|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | GENEL BİYOLOJİ I, GENEL BİYOLOJİ II, | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZLEM FINDIK (ofindik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; temel fizyoloji kavramlarına bağlı olarak moleküler biyolojide fizyolojik mekanizmaların kullanımını anlatmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-7 Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak PÇ-16 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. PÇ-28 Hücrelerarası iletime ait genel bilgileri öğrenir. |
Yazılı Sınav |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ffizyolojiye giriş | Anlatma yöntemi Soru Cevap Beyin Fırtınası Benzetim |
2 | Hücrelerin özellikleri, Homeostaz ve adaptasyon | Anlatma yöntemi Soru Cevap |
3 | Hücre zarı ve biyolojik zarların yapısı, hücre zarından madde iletimi | Anlatma yöntemi Soru Cevap |
4 | Hücre zarı ve biyolojik zarların yapısı, hücrelerarası iletim | Anlatma yöntemi Soru Cevap |
5 | Kasın fiziksel ve biyolojik yapısı, düz kas ve iskelet kası fizyolojisi, kalp kası fizyolojisi | Anlatma yöntemi Soru Cevap |
6 | Sinir sisteminin temel yapısı, hücreleri | Anlatma yöntemi Soru Cevap |
7 | Sinir sistemi fizyolojisi | Anlatma yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Endokrin sistem | Anlatma yöntemi Soru Cevap |
10 | Solunum mekanizmaları | Anlatma yöntemi Soru Cevap |
11 | Solunum ve gaz alışveriş fizyolojisi | Anlatma yöntemi Soru Cevap |
12 | Kanın hücreleri ve fizyolojisi | Anlatma yöntemi Soru Cevap |
13 | İmmün Sistem mekanizmaları ve işlevi | Anlatma yöntemi Soru Cevap |
14 | Sıvı, elektrolit asit baz dengesi | Anlatma yöntemi Soru Cevap |
15 | Tekrar | Anlatma yöntemi Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Elaine,N. M., Katja H. Anatomi ve Fizyoloji, 2017. 5.basımdan çeviri. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notu, Kitap, gösterim (fizyolojik mekanizmaların gösterildiği video) |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |