|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | ALMANCANIN YAPISI 1, ALMANCANIN YAPISI 2, | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | LOKMAN TANRIKULU (ltanrikulu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
LOKMAN TANRIKULU, | ||||
| Öğretim Dili | Almanca | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dili sistem olarak tanıma, birimlerini tanımlama ve sınıflandırma; sözlük, biçim ve cümle düzleminde kelimenin biçimi ve işlevlerini belirleme. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bir yapıyı adlandırabilir. |
PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Durum bağlamında tümce içi ve tümceler arası ilişkileri yorumlayabilir. |
PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Bir yapıyı Türkçe ve Almanca açısından karşılaştırabilir. |
PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-4 | Tümce parçalarını daha büyük birimler halinde birleştirebilir. |
PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur. PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-5 | Derin yapıda gerçekleşen dilbilgisel ilişkileri açıklamak için eleştirel düşünme çalışmaları yapabilir. |
PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur. PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Edilgen cümle yapılarının tanıtılması ve kullanımı; zaman, neden, koşul, sonuç, karşıt neden, amaç, mastar, karşılaştırma, tarz ve ilgi gibi cümle yapılarının tanıtılması ve kullanımı; ortaçların incelenmesi; dolaylı anlatım ve gerçek dışı anlatıma yönelik cümle yapılarının incelenmesi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Ana cümlede öğelerin dizilişi | Anlatım, tartışma |
| 2 | Edilgen Cümle yapıları | Anlatım, tartışma |
| 3 | İsimleştirme ve fiilleştirme (Nominalisierung-Verbalisierung) | Anlatım, tartışma |
| 4 | Temel cümleleri birbirine bağlayan (Nebenordnende), Yan cümleyi temel cümleye bağlayan (Unterordnende) bağlaçlar, Sebep bildiren yan cümleler (Kausal) | Anlatım, tartışma |
| 5 | Amaç bildiren yan cümleler (Final), Araç belirten (Instrumental) cümleler | Anlatım, tartışma |
| 6 | Çift bağlaçlar (gepaarte Konjunktionen), Zıtlık belirten yancümleler (Konzessive Nebensätze) | Anlatım, tartışma |
| 7 | Sonuç belirten yancümleler (Konsekutive Nebensätze) | Anlatım, tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Şart bildiren yancümleler (Konditional), İsim cümleciği yapıları (Dass, ob usw.) | Anlatım, tartışma |
| 10 | Nitelik bildiren yancümleler | Anlatım, tartışma |
| 11 | Zaman ile ilgili (Temporal) yancümleler | Anlatım, tartışma |
| 12 | Diğer yancümleler (Relativsätze) | Anlatım, tartışma |
| 13 | Sıfat Tamlama Çeşitleri (Partizipialkonstrukturen-Partizip I-II) | Anlatım, tartışma |
| 14 | Sıfat Tamlama Çeşitleri (Das Gerundivum, Appositionen) | Anlatım, tartışma |
| 15 | Gerçek olmayan cümle yapıları (Konjunktiv I-II) | Anlatım, tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Dreyer, H. & Schmitt, R. (2009). Lehr-und Übungsbuch der deutschen Grammatik. Ismaning: Hueber Verlag. | |
| 2 | Zengin Dursun, Her Yönüyle Modern Almanca | |
| 3 | Zengin Dursun, 2019) Her Yönüyle Modern Almanca, Nika Yayınevi, Ankara | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 8 | 8 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
| c) Performans Ödevi | 1 | 12 | 12 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 12 | 12 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 96 | ||