|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | TEKNİK ÇİZİM I, | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | UĞUR GÜLLÜCE (ugurgulluce@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders kapsamında öğrenciye çizim malzemelerini doğru kullanması; iki boyutlu düşünerek düşündüğünü kağıda teknik ifadeyle aktarması amaçlanmaktadır. Mimarlıktaki çizgisel teknik anlatım için, çizim gereçleri kullanılışları, geometrik bilgiler, izdüşümü çizim yöntemleri, mimarlık teknik çizim ilkeleri ve standartları ile ölçülendirme ilkelerinin öğretilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Teknik resmin tarihsel gelişim sürecini örneklerle açıklar. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir |
Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Teknik resim ilke ve kurallarını anımsar. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir |
Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Teknik resimde kullanılan aletleri tanır. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir |
Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Örnek çizimleri yorumlar. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir |
Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Kesit ve izdüşüm çizimi yöntemlerini tanımlar. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir |
Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çizim tekniğinin anlatılması, serbest el ile çizimler yapılması Çizim araç ve gereçlerinin tanıtılması ve kullanılması, Ölçek, plan, kesit ve görünüş anlatılması ve çeşitli uygulamalar yapılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Derse giriş, ders içeriğinin tanıtılması. Teknik resmin tarihçesi. | Sözlü Anlatım |
2 | Teknik resimde kullanılan çizim aletlerinin ve kağıtların tanıtılması. | Sözlü Anlatım |
3 | Basit çizgiler, açılar ve geometrik şekillerin çizimi. Ölçek örnekleri. | Sözlü Anlatım ve Uygulama |
4 | Kesit nedir, kesit nasıl alınır? Örnek çizim uygulamaları | Sözlü Anlatım ve Uygulama |
5 | Kesit nedir, kesit nasıl alınır? Örnek çizim çalışmaları. | Sözlü Anlatım ve Uygulama |
6 | İzdüşüm ve görünüş çıkarma. Örnek çizim çalışmaları. | Sözlü Anlatım ve Uygulama |
7 | İzdüşüm ve görünüş çıkarma. Örnek çizim çalışmaları. | Sözlü Anlatım ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ölçekli çizim örnekleri ve uygulaması. | Sözlü Anlatım ve Uygulama |
10 | 1:20 ölçekli plan ve kesit çizimi. | Sözlü Anlatım ve Uygulama |
11 | 1:100 ölçekli plan ve kesit çizimi. | Sözlü Anlatım ve Uygulama |
12 | Perspektif çeşitleri ve örnekleri. | Sözlü Anlatım ve Uygulama |
13 | Perspektif çizim uygulamaları. | Sözlü Anlatım ve Uygulama |
14 | Semboller ve lejandlar. | Sözlü Anlatım ve Uygulama |
15 | Genel Tekrar ve Dersin Değerlendirilmesi. | Sözlü Anlatım ve Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Orhan Şahinler ve Fehmi Kızıl, Mimarlıkta Teknik Resim | |
2 | Peter Neufert, Yapı Tasarımı | |
3 | S.C. Reznikoff, Interior Graphic and Design Standards | |
4 | Julius Panero ve Martin Zelnik, Human Dimension & Interior Space: A Source Book of Design Reference Standards | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
çizim malzemeleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 4 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 10 | 4 | 20 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 4 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 9 | 45 |
c) Performans Ödevi | 4 | 9 | 36 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınav | 4 | 1 | 4 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 4 | 1 | 4 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 189 |