Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / ADEAE 207 - ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: ADEAE 207 Adı: ALMANCANIN YAPISI 3 Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri ALMANCANIN YAPISI 1, ALMANCANIN YAPISI 2,
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı LOKMAN TANRIKULU (ltanrikulu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
LOKMAN TANRIKULU,
Öğretim Dili Almanca
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dili sistem olarak tanıma, birimlerini tanımlama ve sınıflandırma; sözlük, biçim ve cümle düzleminde kelimenin biçimi ve işlevlerini belirleme.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bir yapıyı adlandırabilir. PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Durum bağlamında tümce içi ve tümceler arası ilişkileri yorumlayabilir. PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Bir yapıyı Türkçe ve Almanca açısından karşılaştırabilir. PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Tümce parçalarını daha büyük birimler halinde birleştirebilir. PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-5 Derin yapıda gerçekleşen dilbilgisel ilişkileri açıklamak için eleştirel düşünme çalışmaları yapabilir. PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Edilgen cümle yapılarının tanıtılması ve kullanımı; zaman, neden, koşul, sonuç, karşıt neden, amaç, mastar, karşılaştırma, tarz ve ilgi gibi cümle yapılarının tanıtılması ve kullanımı; ortaçların incelenmesi; dolaylı anlatım ve gerçek dışı anlatıma yönelik cümle yapılarının incelenmesi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ana cümlede öğelerin dizilişi Anlatım, tartışma
2 Edilgen Cümle yapıları Anlatım, tartışma
3 İsimleştirme ve fiilleştirme Anlatım, tartışma
4 Sebep bildiren yancümleler Anlatım, tartışma
5 Amaç bildiren yancümleler Anlatım, tartışma
6 Diğer yancümleler (Konzessivsätze) Anlatım, tartışma
7 Diğer yancümleler (Konsequtivsätze) Anlatım, tartışma
8 Ara Sınav
9 Şart bildiren yancümleler Anlatım, tartışma
10 Nitelik bildiren yancümleler Anlatım, tartışma
11 Zaman ile ilgili yancümleler Anlatım, tartışma
12 Diğer yancümleler (Relativsätze) Anlatım, tartışma
13 Sıfat Tamlama Çeşitleri (Partizipialkonstrukturen) Anlatım, tartışma
14 Sıfat Tamlama Çeşitleri (Das Gerundivum, Appositionen) Anlatım, tartışma
15 Sıfat Tamlama Çeşitleri (Das Gerundivum, Appositionen) Anlatım, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Dreyer, H. & Schmitt, R. (2009). Lehr-und Übungsbuch der deutschen Grammatik. Ismaning: Hueber Verlag.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 12 12 10
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 8 8
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 10 10
       c) Performans Ödevi 1 12 12
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 8 8
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 12 12
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 96