|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | ALMANCANIN YAPISI 1, ALMANCANIN YAPISI 2, | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LOKMAN TANRIKULU (ltanrikulu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
LOKMAN TANRIKULU, | ||||
Öğretim Dili | Almanca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dili sistem olarak tanıma, birimlerini tanımlama ve sınıflandırma; sözlük, biçim ve cümle düzleminde kelimenin biçimi ve işlevlerini belirleme. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bir yapıyı adlandırabilir. |
PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Durum bağlamında tümce içi ve tümceler arası ilişkileri yorumlayabilir. |
PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Bir yapıyı Türkçe ve Almanca açısından karşılaştırabilir. |
PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Tümce parçalarını daha büyük birimler halinde birleştirebilir. |
PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur. PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Derin yapıda gerçekleşen dilbilgisel ilişkileri açıklamak için eleştirel düşünme çalışmaları yapabilir. |
PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur. PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Edilgen cümle yapılarının tanıtılması ve kullanımı; zaman, neden, koşul, sonuç, karşıt neden, amaç, mastar, karşılaştırma, tarz ve ilgi gibi cümle yapılarının tanıtılması ve kullanımı; ortaçların incelenmesi; dolaylı anlatım ve gerçek dışı anlatıma yönelik cümle yapılarının incelenmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ana cümlede öğelerin dizilişi | Anlatım, tartışma |
2 | Edilgen Cümle yapıları | Anlatım, tartışma |
3 | İsimleştirme ve fiilleştirme | Anlatım, tartışma |
4 | Sebep bildiren yancümleler | Anlatım, tartışma |
5 | Amaç bildiren yancümleler | Anlatım, tartışma |
6 | Diğer yancümleler (Konzessivsätze) | Anlatım, tartışma |
7 | Diğer yancümleler (Konsequtivsätze) | Anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Şart bildiren yancümleler | Anlatım, tartışma |
10 | Nitelik bildiren yancümleler | Anlatım, tartışma |
11 | Zaman ile ilgili yancümleler | Anlatım, tartışma |
12 | Diğer yancümleler (Relativsätze) | Anlatım, tartışma |
13 | Sıfat Tamlama Çeşitleri (Partizipialkonstrukturen) | Anlatım, tartışma |
14 | Sıfat Tamlama Çeşitleri (Das Gerundivum, Appositionen) | Anlatım, tartışma |
15 | Sıfat Tamlama Çeşitleri (Das Gerundivum, Appositionen) | Anlatım, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Dreyer, H. & Schmitt, R. (2009). Lehr-und Übungsbuch der deutschen Grammatik. Ismaning: Hueber Verlag. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 12 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 8 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 1 | 12 | 12 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 96 |