Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / İÇM104 - İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ

Kodu: İÇM104 Adı: TEMEL SANAT EĞİTİMİ II Teorik+Uygulama: 5+3 AKTS: 10
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri TEMEL SANAT EĞİTİMİ I,
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Temel sanat ve tasarım kavramlarının, görsel düşünme mantığı ve seçmeci dikkat ile plastik biçimlendirmenin temel ilkelerini kavratmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Çözümlemeye dayalı eleştirel düşünebilir. PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir.
PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-9 Karşılaştığı problemlerde yenilikçi ve özgün çözümler üretir
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Kavram geliştirme sürecine hakimdir. PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir.
PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir.
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 İmge ve imgelem yeteneğini tasarım geliştirme sürecinde kullanabilir. PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir.
PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-9 Karşılaştığı problemlerde yenilikçi ve özgün çözümler üretir
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Tasarım problemlerini iki ve üç boyutlu analiz ederek çözebilir. PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir
PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir
PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir.
PÇ-5 Mekan-İnsan-Mobilya-Çevre ilişkilerini tasarım yoluyla çözümleme becerisine sahiptir
PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-9 Karşılaştığı problemlerde yenilikçi ve özgün çözümler üretir
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-5 Somut ve soyut kavramları yaratıcı süreçle tasarım nesnesine dönüştürebilir. PÇ-3 İç mimarlık ve tasarımın diğer alanlarında teknik bilgiye sahiptir.
PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir.
PÇ-5 Mekan-İnsan-Mobilya-Çevre ilişkilerini tasarım yoluyla çözümleme becerisine sahiptir
PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-9 Karşılaştığı problemlerde yenilikçi ve özgün çözümler üretir
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
İki boyutlu oluşturulan biçimlerin üçüncü boyuta taşınması; çeşitli maket tekniklerinin denenmesi; ortaya çıkan ürünün plastik değerinin tartışılması ve mekansal olarak kavranması dersin içeriğini oluşturur. Öğrenci ders boyunca tasarımı bir süreç olarak kavrar ve bu süreci yönetecek bilgi ve beceri kazanır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dönem dersi hakkında detaylı bilgi paylaşımı. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem
2 Form, şekil ve biçimin tanımının yapılması ve detaylandırılması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma
3 Form, şekil ve biçimin tanımı ve uygulama çalışmaları yapılması. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma
4 Fotoğraf, resim gibi görsel imajlar kullanılarak iki boyutlu tasarım formlarının üretilmesi. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma
5 Fotoğraf, resim gibi görsel imajlar kullanılarak iki boyutlu tasarım formların üçüncü boyuta dönüştürülmesi. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma
6 Günümüz teknolojileri ile tasarım ilkeleri üzerinden yeni biçemlerin üretilmesi. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma
7 Günümüz teknolojileri ile tasarım ilkeleri üzerinden yeni biçemlerin üretilmesine devam edilmesi. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma
8 Ara Sınav
9 Seçilen herhangi bir günlük kullanım nesnesinin iki boyut ya da üç boyut üzerinden sanat nesnesine çeşitli malzemeler aracılığıyla dönüştürülmesi. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma
10 Seçilen herhangi bir günlük kullanım nesnesinin iki boyut ya da üç boyut üzerinden çeşitli malzemeler aracılığıyla sanat nesnesine dönüştürülmesi. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma
11 Seçilen herhangi bir sanat eserinin iki boyut ya da üç boyut üzerinden çeşitli malzemeler aracılığıyla tasarım nesnesine nesnesine dönüştürülmesi. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma
12 Seçilen herhangi bir sanat eserinin iki boyut ya da üç boyut üzerinden çeşitli malzemeler aracılığıyla tasarım nesnesine nesnesine dönüştürülmesi. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma
13 Sanat eseri veya tasarım nesnesinin iki boyutlu düzlem üzerinde tasarım ilkelerine göre analiz edilmesi. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma
14 Sanat eseri veya tasarım nesnesinin iki boyutlu düzlem üzerinde tasarım ilkelerine göre analiz edilmesi. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma
15 Kişisel yaşam deneyimlerinin özgün tasarım nesnesine dönüştürülmesi. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Jack Fredrick Myers, The Language of Visual Art: Perception as a Basis for Design
2 Mary Pat Fisher ve Paul Zelanski, Design Principles and Problems
3 Francis D.K.Ching, Mimarlık ve sanatta yaratıcı bir süreç: Çizim
4 Bilgi Denel, Temel Tasarım ve Yaratıcılık
5 Bert Bielefeld, Basics Design
6 Ali Artun ve Esra Aliçavuşoğlu, Bauhaus:Modernleşmenin Tasarımı
7 Latife Gürer, Temel Tasarım
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
çizim, maket ve pafta malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 8 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 10 8 20
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 8 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 8 14 112
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 10 30
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 10 30
       c) Performans Ödevi 8 9 72
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 4 20
Ara Sınav 8 1 8
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 4 20
Final Sınavı 8 1 8
0
0
Toplam İş Yükü 300