Nevşehir Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu; Yükseköğretim Kurulunca Kurulun 24 Mart 2000 tarihli Genel Kurul toplantısında, 2547 sayılı kanunun 2880 sayılı kanunla değişik 7/d-2 maddesi uyarınca kurulmuştur. Nevşehir Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu Alternatif Enerji Kaynakları Teknolojisi Programı 2013–2014 öğretim yılında normal örgün öğretime başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir. |
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere,ALTERNATİF ENERJİ KAYNAKLARI alanında ön lisans diploması verilir. |
Ön Lisans |
Alternatif Enerji Kaynakları Teknolojisi programına, meslek liselerinin ilgili bölümlerden mezun olup, Mesleki Sınavsız Geçiş ile gelenler veya normal liselerden mezun olup, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS)’nin ilgili türde belirlenen puanını alıp ÖSYM tarafından yerleştirilen öğrenciler kabul edilmektedir. |
Türk Yüksek öğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar. |
Alternatif Enerji Kaynakları Teknolojisi alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi ve 30 iş günü staj tamamlaması gerekir. |
Programın amacı; Elektrik Enerjisinin üretimi,iletimi,dağıtımı verimli bir şekilde kullanımı aşamalarının yanı sıra,elektrikli cihazların tamir ve bakım işlemlerinde gerekli bilgi ve becerilerle donatılmış nitelikli ara eleman yetiştirmektir.Bölümümüz sahip olduğu eğitim ve öğretim görevlisi kadrosu ile öğrencilerine en iyi şekilde eğitim vermeye çalışmaktadır. Bölümümüz Avrupa Birliği projelerini gerçekleştirmek ve bu projeler ile öğrencilerine öğrenme ve araştırma için pozitif bir atmosfer sağlamayı amaçlamaktadır. Programın müfredatındaki dersler ile öğrencilerin eğitim sonrasında daha kolay iş bulması ve lisans programlarına geçen öğrencilerin, geçtikleri programa kolayca uyum sağlayabileceği yeterlilikte işlenmektedir. |
PÇ-1 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kuruluşu ve Atatürk İlke ve İnkılâpları hakkında bilgi sahibidir. |
PÇ-2 | Türkçenin yapısal özelliklerini kavrar. Türkçeyi kullanarak etkili iletişim kurar ve araştırma, okuma ve bilgilenme yeteneklerini geliştirir. |
PÇ-3 | Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahibidir. |
PÇ-4 | Kendi alanında veya toplumsal yaşantılarda Türkçeyi etkili şekilde kullanarak kişi ve kurumlarla sözlü, yazılı olarak iletişim kurar. |
PÇ-5 | Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Mesleği ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. |
PÇ-6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve diğer kişi ve kurumlarla iletişim kurar. |
PÇ-7 | Alanında bilgisayar programları kullanarak devre çizimleri yapar ve çözüm algoritmaları oluşturur. |
PÇ-8 | Enerji Sistemleri ile ilgili proje yönetimi, işyeri uygulamaları, iş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma ve etik davranma konularında bilgi sahibi olur. |
PÇ-9 | Temel elektriksel kavramları bilir. Elektrik devreleri ile ilgili temel devre çözümlerini ve analizlerini gerçekleştirilir. |
PÇ-10 | Elektrik-Elektronik devre elemanlarını bilir. Elektrik ve elektronik devrelerin kurulumunu, analizini ve devre üzerindeki ölçümleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-11 | Enerji sistemlerinin tasarımı, imalatı ve işletilmesi hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde ihtiyaçları karşılamak üzere enerji sistemi tasarımı yapar. |
PÇ-12 | Fizik kurallarını ve birimlerini bilir. Bu kuralları kullanarak enerjiler arasında dönüşümleri gerçekleştirebilir. |
PÇ-13 | Elektrik enerjisi üreten santrallerin işleyişi hakkında bilgi sahibi olur ve elektrik santrallerini oluşturan kısımları bilir. |
PÇ-14 | Yenilenebilir Enerji Kaynaklarının yapısı, bakım ve onarımı hakkında bilgi sahibi olur. Yenilenebilir enerji ile üretilen elektrik enerjisi yöntemini açıklar. |
PÇ-15 | Elektrik kumanda sistemlerinin ve programlanabilir denetleyicili sistemlerin tasarımı, kurulumu, bakım-onarımını, kontrolünü ve izlenmesini yapar. |
PÇ-16 | Yüksek gerilimdeki enerji iletimi ve dağıtımında kullanılan elemanların özellikleri bilir, bu elemanların montaj, bakım ve onarımını yapar. |
PÇ-17 | Elektrik makinelerinin yapısı hakkında bilgi sahibi olur ve kontrolünü yapabilir. |
PÇ-18 | Mikrodenetleyicileri tanır ve Mikrodenetleyici teknolojisi kullanarak gerekli devre tasarımları yapabilir. |
PÇ-19 | Enerji depolama sistemlerini bilir ve enerji depolama sistemleri tasarımı yapabilir. |
PÇ-20 | İşyeri açma, işyeri yönetimi, kalite sürekliliği, iş güvenliği ve iş hayatında başarılı olma konularında gerekli bilgiye sahip olur. |
PÇ-21 | Bir proje konusu belirleyerek proje adımlarını planlar, uygun yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapar ve buna uygun olarak projeyi hazırlayıp sunar. |
PÇ-22 | Güç sistemlerindeki enerji parametrelerini kullanarak güç sistemlerinin analizini gerçekleştirir. |
PÇ-23 | Türkiye ve Dünyadaki enerji yönetimi stratejileri ile ilgili gerekli bilgiye sahip olur. |
PÇ-24 | Kontrol ve otomasyon sistemlerinin kullanıldığı yerler hakkında bilgi sahibi olur. İhtiyaca göre kontrol ve otomasyon sistemleri tasarlayabilir. |
PÇ-25 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
