Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / ADEAE 104 - ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: ADEAE 104 Adı: OKUMA BECERİLERİ 2 Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri OKUMA BECERİLERİ 1,
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FAİK ÖMÜR (faikomur@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Almanca
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin düşünme becerilerini okuma alanında geliştirme.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İyi düzeyde okuma alt becerilerini geliştirebilir. PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar.
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Okuma metinlerinin türlerini tanımlayabilme PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar.
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Okuma metinlerindeki konuları kendi cümleleriyle ifade edebilir. PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar.
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır.
PÇ-18 Alanında karşılaştığı sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Edebi metni yorumlar ve güncel hayatla ilişkilendirebilir. PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar.
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır.
PÇ-16 Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir ve akranlarının uygulamalarını değerlendirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Edebi metinleri özetleyebilir PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
PÇ-9 Almancadan Türkçeye veya Türkçeden Almancaya farklı alanlarda çeviri yapar.
PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar.
PÇ-18 Alanında karşılaştığı sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Edebi metni çözümlemeye yönelik sorularını doğru biçimde ifade edebilir. PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-9 Almancadan Türkçeye veya Türkçeden Almancaya farklı alanlarda çeviri yapar.
PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Tümevarım ve tümdengelim yollarıyla çıkarım yapma ve satır aralarındaki anlamı kavrama çalışmaları; okuma metinlerindeki bilgiyi inceleyerek doğrudan ve dolaylı, yalın ve mecaz anlamları kavrayabilme; okunan metinlere kısa sözlü ve yazılı olarak kişisel görüşlerini aktarabilme; okurun çıkardığı anlam ile yazarın hedeflediği anlamın birbirinden farklı olabileceği gerçeğimi anlama.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Bilgilendirici metin okuma ve metninin incelenmesi. Yaratıcı fikirler aranıyor. Anlatım, tartışma
2 Betimleyici okuma metninin okunması ve incelenmesi. İş başvurusu dilekçesinde dikkat edilecek hususlar. Sunum, tartışma
3 Betimleyici okuma metninin okunması ve incelenmesi. Meslekler üzerine metinleri okuma anlama. Sunum, tartışma
4 Betimleyici okuma metninin okunması ve incelenmesi İnternette arkadaş/eş seçimi üzerine metinleri okuma anlama. Sunum, tartışma
5 Karşılaştırmalı ve karşıtsal türde okuma metninin okunması ve incelenmesi. Sevgi üzerine metinleri okuma anlama. Sunum, tartışma
6 Karşılaştırmalı ve karşıtsal türde okuma metninin okunması ve incelenmesi. Edebiyat forum sayfasında bir hikaye hakkındaki olumlu ve olumsuz görüşleri okuma anlama. Sunum, tartışma
7 Karşılaştırmalı ve karşıtsal türde okuma metninin okunması ve incelenmesi. Karşılıklı yazılan maillerin nasıl devam edeceği hakkında yorumda bulunabilme. Sunum, tartışma
8 Ara Sınav
9 Bilgilendirici okuma metninin okunması ve incelenmesi. Teknolojik bazı araçların kullanım kılavuzlarını okuma anlama. Sunum, tartışma
10 Sebep-sonuç türünde okuma metninin okunması ve incelenmesi. Reklam metinlerini okuma anlama Sunum, tartışma
11 Bilgilendirici okuma metninin okunması ve incelenmesi. Ünlü bir iş insanın hakkında verilen metni okuma anlama. Sunum, tartışma
12 Tartışma türünde okuma metninin okunması ve incelenmesi. İzin hazırlıkları yapma ile ilgili ip uçlarını okuma anlama. Sunum, tartışma
13 Bilimsel amaçlı kütüphane ve internet tarama. Hamburg şehrini tanıma. Sunum, tartışma
14 Bilimsel amaçlı kütüphane ve internet tarama. Çevre sorunları hakkında metin okuma anlama. Sunum, tartışma
15 Bilimsel amaçlı kütüphane ve internet tarama. Çevre sorunları hakkında metinler okuma anlama. Sunum, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 • Garbe, C., Holle, K., und Jesch, T. (2010). Texte lesen. Stuttgart: UTB Verlag
2 Lesetraining
3 Koithan, U. & Schmitz, H & Sieber, T & Sonntag, R. (2014). Aspekte neu. Mittelstufe B1. München. Klett-Langenscheidt Verlag.
4 Podeschau, J. B.& Hubersack, C. & Pude, A. (2015). Menschen B1. Deutsch als Fremdsprache. Kursbuch. Ismaning. Hueber Verlag.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
ders kitapları, örnek metinler, internet

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 12 24
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 8 16
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 7 7
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 84