Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / ADEAE 304 - ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: ADEAE 304 Adı: ALMANCA ÖĞRETİMİNDE EDEBİ METİNLER 2 Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri ALMANCA ÖĞRETİMİNDE EDEBİ METİNLER 1,
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEVTAP GÜNAY KÖPRÜLÜ (sevtapkoprulu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Almanca
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Hedef dilin sınıf düzeyine göre tanımlamak, bu tanıma ve sınıfın yaş grubuna göre bir şiir veya drama bölümü seçmek, seçilmiş şiir veya drama bölümünün dil öğretim materyali olarak tasarlamak, tasarlanmış ders materyali ile mikro öğretim tekniği kullanılarak dil öğretimini yapmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Dil düzeylerine göre edebi eser kullanımını bilir. PÇ-5 Temel edebiyat kavramlarını ve ilkelerini açıklar, bu kavram ve ilkeleri yabancı dil öğretimi alanında uygular.
PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Şiir ve tiyatro türü edebi eserleri, dil öğretimi ders malzemesi olarak uyarlayabilir. PÇ-7 Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve uygular.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Şiir veya drama bölümü seçimini dil öğretimi ders malzemesi olarak uyarlayabilir. PÇ-7 Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve uygular.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Dil sınıflarının düzeyini ve yaş gruplarının özelliklerini belirleyebilir. PÇ-7 Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve uygular.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Ders, lirik ve drama türündeki metinlerin Almanca öğretiminde kullanılmasına yönelik güncel yaklaşımların, ilkelerin ve çalışma tekniklerinin tanıtılması ve incelenmesini ve dil temelli etkinliklerin çeşitli Almanca şiirlere, oyunlara veya oyun kesitlerine uygulanmasına yönelik ders malzemesi geliştirilmesini kapsar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Edebiyatta ana türler: lirik ve drama Anlatım, örneklendirme, tartışma
2 Lirik türler ve özellikleri Anlatım, örneklendirme, tartışma
3 Lirik türler ve özellikleri Anlatım, örneklendirme, tartışma
4 Lirik türler ve özellikleri Anlatım, örneklendirme, değerlendirme, eleştiri, tartışma
5 Almanca öğretiminde şiirin rolü Değerlendirme, eleştiri, tartışma
6 Şiire özgü ders içi çalışma biçimleri Değerlendirme, eleştiri, tartışma
7 Şiir türünü kullanarak Almanca öğretimine uygun ders materyali hazırlama Değerlendirme, eleştiri, tartışma
8 Ara Sınav
9 Almanca öğretiminde dramanın rolü, drama (tiyatro) türleri ve özellikleri Anlatım, örneklendirme, tartışma
10 Drama (tiyatro) türleri ve özellikleri Anlatım, örneklendirme, tartışma
11 Drama türünü kullanarak Almanca öğretimine uygun ders materyali hazırlama Değerlendirme, eleştiri, tartışma
12 Drama türünü kullanarak Almanca öğretimine uygun ders materyali hazırlama, öğrenci sunumları Değerlendirme, eleştiri, tartışma
13 Öğrenci sunumları Değerlendirme, eleştiri, tartışma
14 Öğrenci sunumları Değerlendirme, eleştiri, tartışma
15 Öğrenci sunumları Değerlendirme, eleştiri, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Helmling, B. & Wackwitz, G. (1986). Literatur im Deutschunterricht am Beispiel von narrativen Texten. Müncehn: Goethe Institute.
2 Diethelm, K. (1984). Literarische Texte in der Unterrichtspraxis II. Müncehn: Goethe Institute.
3 Esser, R. (2007). Das große Arbeitsbuch Literaturunterricht, Lyrik Epik Dramatik. Mülheim: Ruhr.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
ders kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 12-15 2 30
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 30

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 8 16
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 8 16
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 146