PÇ-26 | Derslerde öğrendiklerini, bir işletmede kullanarak uygulamasını yapar ve iş hayatının çalışma koşullarını öğrenir. |
PÇ-27 | Üniversite hayatı boyunca bilimsel ve kültürel etkinliklere katılır. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||
1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||
2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | ||||||||||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | ||||||||||||||||||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | X | ||||||||||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | X | ||||||||||||||||||||||||||
2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | X | ||||||||||||||||||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | X | ||||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | X | X | |||||||||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | X | |||||||||||||||||||||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | ||||||||||||||||||||||||||
4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | X | |||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | X | X | |||||||||||||||||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahiptir. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||
Geliştirilmiş teknolojilerin uygulanmasındaki sorunları ve çözümlerini anlar. | X | ||||||||||||||||||||||||||
Teknoloji alanında güncel teknikleri ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır. | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||
Teknik resim becerisini uygulamada etkin kullanır. | X | ||||||||||||||||||||||||||
Deney yapar, veri toplar, toplanan verileri sunar. | X | ||||||||||||||||||||||||||
Bireysel olarak veya takımlarda çalışır. | X | ||||||||||||||||||||||||||
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur. | X | ||||||||||||||||||||||||||
Teknoloji alanında güncel teknikleri ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır. | X | ||||||||||||||||||||||||||
Bilişim teknolojilerini kullanır, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | X | |||||||||||||||||||||||||
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar; orta | X | ||||||||||||||||||||||||||
Teknik resim kullanarak iletişim kurar. | X | ||||||||||||||||||||||||||
Teknolojik uygulamaların hukuksal sonuçları ve meslek etiği konusunda farkındalığa sahiptir. | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,5. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Mesleki Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Geliştirilmiş teknolojilerin uygulanmasındaki sorunları ve çözümlerini anlar. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Teknoloji alanında güncel teknikleri ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Teknik resim becerisini uygulamada etkin kullanır. | 3 | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Deney yapar, veri toplar, toplanan verileri sunar. | 4 | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olduğunu alanındaki mesleki ve akademik gelişmeleri izleyerek gösterir, kendini sürekli yeniler. | 1 | x | 1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Bir mühendislik uygulaması için gerekli olan modern teknik gereç ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır. | 2 | x | 2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | x | 3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | x | x | 1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 2 | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Teknik resim kullanarak teknik iletişim kurar. | 3 | x | 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | x | x | 4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir. | 1 | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | x | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik takımlarında veya bireysel çalışır. | 1 | x | 1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER |
Program mezunları, alternatif enerji kaynakları teknikeri olarak özel işyerleri kurup çalıştırabilecekleri gibi en başta Tedaş,Türk Telekom,GSM Şirketleri,enerji üretim santralleri ve endüstriyel otomasyon gerektiren birçok resmi ve özel kurumlarda iş bulabilmektedirler. |
Programı başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş sınavında başarılı oldukları takdirde aşağıdaki lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. • Elektrik-Elektronik Mühendisliği • Elektronik Mühendisliği • Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği.Endüstri Mühendisliği. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT101 | ATATÜRK İLKELERI VE İNKILÂP TARİHİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
AEK105 | DOĞRU AKIM DEVRE ANALİZİ | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
AEK103 | ELEKTRİK ELEKTRONİK ÖLÇME | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
AEK107 | MATEMATİK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
AEK101 | TEMEL ENERJİ KAYNAKLARI | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
TDL101 | TÜRK DİLİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
YBD101 | YABANCI DİL-I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
SEÇ-1-1 | SERBEST SEÇMELİ GRUP 1-1 | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
