|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | SANAT TARİHİ I, | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kuramsal düzeyde sanatın sosyal temellerini ve kavramsal çerçevesinin kavranabilmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sanat kavramının sosyal kökenine dair farklı perspektifleri analiz edebilir. |
PÇ-1 Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel gelişimine teknik ve kuramsal açıdan hâkimdir. PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar PÇ-3 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji hakimdir ve problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanır. PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur PÇ-16 İnsanın kültürel boyutta varoluşunun sosyolojik felsefi ve tarihi sürecini tanımlayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sanatın nesnel gerçeklik ve sanal gerçeklik kavramları ile ilişkisini tartışabilir |
PÇ-1 Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel gelişimine teknik ve kuramsal açıdan hâkimdir. PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur PÇ-16 İnsanın kültürel boyutta varoluşunun sosyolojik felsefi ve tarihi sürecini tanımlayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sanat tarihindeki dönemleri içerik ve biçim açısından farklılıkları ile açıklayabilir |
PÇ-1 Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel gelişimine teknik ve kuramsal açıdan hâkimdir. PÇ-3 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji hakimdir ve problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sanatın kökeni ve kaynağı Sanat ve temsil kavramı Sanat ve suret kavramı Sanat ve Zanaat. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Önceki dönemin kısaca tekrarı ve yeni konularla ilgili bilgilendirme | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Art Nouveau (Sezesyonizm) | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Dışavurumculuk | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Fovizm | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Kubizm | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Futurizm | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | Dada | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yeni-Plastisizm | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
10 | Gerçeküstücülük | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
11 | Soyut Dışavurumculuk | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
12 | Pop Sanatı | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
13 | Performans Sanatı | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
14 | Minimalizm, Kavramsal Sanat | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
15 | Feminist Sanat, Arazi Sanatı, 1980'ler ve sonrası | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sanatın Öyküsü, E.H. Gombrich, Remzi Kitabevi | |
2 | Modern Sanatın Öyküsü, Norbert Lynton, Remzi Kitabevi | |
3 | Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, YEM Yayınları | |
4 | Shiner, L. (2004). Sanatın İcadı ( İsmail Türkmen), İstanbul: Ayrıntı yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, projeksiyon. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 116 |