|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | PSİKOLOJİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | YAŞAM BOYU GELİŞİM-I, YAŞAM BOYU GELİŞİM-II, | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BURCU SOY TELLİ (burcusoytelli@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı dil gelişim aşamalarını kavramak ve dil gelişim güçlüklerini tanımaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Dil gelişim aşamalarını bilir. |
PÇ-1 Psikoloji bölümleri ile ilgili temel kavramları tanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Dil gelişim güçlüklerinin genel özelliklerini sınıflandırır |
PÇ-1 Psikoloji bölümleri ile ilgili temel kavramları tanır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Dil Gelişimi dersinde bebeklik ve ilkokul yıllarında çocukların dil edinimi ve gelişimi çalışmalarına yer verilmektedir. Ayrıca, çocuğun dil algısı, kavrayışı, üretimi ve söylem stratejilerinin incelenmesini kapsamaktadır. Dilbilgisinin psiko-dilbilimsel çalışması, dilin biyolojik temelleri, konuşma, anlama, konuşma üretimi, dil edinimi ve dil ile düşünce arasındaki ilişkiye odaklanan alanlara bir giriş niteliğindedir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Derse giriş; dersin içeriği ve işleniş biçimi | |
| 2 | Dilin özellikleri ve bileşenleri | |
| 3 | Dil teorisi | |
| 4 | Konuşma ve dilin nörolojik temelleri | |
| 5 | Dil ve konuşmanın bilişsel, algısal ve motor temelleri | |
| 6 | Erken dönem dil ve konuşmanın sosyal ve iletişimsel temelleri | |
| 7 | Küçük çocuklarda dil öğrenimi ve öğretme süreçleri | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Küçük çocuklarda ilk kelimeler ve kelime kombinasyonları | |
| 10 | Anaokulu çağında pragmatik ve semantik gelişim | |
| 11 | Anaokulu çağında dil gelişimi | |
| 12 | Erken okul çağında dil gelişimi | |
| 13 | Okul çağında okuryazarlığın gelişimi | |
| 14 | Ergen ve yetişkin dili | |
| 15 | İki dillilik | |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Owens, Robert E. Language Development: An Introduction. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap Video Sunu Makale | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 112 | ||