SEÇ-1-2 | SERBEST SEÇMELİ GRUP 1-2 | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
AEK106 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
AEK104 | KONTROL VE OTOMASYON | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
AEK102 | MESLEKİ MATEMATİK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
TDL102 | TÜRK DİLİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
YBD102 | YABANCI DİL-II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
SEÇ-2-1 | SERBEST SEÇMELİ GRUP 2-1 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SEÇ-2-3 | SERBEST SEÇMELİ GRUP 2-3 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 8 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AEK223 | ALTERNATİF AKIM DEVRE ANALİZİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
AEK211 | ELEKTRİK ENERJİSİ İLETİM VE DAĞITIMI | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
AEK207 | GÜNEŞ ENERJİSİ İLE ELEKTRİK ÜRETİMİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
AEK205 | HİDROELEKTRİK SANTRALLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 2 |
AEK203 | TERMODİNAMİK VE ISI TRANSFERİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
SEÇ-3-1 | SERBEST SEÇMELİ GRUP 3-1 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 9 |
SEÇ-3-2 | SERBEST SEÇMELİ GRUP 3-2 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
STAJ250 | ENDÜSTRİYE DAYALI ÖĞRENİM | 0 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
AEK206 | ENERJİ EKONOMİSİ VE VERİMLİLİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
AEK208 | GÜÇ SİSTEMLERİ ANALİZİ | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
AEK204 | RÜZGAR ENERJİSİ İLE ELEKTRİK ÜRETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
SEÇ-4-1 | SERBEST SEÇMELİ GRUP 4-1 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 8 |
SEÇ-4-2 | SERBEST SEÇMELİ GRUP 4-2 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 9 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AEK115 | ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
AEK109 | BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
AEK119 | ÇEVRE KORUMA | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
AEK117 | MESLEK ETİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AEK113 | ENERJİ FİZİĞİNE GİRİŞ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 4 |
AEK111 | TEMEL ELEKTRONİK | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AEK120 | AKILLI ŞEBEKELER | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
AEK124 | ELEKTRİKLİ ARAÇLAR | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
AEK118 | GÖMÜLÜ SİSTEMLER | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
AEK108 | SENSÖRLER VE TRANSDÜSERLER | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AEK112 | ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 4 |
AEK110 | ELEKTRİK MAKİNALARI | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 4 |
AEK116 | SCADA SİSTEMLERİ | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 4 |
AEK114 | YÜKSEK GERİLİM TEKNİĞİ | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE201 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER I | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
AEK217 | İŞÇİ SAĞLIĞI VE İŞ GÜVENLİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
AEK201 | MESLEKİ YABANCI DİL | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AEK215 | ELEKTRİK KUMANDA SİSTEMLERİ VE PROGRAMLANABİLİR DENETLEYİCİL | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
AEK213 | GÜÇ ELEKTRONİĞİ VE GÜÇ KAYNAKLARI | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AEK224 | GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI | 1 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
AEK216 | HİBRİT ENERJİ SİSTEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
AEK214 | İLERİ PLC UYGULAMALARI | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
AEK212 | MİKRODENETLEYİCİLER | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE202 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER II | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
AEK222 | ENERJİ DEPOLAMA SİSTEMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
AEK220 | GİRİŞİMCİLİK | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
AEK210 | SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olmalıdır. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuar sınavı, kısa sınav vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeyealınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. |
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve 30 iş günü staj tamamlamak gerekmektedir. |
Tam Zamanlı |
Bölümümüzde eğitim-öğretim faaliyetleri 3 öğretim görevlisi ile yürütülmektedir. Bölümümüzde dersler 7 tam donanımlı sınıf, 1 Elektronik ve Ölçme Laboratuarı, 1 Elektrik Makineleri laboratuarı,3 bilgisayar laboratuarı 1 Otomasyon Laboratuarı 1 Güç Elektroniği Laboratuarı ve 1 adet konferans salonunda yürütülmektedir. Bölümümüz öğrencileri gün boyunca açık olan kütüphaneden, kütüphane ve laboratuarlarda bulunan internet hizmetinden ücretsiz olarak faydalanabilmektedirler. |
Nevşehir Üniversitesi Meslek Yüksekokulu 50300 Nevşehir Tel : 384 - 228 11 40 Faks : 384 - 215 26 71 E-posta : myo@nevsehir.edu.tr |