|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | ALMANCA ÖĞRETİMİNDE EDEBİ METİNLER 1, | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEVTAP GÜNAY KÖPRÜLÜ (sevtapkoprulu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Almanca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Hedef dilin sınıf düzeyine göre tanımlamak, bu tanıma ve sınıfın yaş grubuna göre bir şiir veya drama bölümü seçmek, seçilmiş şiir veya drama bölümünün dil öğretim materyali olarak tasarlamak, tasarlanmış ders materyali ile mikro öğretim tekniği kullanılarak dil öğretimini yapmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dil düzeylerine göre edebi eser kullanımını bilir. |
PÇ-5 Temel edebiyat kavramlarını ve ilkelerini açıklar, bu kavram ve ilkeleri yabancı dil öğretimi alanında uygular.
PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Şiir ve tiyatro türü edebi eserleri, dil öğretimi ders malzemesi olarak uyarlayabilir. |
PÇ-7 Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve uygular.
|
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Şiir veya drama bölümü seçimini dil öğretimi ders malzemesi olarak uyarlayabilir. |
PÇ-7 Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve uygular.
|
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Dil sınıflarının düzeyini ve yaş gruplarının özelliklerini belirleyebilir. |
PÇ-7 Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve uygular.
|
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders, lirik ve drama türündeki metinlerin Almanca öğretiminde kullanılmasına yönelik güncel yaklaşımların, ilkelerin ve çalışma tekniklerinin tanıtılması ve incelenmesini ve dil temelli etkinliklerin çeşitli Almanca şiirlere, oyunlara veya oyun kesitlerine uygulanmasına yönelik ders malzemesi geliştirilmesini kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Edebiyatta ana türler: lirik ve drama | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
2 | Lirik türler ve özellikleri | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
3 | Lirik türler ve özellikleri | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
4 | Lirik türler ve özellikleri | Anlatım, örneklendirme, değerlendirme, eleştiri, tartışma |
5 | Almanca öğretiminde şiirin rolü | Değerlendirme, eleştiri, tartışma |
6 | Şiire özgü ders içi çalışma biçimleri | Değerlendirme, eleştiri, tartışma |
7 | Şiir türünü kullanarak Almanca öğretimine uygun ders materyali hazırlama | Değerlendirme, eleştiri, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Almanca öğretiminde dramanın rolü, drama (tiyatro) türleri ve özellikleri | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
10 | Drama (tiyatro) türleri ve özellikleri | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
11 | Drama türünü kullanarak Almanca öğretimine uygun ders materyali hazırlama | Değerlendirme, eleştiri, tartışma |
12 | Drama türünü kullanarak Almanca öğretimine uygun ders materyali hazırlama, öğrenci sunumları | Değerlendirme, eleştiri, tartışma |
13 | Öğrenci sunumları | Değerlendirme, eleştiri, tartışma |
14 | Öğrenci sunumları | Değerlendirme, eleştiri, tartışma |
15 | Öğrenci sunumları | Değerlendirme, eleştiri, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Helmling, B. & Wackwitz, G. (1986). Literatur im Deutschunterricht am Beispiel von narrativen Texten. Müncehn: Goethe Institute. | |
2 | Diethelm, K. (1984). Literarische Texte in der Unterrichtspraxis II. Müncehn: Goethe Institute. | |
3 | Esser, R. (2007). Das große Arbeitsbuch Literaturunterricht, Lyrik Epik Dramatik. Mülheim: Ruhr. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 12-15 | 2 | 30 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 30 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 146 |