Ad eylemler Anlatım, tartışma
8 Ara Sınav
9 İsim tümceleri, dolaylı anlatım ve durum bağlamı Anlatım, tartışma
10 İlgi tümceleri, ortaçlar ve dilbilgisel bir süreç olarak eksiltme Anlatım, tartışma
11 Devrik tümce yapısı Anlatım, tartışma
12 Diğer kuralsız yapılar Anlatım, tartışma
13 Bir metindeki dilbilgisel yapıların tümce içinde, tümceler arasında söylem birimlerinin analizi Anlatım, tartışma
14 Bir metindeki dilbilgisel yapıların tümce içinde, tümceler arasında söylem birimlerinin analizi Anlatım, tartışma
15 Bağlam ve bağdaşıklık araçları Anlatım, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Dreyer, H. & Schmitt, R. (2009). Lehr-und Übungsbuch der deutschen Grammatik. Ismaning: Hueber Verlag.
2 Hall, K. & Scheiner, B. (2001) Übungsgrammatik für Fortgeschrittene Deutsch als Fremdsprache. Ismaning: Max Hueber Verlag.
3 Zengin, D. (2018). Her Yönüyle Modern Almanca. Ankara: Kurmay Yayınevi.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 8 16
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 7 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 90