|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | TEMEL SANAT EĞİTİMİ I, | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Temel sanat ve tasarım kavramlarının, görsel düşünme mantığı ve seçmeci dikkat ile plastik biçimlendirmenin temel ilkelerini kavratmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çözümlemeye dayalı eleştirel düşünebilir. |
PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Karşılaştığı problemlerde yenilikçi ve özgün çözümler üretir |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Kavram geliştirme sürecine hakimdir. |
PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | İmge ve imgelem yeteneğini tasarım geliştirme sürecinde kullanabilir. |
PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Karşılaştığı problemlerde yenilikçi ve özgün çözümler üretir |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Tasarım problemlerini iki ve üç boyutlu analiz ederek çözebilir. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-5 Mekan-İnsan-Mobilya-Çevre ilişkilerini tasarım yoluyla çözümleme becerisine sahiptir PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Karşılaştığı problemlerde yenilikçi ve özgün çözümler üretir |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-5 | Somut ve soyut kavramları yaratıcı süreçle tasarım nesnesine dönüştürebilir. |
PÇ-3 İç mimarlık ve tasarımın diğer alanlarında teknik bilgiye sahiptir. PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-5 Mekan-İnsan-Mobilya-Çevre ilişkilerini tasarım yoluyla çözümleme becerisine sahiptir PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Karşılaştığı problemlerde yenilikçi ve özgün çözümler üretir |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İki boyutlu oluşturulan biçimlerin üçüncü boyuta taşınması; çeşitli maket tekniklerinin denenmesi; ortaya çıkan ürünün plastik değerinin tartışılması ve mekansal olarak kavranması dersin içeriğini oluşturur. Öğrenci ders boyunca tasarımı bir süreç olarak kavrar ve bu süreci yönetecek bilgi ve beceri kazanır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dönem dersi hakkında detaylı bilgi paylaşımı. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem |
2 | Form, şekil ve biçimin tanımının yapılması ve detaylandırılması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma |
3 | Form, şekil ve biçimin tanımı ve uygulama çalışmaları yapılması. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma |
4 | Fotoğraf, resim gibi görsel imajlar kullanılarak iki boyutlu tasarım formlarının üretilmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma |
5 | Fotoğraf, resim gibi görsel imajlar kullanılarak iki boyutlu tasarım formların üçüncü boyuta dönüştürülmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma |
6 | Günümüz teknolojileri ile tasarım ilkeleri üzerinden yeni biçemlerin üretilmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma |
7 | Günümüz teknolojileri ile tasarım ilkeleri üzerinden yeni biçemlerin üretilmesine devam edilmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Seçilen herhangi bir günlük kullanım nesnesinin iki boyut ya da üç boyut üzerinden sanat nesnesine çeşitli malzemeler aracılığıyla dönüştürülmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma |
10 | Seçilen herhangi bir günlük kullanım nesnesinin iki boyut ya da üç boyut üzerinden çeşitli malzemeler aracılığıyla sanat nesnesine dönüştürülmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma |
11 | Seçilen herhangi bir sanat eserinin iki boyut ya da üç boyut üzerinden çeşitli malzemeler aracılığıyla tasarım nesnesine nesnesine dönüştürülmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma |
12 | Seçilen herhangi bir sanat eserinin iki boyut ya da üç boyut üzerinden çeşitli malzemeler aracılığıyla tasarım nesnesine nesnesine dönüştürülmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma |
13 | Sanat eseri veya tasarım nesnesinin iki boyutlu düzlem üzerinde tasarım ilkelerine göre analiz edilmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma |
14 | Sanat eseri veya tasarım nesnesinin iki boyutlu düzlem üzerinde tasarım ilkelerine göre analiz edilmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma |
15 | Kişisel yaşam deneyimlerinin özgün tasarım nesnesine dönüştürülmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, Desen Yapma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Jack Fredrick Myers, The Language of Visual Art: Perception as a Basis for Design | |
2 | Mary Pat Fisher ve Paul Zelanski, Design Principles and Problems | |
3 | Francis D.K.Ching, Mimarlık ve sanatta yaratıcı bir süreç: Çizim | |
4 | Bilgi Denel, Temel Tasarım ve Yaratıcılık | |
5 | Bert Bielefeld, Basics Design | |
6 | Ali Artun ve Esra Aliçavuşoğlu, Bauhaus:Modernleşmenin Tasarımı | |
7 | Latife Gürer, Temel Tasarım | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
çizim, maket ve pafta malzemeleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 8 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 10 | 8 | 20 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 8 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 8 | 14 | 112 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 8 | 9 | 72 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 8 | 1 | 8 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 8 | 1 | 8 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 300 |