|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | TEMEL SANAT EĞİTİMİ I, | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Temel sanat ve tasarım kavramlarının, görsel düşünme mantığı ve seçmeci dikkat ile plastik biçimlendirmenin temel ilkelerini kavratmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Çözümlemeye dayalı eleştirel düşünebilir. |
PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Karşılaştığı problemlerde yenilikçi ve özgün çözümler üretir |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Kavram geliştirme sürecine hakimdir. |
PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | İmge ve imgelem yeteneğini tasarım geliştirme sürecinde kullanabilir. |
PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Karşılaştığı problemlerde yenilikçi ve özgün çözümler üretir |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-4 | Tasarım problemlerini iki ve üç boyutlu analiz ederek çözebilir. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-5 Mekan-İnsan-Mobilya-Çevre ilişkilerini tasarım yoluyla çözümleme becerisine sahiptir PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Karşılaştığı problemlerde yenilikçi ve özgün çözümler üretir |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-5 | Somut ve soyut kavramları yaratıcı süreçle tasarım nesnesine dönüştürebilir. |
PÇ-3 İç mimarlık ve tasarımın diğer alanlarında teknik bilgiye sahiptir. PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-5 Mekan-İnsan-Mobilya-Çevre ilişkilerini tasarım yoluyla çözümleme becerisine sahiptir PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Karşılaştığı problemlerde yenilikçi ve özgün çözümler üretir |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| İki boyutlu oluşturulan biçimlerin üçüncü boyuta taşınması; çeşitli maket tekniklerinin denenmesi; ortaya çıkan ürünün plastik değerinin tartışılması ve mekansal olarak kavranması dersin içeriğini oluşturur. Öğrenci ders boyunca tasarımı bir süreç olarak kavrar ve bu süreci yönetecek bilgi ve beceri kazanır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dönem dersi hakkında detaylı bilgi paylaşımı. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem |
| 2 | Form, şekil ve biçimin tanımının yapılması ve detaylandırılması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma |
| 3 | Form, şekil ve biçimin tanımı ve uygulama çalışmaları yapılması. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma |
| 4 | Fotoğraf, resim gibi görsel imajlar kullanılarak iki boyutlu tasarım formlarının üretilmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma |
| 5 | Fotoğraf, resim gibi görsel imajlar kullanılarak iki boyutlu tasarım formların üçüncü boyuta dönüştürülmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma |
| 6 | Günümüz teknolojileri ile tasarım ilkeleri üzerinden yeni biçemlerin üretilmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma |
| 7 | Günümüz teknolojileri ile tasarım ilkeleri üzerinden yeni biçemlerin üretilmesine devam edilmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Seçilen herhangi bir günlük kullanım nesnesinin iki boyut ya da üç boyut üzerinden sanat nesnesine çeşitli malzemeler aracılığıyla dönüştürülmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma |
| 10 | Seçilen herhangi bir günlük kullanım nesnesinin iki boyut ya da üç boyut üzerinden çeşitli malzemeler aracılığıyla sanat nesnesine dönüştürülmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma |
| 11 | Seçilen herhangi bir sanat eserinin iki boyut ya da üç boyut üzerinden çeşitli malzemeler aracılığıyla tasarım nesnesine nesnesine dönüştürülmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma |
| 12 | Seçilen herhangi bir sanat eserinin iki boyut ya da üç boyut üzerinden çeşitli malzemeler aracılığıyla tasarım nesnesine nesnesine dönüştürülmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma |
| 13 | Sanat eseri veya tasarım nesnesinin iki boyutlu düzlem üzerinde tasarım ilkelerine göre analiz edilmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma |
| 14 | Sanat eseri veya tasarım nesnesinin iki boyutlu düzlem üzerinde tasarım ilkelerine göre analiz edilmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma |
| 15 | Kişisel yaşam deneyimlerinin özgün tasarım nesnesine dönüştürülmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Jack Fredrick Myers, The Language of Visual Art: Perception as a Basis for Design | |
| 2 | Mary Pat Fisher ve Paul Zelanski, Design Principles and Problems | |
| 3 | Francis D.K.Ching, Mimarlık ve sanatta yaratıcı bir süreç: Çizim | |
| 4 | Bilgi Denel, Temel Tasarım ve Yaratıcılık | |
| 5 | Bert Bielefeld, Basics Design | |
| 6 | Ali Artun ve Esra Aliçavuşoğlu, Bauhaus:Modernleşmenin Tasarımı | |
| 7 | Latife Gürer, Temel Tasarım | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| çizim, maket ve pafta malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 8 | 20 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 10 | 8 | 20 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 8 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 8 | 14 | 112 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
| c) Performans Ödevi | 8 | 9 | 72 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 8 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
| Final Sınavı | 8 | 1 | 8 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 300 | ||