|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | OKUMA BECERİLERİ 1, | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FAİK ÖMÜR (faikomur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Almanca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin düşünme becerilerini okuma alanında geliştirme. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İyi düzeyde okuma alt becerilerini geliştirebilir. |
PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar. PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Okuma metinlerinin türlerini tanımlayabilme |
PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar. PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Okuma metinlerindeki konuları kendi cümleleriyle ifade edebilir. |
PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar. PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. PÇ-18 Alanında karşılaştığı sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Edebi metni yorumlar ve güncel hayatla ilişkilendirebilir. |
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular. PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar. PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. PÇ-16 Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir ve akranlarının uygulamalarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Edebi metinleri özetleyebilir |
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
PÇ-9 Almancadan Türkçeye veya Türkçeden Almancaya farklı alanlarda çeviri yapar. PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular. PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar. PÇ-18 Alanında karşılaştığı sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Edebi metni çözümlemeye yönelik sorularını doğru biçimde ifade edebilir. |
PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-9 Almancadan Türkçeye veya Türkçeden Almancaya farklı alanlarda çeviri yapar. PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tümevarım ve tümdengelim yollarıyla çıkarım yapma ve satır aralarındaki anlamı kavrama çalışmaları; okuma metinlerindeki bilgiyi inceleyerek doğrudan ve dolaylı, yalın ve mecaz anlamları kavrayabilme; okunan metinlere kısa sözlü ve yazılı olarak kişisel görüşlerini aktarabilme; okurun çıkardığı anlam ile yazarın hedeflediği anlamın birbirinden farklı olabileceği gerçeğimi anlama. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilgilendirici metin okuma ve metninin incelenmesi. Yaratıcı fikirler aranıyor. | Anlatım, tartışma |
2 | Betimleyici okuma metninin okunması ve incelenmesi. İş başvurusu dilekçesinde dikkat edilecek hususlar. | Sunum, tartışma |
3 | Betimleyici okuma metninin okunması ve incelenmesi. Meslekler üzerine metinleri okuma anlama. | Sunum, tartışma |
4 | Betimleyici okuma metninin okunması ve incelenmesi İnternette arkadaş/eş seçimi üzerine metinleri okuma anlama. | Sunum, tartışma |
5 | Karşılaştırmalı ve karşıtsal türde okuma metninin okunması ve incelenmesi. Sevgi üzerine metinleri okuma anlama. | Sunum, tartışma |
6 | Karşılaştırmalı ve karşıtsal türde okuma metninin okunması ve incelenmesi. Edebiyat forum sayfasında bir hikaye hakkındaki olumlu ve olumsuz görüşleri okuma anlama. | Sunum, tartışma |
7 | Karşılaştırmalı ve karşıtsal türde okuma metninin okunması ve incelenmesi. Karşılıklı yazılan maillerin nasıl devam edeceği hakkında yorumda bulunabilme. | Sunum, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bilgilendirici okuma metninin okunması ve incelenmesi. Teknolojik bazı araçların kullanım kılavuzlarını okuma anlama. | Sunum, tartışma |
10 | Sebep-sonuç türünde okuma metninin okunması ve incelenmesi. Reklam metinlerini okuma anlama | Sunum, tartışma |
11 | Bilgilendirici okuma metninin okunması ve incelenmesi. Ünlü bir iş insanın hakkında verilen metni okuma anlama. | Sunum, tartışma |
12 | Tartışma türünde okuma metninin okunması ve incelenmesi. İzin hazırlıkları yapma ile ilgili ip uçlarını okuma anlama. | Sunum, tartışma |
13 | Bilimsel amaçlı kütüphane ve internet tarama. Hamburg şehrini tanıma. | Sunum, tartışma |
14 | Bilimsel amaçlı kütüphane ve internet tarama. Çevre sorunları hakkında metin okuma anlama. | Sunum, tartışma |
15 | Bilimsel amaçlı kütüphane ve internet tarama. Çevre sorunları hakkında metinler okuma anlama. | Sunum, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | • Garbe, C., Holle, K., und Jesch, T. (2010). Texte lesen. Stuttgart: UTB Verlag | |
2 | Lesetraining | |
3 | Koithan, U. & Schmitz, H & Sieber, T & Sonntag, R. (2014). Aspekte neu. Mittelstufe B1. München. Klett-Langenscheidt Verlag. | |
4 | Podeschau, J. B.& Hubersack, C. & Pude, A. (2015). Menschen B1. Deutsch als Fremdsprache. Kursbuch. Ismaning. Hueber Verlag. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitapları, örnek metinler, internet |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 84 |